بهترین مکان های گردشگری برای سفر در کریسمس

کریسمس
جاذبه های گردشگری, جهان گردی, کریسمس

همه ما کریسمس را با درخت کریسمس و بابانوئل آن می شناسیم. جشن کریسمس که مشهورترین رویداد سالانه است در کشورهای زیادی برگزار می شود. به طور کلی کریسمس چندین هفته طول می کشد و کشورهای زیادی آن را جشن می گیرند. در این موقع از سال خیابان ها، خانه ها، درختان و … چراغانی می گردند. همچنین ایام کریسمس زمانی مناسب است تا مردم خریدهای خود را انجام دهند، مخصوصا که جمعه سیاه نیز در نزدیکی این موقع از سال رخ می دهد. برای اطلاع از بهترین شهرها برای خرید در جمعه سیاه به این مطلب مراجعه کنید. در این مقاله قصد داریم تا زیباترین و جذاب ترین شهرها برای سفر در کریسمس را به شما معرفی کنیم پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای خرید بلیط هواپیما آنلاین کلیک کنید.

فرانسه (سفر در کریسمس)

پاریس در کریسمس

فرانسه یکی از رویایی ترین شهرها برای گذراندن ایام کریسمس است. مخصوصا اگر این موقع سال به شهر پاریس سفر کنید. از تاریخ 20 ام نوامبر خیابان شانزلیزه با تزئینات زیبایی مزین می شود. برای دیدن چراغانی ها می توانید از ساعت پنج بعداظهر تا دو شب در جاهای مختلف شهر شاهد چراغ های نورانی باشید. با این حال باید گفت که در پاریس از زمان 24 ام تا 31 دسامبر تمام شب چراغانی ها روشن خواهند بود.

اگر می خواهید تعطیلاتی جذاب را در هتل بگذرانید هتل چهارستاره مركور پاریس آرک دو تریومف (Mercure Paris Arc de Triomphe) یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. همچنین این هتل به برج ایفل بسیار نزدیک است و در کوتاه ترین زمان می توانید به آن برسید. اگر از پنجره های هتل به بیرون نگاه کنید شاهد زیبایی های پاریس و مناظر اطراف هتل خواهد بود. برای کسب اطلاع بیش تر در این باره به مطلب کریسمس پرهیجان در پاریس مراجعه کنید.

فنلاند

فنلاند در کریسمس

عده زیادی تا قبل اینکه با فنلاند آشنا شوند ممکن است تصور کنند که بابانوئل از قطب شمال می آید. ولی می توانیم بگوییم که بابانوئل از بخش لاپلند فنلاند است. بنابرین در ادامه درباره شهر رووانیمی که در لاپلند است سخن می گوییم.

شهر رووانیمی تفریحات زیادی را برای شما مهیا می کند. مثلا شما می توانید در خانه اسکیمو بمانید، اسکی کردن یا یخ نوردی کنید، همین طور می توانید به دفتر کار بابانوئل سری بزنید و او را ملاقات کنید! پس این شهر یکی از بهترین مکان های گردشگری برای سفر در کریسمس است.

روستای سانتا کلوز Santa Claus یکی دیگر از روستاهای نزدیک قطب شمال است. شما در این روستا می توانید بابانوئل را در اداره خود ملاقات کنید و همین طور دستی به سرو گوش گوزن هایش بکشید. تزئینات برفی از دیگر جذابیت های رووانیمی است.

لندن، انگلیس (سفر در کریسمس)

لندن در کریسمس

یکی از مراسم هایی که در طول ایام کریسمس برگزار می شود توسط مرکز ساوت بنک سنتر یا Southbank Centre است. در این مرکز یک بازار زمستانی در قالب کلبه های گوناگون برگزار می شود. محصولات مختلفی مانند مواد غذایی و هدیه های گوناگون در این کلبه ها فروخته می گردند.

شما می توانید در حین گشتن در این بازار و تماشای چراغ کریسمس و نوشیدن یک شکلات داغ لحظات شادی را احساس کنید. زمان برگزاری این بازار از تاریخ 8 نوامبر تا 5 ژانویه است. یکی دیگر از جذابیت های لندن آتش بازی در نزدیکی چرخ و فلک لندن است. همین طور توجه داشته باشید که به دلیل شلوغی بهتر است تا چندین ساعت قبل از شروع سال نو در آن محل حاضر باشید. اما اگر از جمله کسانی هستید که علاقه به شلوغی ندارید به پارلمان هیل بروید و در آن جا آتش بازی را تماشا کنید.

ژاپن، توکیو

ژاپن در کریسمس

کشور ژاپن همان طور که می دانید یک کشور شرقی است اما بسیاری از آداب و رسوم کشورهای غربی در آن برگزار می شود، جشن کریسمس یکی از این جشن ها است. همچنان شاید برایتان جالب باشد که بدانید کریسمس آنقدر باشکوه در ژاپن اجرا می شود که گردشگران زیادی برای شرکت در مراسم کریسمس از سرتاسر دنیا به ژاپن سفر می کنند.

هنگامی که ایام کریسمس نزدیک می شود در توکیو چراغانی های زیادی در سطح شهر صورت می گیرد درنتیجه شهر نورانی می گردد. همین طور فروشگاه های زیادی نیز داخل و بیرون خود را مزین به تزئینات کریسمس می کنند. برای اینکه منظره ای خیره کننده را نظاره گر باشید حتما سری به باغ استارلایت توکیو بزنید، در این باغ چراغانی های زیادی صورت گرفته است.

هلند، آمستردام

هلند در کریسمس

آمستردام یکی از بهترین مکان های گردشگری برای سفر در کریسمس است. این شهر محبوب گردشگری هر ساله شاهد بازدیدکنندگان زیادی از سرتاسر دنیا است. هلند به خاطر برگزاری جشن های زیبای کریسمس بسیار معروف است. یکی از میدان های معروف این به نام دام (Dam) است که در آن درخت بلندی به ارتفاع بیست متر را با چهل کیلومتر رشته چراغانی می کنند. در این موقع از سال سرود کریسمس و غذا و نوشیدنی های متنوعی سرو می شود که اوقات خوشی را برای شما رقم خواهد زد.

همچنین بازارهای کریسمس نیز در سطح شهر برای خرید وجود دارند. یکی از جشنواره هایی که در ایام کریسمس در آمستردام برگزار می شود جشنواره نور است. این مراسم با حضور هنرمندان زیادی برگزار می شود و باعث روشن شدن کانال های آبی آمستردام خواهد شد. همین طور اگر در هنگام غروب قایق سواری کنید با دیدن این مجسه های پرنور شگفت زده خواهید شد.

یکی دیگر از قسمت های جالب هلند دهکده یخی آمستردام است. این دهکده در میدان میوزیِم پلین قرار دارد. در این دهکده می توانید به اسکیت کردن و خرید هدایای کریسمس بپردازید. در این موقع از سال شیرینی ها و نوشیدنی های خوشمزه ای نیز در هلند سرو می شود.

آلمان

آلمان در کریسمس

بازارهای سنتی که در آلمان برگزار می شوند بسیار معروف هستند. در برلین تقریبا هفتاد هزار بازار برگزار می شود که شما می توانید خریدهای کریسمس خود را از آن جا انجام دهید. از بهترین بازارهای کریسمس بازار وینتر ورلد Winter World است. این بازار در میدان پوتسدامر قرار دارد. این بازار از 25 تا 26 دسامبر برپا می شود.

در این بازار یک سرسره سورتمه سواری به ابعاد دوازده متر وجود دارد. اگر در ایام کریسمس در برلین هستند برای دیدن آتش بازی می توانید سری به میدان براندنبورگ (Brandbenurg Gate) بزنید. حوالی ساعت 7 بعداظهر آتش بازی و سایر برنامه های دیدنی در این میدان برگزار می شود.

ویلنیوس، لیتوانی (سفر در کریسمس)

لیتوانی در کریسمس

ویلنیوس در لیتوانی قرار دارد. این شهر مرکز کشور لیتوانی است. در ماه های نوامبر و دسامبر چراغانی خیابان های شهر آغاز می شود. همچنین درخت های کریسمس نیز در میدان ها و مراکز خرید قرار می گیرند. اگرچه درختی که در میدان کاتدرال قرار می گیرد بزرگ ترین درخت کریسمس شهر خواهد بود.

رشته های نورانی زیادی سرتاسر میدان را تزئین می کنند. یکی دیگر از میدان های شهر لوکیسکیو است. در این میدان می توانید در بازار کریسمس شرکت کنید یا به اسکیت کردن بپردازید.

سیدنی، استرالیا

سیدنی در کریسمس

کسانی که دوست دارند کریسمس گرم و مطبوع را تجربه کنند می توانند سری به سیدنی بزنند. این شهر از جمله بهترین مکان های گردشگری برای سفر در کریسمس است. دما در این موقع از سال 22 درجه سانتی گراد خواهد بود. همین طور شما از تابش آفتاب در حدود نه ساعت در روز بهره مند خواهید شد.

اکثر افراد در استرالیا رسم دارند که در کریسمس در ساحل بوندیbondi beach در کنار خانواده غذای کریسمس را آماده کنند. در کنار خوردن بوقلمون برنامه ای ویژه در ساحل برگزار می شود که در ساعت ده شب می توانید از برنامه دی جی لذت ببرید. قبل از تحویل سال جدید از ساعت یک بعداظهر مراسم آتش بازی در بندر دارلینگ برگزار می گردد. همچنین مراسم آتش بازی در نیمه شب و در ساعت نه شب نیز از برنامه های هیجان انگیز این روز است.

کانادا

کانادا در کریسمس

یکی از کشورهای زیبا در ایام کریسمس کشور پر از برف کانادا است. در ایام کریسمس سر زدن به دریاچه لوئیس که در پارک ملی بنف قرار دارد خالی از لطف نیست. البته چون این دریاچه در کوه های راکی است بهتر است به خوبی خودتان را بپوشانید. ولی با این حال گرفتن عکس در کنار این دریاچه در ایام کریسمس شما را یاده یکی از کارت های پستال می اندازد!

اسکی کردن در دریاچه یا نوشیدن یک لیوان شکلات داغ می تواند تجربه خوبی در این ناحیه باشد. همچنین برای خوردن شکلات داغ خود می توانید به بار آیس Ice Bar سر بزنید. این نوشیدنی با شربت افرا و برف درست می شود. از دیگر سرگرمی های جذاب در این ناحیه می توان به خوردن کباب مارشمالو، سورتمه سواری، شطرنج و … اشاره کرد.

سوئیس

سوئیس در کریسمس

تجربه گذراندن تعطیلات کریسمس در سوئیس شبیه به قصه کریسمس است. سوئیس طبیعت فوق العاده زیبایی دارد که کریسمس نیز آن را زیباتر می کند. درنتیجه سوئیس یکی از بهترین مکان های گردشگری برای سفر در کریسمس است. شهر برن نیز که یکی از شهرهای قدیمی این کشور است به خاطر چراغانی و نورهای طلایی زیبایی خود نمای ویژه ای دارد.

از جمله تجربه های دلپذیر در برن خرید در بازارهای کریسمس و نوشیدن یک فنجان شکلات داغ است. اگر به برن سفر کردید می توانید در تور پیاده روی شهر شرکت کنید. در این تور شاهد مکان های دیدنی منطقه مانند برجی که در قرن 13 ساخته شده و کلیسای گوتیک خواهید بود. یکی از قسمت های تفریحی برن شرکت در سورتمه سواری است. این سورتمه سواری در تپه گورتن صورت می گیرد و تجربه جالبی خواهد بود.

اسپانیا (سفر در کریسمس)

اسپانیا در کریسمس

از آن جا که اسپانیا کاتولیک است، درنتیجه مراسم کریسمس با شکوه خاصی در آن برگزار می شود. هنگامی که ماه دسامبر می آید شاهد مجسمه های زیادی از تولد حضرت عیسی (ع) خواهید بود که در قسمت های مختلف شهر قرار می گیرند.

در حدود 200 مجسمه در کاخ سیبلز Cibeles که در جهت یک مرکز پستی تاسیس شده است به تماشای مردم گذاشته می شوند. کسانی که در اولین روزهای میلادی در مادرید باشند، قادر به تماشای رژه سه پادشاه خواهند بود. سه پادشاه جشنی است که در آن به کودکان در روز 6 ژانویه هدیه می دهند. در پایان این رژه آتش بازی زیبایی برگزار می شود.

ایتالیا

ایتالیا در کریسمس

واتیکان مرکز کاتولیک ایتالیا است. شهر رم یکی از شهرهای مناسب برای سپری کردن کریسمس است. مخصوصا اگر می خواهید که پاپ را در حین انجام مراسم عشای ربانی مشاهده کنید زمانی مناسب خواهد بود. این مراسم در کلیسای سنت پیتر باسیلیکا برگزار می شود.

با اینکه بلیط تماشای این مراسم رایگان است ولی این حال اگر تمایل به شرکت در آن دارید باید دو ماه زودتر آن را رزرو نمایید. افرادی که نتوانستند بلیط را دریافت کنند، می توانند تصویر پاپ را در میدان سنت پیتر به صورت زنده ببینند.

یکی دیگر از قسمت های کریسمس شرکت در بازار موجود در میدان ناوونا است. اسکی کردن در حوالی قلعه‌ سنت آنجلو یا تماشای شمعدانی منورا هانوکا (Hanukkah menorah) می تواند برای شما جالب باشد. این منظره در میدان باربرینی برگزار می شود.

اتریش (سفر در کریسمس)

اتریش در کریسمس

در شهر سالزبورگ هر ساله تزئینات کریسمس در جای جای خیابان ها و کوچه ها دیده می شود. در این تزئینات شاخه های درخت راج نیز دیده می شوند. برای خوردن شیرینی های کریسمس می توانید سری به خانه قهوه بزنید. این شهر که در اتریش است از جمله بهترین مکان های گردشگری برای سفر در کریسمس به شمار می رود.

افرادی که علاقمند به موسیقی کلاسیک هستند می توانند در کنسرت های شهر سالزبورگ شرکت کنند. یکی از تورهای جالبی که در این زمان برگزار می شود تور اورجینال ساوند است. این تور مربوط به یک فیلم معروف است که در آن شاهد عمارت کاپیتان فون تراپ، باغ و صومعه ماریا خواهید بود.

دانمارک

دانمارک در کریسمس

یکی از مکان های دیدنی دانمارک در کریسمس پارک تیوولی کپنهاگ است. اکثرا شهروندان دانمارکی دوست دارند تا کریسمس را در این پارک بگذرانند. در این پارک می توانید غذاهای کریسمس، تزئینات درخت ها، نوشیدنی های مختلف و هدیه های زیبا را تجربه کنید. تجربه همه اینها در کنار چراغ های نورانی، درختان برفی، خانه های چوبی و گوزن های شمالی برای شما فوق العاده خواهد بود.

بازارهای کریسمس دیگری هم علاوه بر پارک تیوولی برگزار می شود که از جمله آن ها می توان به بازار برگزار شده در محل قلعه رنسانسی کرونبورگ اشاره کرد. همچنین یکی از بازارها با درون مایه داستان های هانس کریستین اندرسون برپا می شود.

برزیل (سفر در کریسمس)

برزیل در کریسمس

برزیل مکانی مناسب برای گذراندن ایام کریسمس است. مجسمه حضرت عیسی در شهر ریودوژانیرو وجود دارد که با تزئینات کریسمس مزین شده است. بزرگ ترین درخت کریسمس با اندازه 52 متر در شهر ریو به تماشای عموم در می آید. این درخت را در ساحل کوپاکابانا قرار می دهند همین طور آتش بازی هم در این موقع از سال برگزار می شود.

این شهر به دلیل اینکه در نیمکره جنوبی است آب و هوایی گرم در کریسمس دارد. در ساحل این شهر کنسرت های زیادی برپا می شود. از شیرینی های خوشمزه ای که در این موقع سال پخت می شود می توان به پنه تون و رباناداس اشاره کرد. در شب کریسمس شام برزیل در رستوران ها پخت می شود. در شهر ریو جشن های کریسمس در ساعت یازده شب برپا می گردد.

چک

چک در کریسمس

در چک بیدار شدن در صبح و دیدن منظره برفی شهر بسیار جذاب خواهد بود. در این موقع از سال می توانید شکلات داغ را در کافه های شهر بنوشید و هم زمان از دیدن مناظر شهر لذت ببرید. همین طور اگر مایل به خرید کریسمس هستید بازارهایی در میدان شهر و میدان ونسسلاس برگزار می شود. در این بازارها نیز می توانید غذاها و نوشیدنی های مختلف را تجربه کنید.

ایرلند (سفر در کریسمس)

ایرلند در کریسمس

شهر دانیگال در ایرلند قرار گرفته است. این شهر یک منطقه ساحلی با تپه های زیاد قرار دارد. از جاذبه های این شهر می توان به قلعه‌ی لاف اسکه اشاره کرد. این قلعه در واقع یک هتل پنج ستاره است. این قلعه در کوهستان بلو استاک قرار گرفته است. در هنگام سال نو قلعه را با تزئینات کریسمس و شاخه راج مزین می کنند.

برای کودکان نیز تفریحاتی مانند پخت بیسکوییت و کیک درنظر گرفته شده است. همچنین در هنگام بارندگی نمای زیبایی از رنگین کمان در این منطقه ایجاد می شود که تماشای آن از هتل بسیار جالب خواهد بود.

جذاب ترین شهرها برای سفر در کریسمس کدامند؟

فرانسه، ایتالیا، چک و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *