کی‌روش در نیمکت جام جهانی 2022 می‌نشیند؟

کارلوس کی‌روش

همان‌طور که از سوی فدراسیون تیم ملی فوتبال ایران خبر رسیده است، حواشی بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران به گوش می‌رسد! گرچه بازیکنان تیم ملی با ترکیب مدنظر اسکوچیچ چیده شده‌اند و به لیست نهایی جام جهانی 2022 اعلام شده است اما زمزمه‌های بازگشت کی‌روش و جایگزینی او به جای اسکوچیچ به نظر می‌رسد.

عده‌ای با حضور و مربیگری کارلوس کی‌روش موافق‌اند اما آن عده دیگری که توسط اسکوچیچ مورد انتخاب قرار گرفته‌اند و از اول، دوره حرفه‌ای بازی خود تحت تعلیم اسکوچیچ بوده‌اند و دیگر تاب چالش‌های جدید با سرمربی سخت‌گیری مثل کی‌روش را ندارند و مخالفت خود را ابراز کرده‌اند.

یکی از مخالفان سرسخت حضور کی‌روش در تیم ملی ایران، میرشاد ماجدی است که خارج از دایره فدراسیون اظهار نظر می‌کند و شرایط بازگشت کی‌روش را فراهم نمی‌سازد. این مجادله میان ماجدی و دیگر خواستاران بازگشت کی‌روش دوامی ندارد و بالاخره از بالادستی‌ها فشار زیادی به ماجدی وارد خواهد شد تا نظر خود را نسبت به کی‌روش به سمت مثبت متمایل کند.

کارلوس کی‌روش

نظر مستقیم فدراسیون فوتبال چیست؟

طی رایزنی ماجدی برای ممانعت از بازگشت کی‌روش، فدراسیون تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد که با این تصمیم موافق است و خواهان زمینه سازی برای حضور مرد پرتغالی در میان یوزهای ایرانی باشد. از طرفی هزینه‌های تیم ملی برای جام جهانی را وزارت ورزش پرداخت می‌کند که برای حضور کی‌روش، توانایی مالی نیز وجود دارد و همگی بر این باورند که اتاق فکری در این باب باید تشکیل شود تا به نتایج مثبت برسند.

تصمیم گیری این موضوع، در صورتی مؤثر خواهد بود که افراد مؤثر فدراسیون فوتبال دست به اعمال نظر بزنند زیرا؛ عده‌ای که هم اکنون اعلام موافقت کرده‌اند، تنها تا شهریور 1401 حضور احتمالی دارند و باید موقعیت خود را به افراد جدید تقدیم کنند. این کشمکش‌های سیاست فوتبال باعث سردرگمی شده که بازیکنان را نگران می‌کند و همچنان تصمیم نهایی اعلام نشده است!

زمینه چینی برای بازگشت کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران به چشم می‌خورد اما قطعیت آن هنوز مشخص نشده و در روزهای آتی اعلام خواهد شد.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.