بی محلی فیفا به موضوع حذف ایران از جام جهانی

جلسه فیفا

در شب شنبه بود که جلسه فیفا در پایتخت کشور نیوزلند برپا شد و در این میان شایعات زیادی هم درباره حذف ایران از جام جهانی به گوش می رسید.

در میان تمام حرف هایی که در جریان بود، قبل از اینکه جلسه شروع شود در وب سایت فیفا دستور کار جلسه منتشر شد و نتیجه این بود که موضوع حذف ایران مورد توجه فیفا واقع نشده است. در این میان جزئیات منتشر شده از جلسه نشان می دهد که در واقع فیفا اصلا به این موضوع توجهی نداشته و بحث جلسه درباره موضوع نقل و انتقالات فوتبال و سایر مسائل بوده است.

گزارش فیفا به این صورت بوده است:

فدراسیون فوتبال جهانی در این جلسه موفق شد تا گامی موثر در جهت سیستم نقل و انتقالات جهانی بردارد و قوانینی برای این مرکز تصویب کند.

قوانین مورد نظر نشان دهنده اصلاحات جدی هستند که از سال 2017 بعد از مشورت با افراد متخصص و حقوق دان توسط سیستم نقل و انتقال تصویب شده است.

قرار است تا قوانین مورد نظر از 16 نوامبر 2022 اجرا شوند. این قوانین باعث می شود تا فیفا بتواند توسط آن پرداخت های بین باشگاهی را مدیریت نماید و این کار به صورت خودکار صورت می گیرد و این روش در همه سیستم های نقل و انتقال بین المللی استفاده می شود.

از این طریق فیفا در سال چهارصد میلیون یورو مابین باشگاه ها پخش خواهد کرد.

جانی اینفانتینو اظهار داشت است که:

فیفا تعهد دارد که از کرامت فوتبال محافظت کند و مطمئن باشد که عملکرد این بازی با روح اتحاد این سازمان هم سو باشد. بازی های فوتبال باید از سیستم نقل و انتقالاتی استفاده کنند که باعث می شود که عدل و انصاف در تمامی بخش های آن رعایت شود.

در این جلسه همچنین قانونی به تثبیت رسید که پیش از قرارداد با یک بازیکن مواردی مانند وضعیت درمانی، سن و روش مناسب برای مراقبت از وی بررس شود.

هر باشگاه باید از تعداد دوربین های مدار بسته بیشتری استفاده کند.

در ادامه قرار شد تا موضوع میزبانی جام جهانی فوتبال ساحلی و سایر اصلاحات در قوانین فیفا در جلسات آینده بررسی شود.

پس جلسه فیفا نشان داد که موضوع حذف ایران از جام جهانی به طور کامل توسط فیفا نادیده گرفته شده و حتی اشاره کوچکی هم به آن نشده است.

اگر قصد سفر به دوحه را دارید می توانید برای خرید بلیط جام جهانی قطر به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.