خرید سوغات قطر

سوغات قطر

امسال با برگزاری رقابت های جام جهانی قطر فرصتی است تا در این کشور کوچک از مکان های دیدنی آن بازدید کنید و همین طور خرید سوغاتی هم نباید فراموش شود. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا درباره بهترین سوغات قطر صحبت کنیم. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همچنین برای خرید تور جام جهانی قطر می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

السدو،  Al-Sadu

السدو

این کلمه نشان دهنده بادیه نشین هایی است که در قطر زندگی می کرده اند. در زمان های قدیم این مردم موهای بز و شتر را به یکدیگر بافته و طرح های زیبایی ایجاد می کرده اند. از این هنر برای درست کردن فرش، کوسن، چادر و پتو استفاده می کنند. السدو داری رنگ های بسیار جالب توجهی است. برای خرید این کالا می توانید به بازار سنتی قطر مراجعه کنید.

قهوه جوش دله،  Dallah

قهوه جوش دله

قهوه جوشی که از برنج یا نقره ساخته شده باشد نشانه ای از مهمان نوازی مردم عرب است. این وسیله که به آن دله می گویند، ابزاری است که در طی قرن های متوالی برای دم کردن قهوه از آن استفاده می شده است.

اگر دوست دارید تا طعم قهوه عربی را بچشید، می توان به قهوه خانه های محلی بروید و در ظرف هایی که به “فینجان” مشهور هستند قهوه بخورید. در واقع دله را می توان نه تنها به عنوان قهوه جوش بلکه برای سوغاتی هم خریداری کرد. برای خرید می توانید به رویال پلازا یا بازار قدیمی قطر بروید.

آدرس رویال پلازا روی نقشه

شال و روسری پشمی از دیگر سوغات قطر

شال و روسری

اگر می خواهید سوغاتی به درد بخوری برای خانواده یا دوستان خود بخرید شال و روسری انتخاب مناسبی خواهد بود. با اینکه این کالا از پشم درست شده است، اما پشم آن بسیار نازک است و در نتیجه می توان در ایام مختلف سال از آن استفاده کرد. نکته دیگر این است که روسری فضای زیادی در چمدان شما نمی گیرد.

در بازار سنتی تعداد زیادی شال و روسری در قیمت ارزان عرضه می شوند و همین طور می توانید آن ها را در رنگ های مختلف انتخاب کنید، اما اگر به دنبال محصولی با کیفیت هستید، می توانید به مرکز ابریشم بمبئی بروید.

خرید شیرینی و آبنبات به عنوان سوغات قطر

شیرینی قطر

یکی دیگر از کالاهایی که می توانید به عنوان سوغات قطر آن را خریداری کنید، خرید شیرینی یا محصولاتی از این دست است. شما می توانید خرما، باقلوای عربی و یا انواع آبنبات ها را خریداری کنید. یکی از بازارهای معروف در این زمینه بازار واقف است. این بازار شیرینی های سنتی با طعم هایی مثل پسته یا گل رز ارائه می دهد. همین طور خرمای قطر هم یکی دیگر از سوغات لذیذ است که در رنگ و طعم های مختلف به فروش می رسد.

آدرس بازار واقف قطر روی نقشه

عود ، سوغات قطر

عود قطر

هنگامی که به مکان های مختلف در قطر وارد می شوید، می توانید بوهای متفاوتی را استشمام کنید. منبع این بوها سوختن عود است. معمولا عود از چوب درخت آگاروود درست می شود. در کشور قطر چوب این درخت را چوب خدایان می دانند.

انواع مختلفی از عود در کشور قطر تولید می شود. اگر نوع چوبی که در عود به کار می رود، در حالت تراشیده نشده باشد کیفیت بهتری دارد. در این حالت، عطر آن را به صورت روغن می فروشند. برای خرید عود می توانید به سیتی سنتر، بازار سنتی و رویال پلازا سر بزنید.

طلا و جواهرات از گران ترین سوغات قطر

این کشور را به عنوان پایتخت مروارید می شناسند. در این نتیجه اگر به دنبال خرید طلا هستید، حتما سری به بازارهای طلا آن بزنید. در بازار سنتی قسمتی مخصوص طلافروشان ایجاد شده است. همین طور بر روی کلیه طلاها مهر دولتی زده شده، در نتیجه می توانید با خیال راحت آن ها را خریداری کنید.

بخور سنتی قطر

بخور قطر

علاوه بر عود، بخورهای خوش بویی هم در این کشور تولید می شوند. عودسوزها می توانند به صورت چوبی یا فلزی باشند و یا در شکل دایره ای تولید گردند. عودسوزهایی که به صورت مشبک کاری هستند، بوی خوشی از خود بیرون می دهند.

انواعی از بخورها هم هستند که در گلوله فیبری تولید می شوند، بوی تولید شده از این بخورها به صورت ترکیبی از بوی چوب صندل، مشک سفید و … است. برای خرید بخور می توانید به بازار عمانی مراجعه کنید.

قلیان عربی،   Shisha Pipe

قلیان عربی

استفاده از قلیان در ابتدا در ایران آغاز شد، سپس سایر کشورها هم از آن استفاده کردند. هم اکنون کشیدن قلیان جزوی از فرهنگ این کشور محسوب می شود. قلیان هایی که در کشور قطر تولید می شوند، می توانند به عنوان وسیله زینتی هم مورد استفاده قرار بگیرند. نوعی از این قلیان ها به صورت مینیاتوری و بلند هستند. برای خرید قلیان می توانید به بازارهای قدیمی آن مراجعه کنید.

جعبه‌های چوبی از جمله سوغات قطر

جعبه های چوبی قطری

جعبه های چوبی می توانند به عنوان وسایلی برای نگهداری جواهر یا زیورآلات استفاده شوند. این جعبه ها به راحتی داخل چمدان هم جا می شوند. جعبه های چوبی در اندازه و نقش و نگارهای مختلف تولید می شوند. بعضی از آن ها توسط مروارید یا استخون شتر درست می شوند که باعث می شود، قیمت بیشتری نسبت به بقیه داشته باشند.

برای خرید جعبه های چوبی می توانید به بازار واقف یا رویال پلازا مراجعه کنید. همین طور در فروشگاه فرودگاه هم می توانید این گونه محصولات را خریداری نمایید.

چراغ‌های عربی

چراغ های عربی

شما می توانید در هنگام سفر به قطر عودهای خوشبو بخرید و در کنار آن سری هم به مغازه های چراغ فروشی بزنید. چراغ های قطری در رنگ های جذابی تولید می شوند. این نوع چراغ ها از شیشه های رنگی ایجاد می گردند. اگر می خواهید سوغاتی شما ارزان باشد، می توانید به دنبال لامپ های آویز باشید.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.