از شترها در قطر دوری کنید!

شترها در قطر

پیش از این مقرراتی در قطر برای تماشاگران وضع شده بود که از جمله آن ها می توان به شرط بندی، حرکات بی ادبانه، مصرف الکل، استعمال دخانیات، لباس های باز، بوسیدن و … اشاره کرد. حال منابع قطری اعلام کرده اند که باید به طرف شترها هم نروید. زیرا بیماری که حتی از ویروس کرونا هم خطرناک تر است، ممکن است که گریبانگر شما شود.

این بیماری که آنفولانزای شتری نام دارد، به شترهای صحرا سرایت کرده است و می تواند به انسان ها هم منتقل شود و اینکه این بیماری هیچ درمانی ندارد، در نتیجه به تماشاگران هشدار داده اند تا به نکات ایمنی توجه داشته باشند.

پیش از این در کنار هتلی که تیم ملی انگلیس در آن ساکن خواهد شد، دسته ای از شترها قرار داشته اند. همین طور هنگامی که الیور هاروی به قطر سفر کرده بوده برای اینکه به مزایای جام جهانی در قطر اشاره داشته باشد، درباره شترسواری هم صحبت کرده بود. همچنین شرکت های گردشگری هم تبلیغات زیادی درباره سافاری و شترسواری کرده بوده اند.

یک استاد از دانشگاه ایست آنجلیا عنوان کرده است که: تماشاگران باید به شترهایی که در قطر هستند، نزدیک نشوند. در نتیجه احتمال مبتلا شدن به بیماری کمتر می شود. آنفولانزای شتری از کرونا قوی تر است و هنوز هیچ واکسنی برای آن تهیه نشده است.

سازمان جهانی بهداشت هم اعلام کرده است که بیماری مورد نظر که به نام سندروم تنفسی خاورمیانه شهرت دارد می تواند با نزدیکی و تماس با افرادی که در بیمارستان هستند یا شترها منتقل شود. این بیماری در سال 2012 کشف شده و تاکنون 850 نفر را از بین برده است. در نتیجه محققان نگران این موضوع هستند که بیماری به وسیله شترها به آفریقا هم منتقل شود.

امسال دو نفر در قطر براساس این بیماری جان خود را از دست داده اند. نفر اول یک فرد 85 ساله و بعدی یک فرد 50 ساله بوده که به خاطر نوشیدن شیر شتر فوت کرده است.

در این رابطه قطری ها هنوز صحبتی نکرده اند و اتحادیه فوتبال انگلیس هم پاسخگوی سوالات نبوده است.

برای خرید تور جام جهانی 2022 قطر کلیک کنید.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.