استقبال فیفا از قطعنامه سازمان ملل متحد برای جام جهانی 2022

قطعنامه سازمان ملل برای فیفا

به مناسبت 76 سالگی جام جهانی، جلسات شاخصی توسط مقامات مربوطه برای جام جهانی 2022  در 8 آوریل برگزار شده که حامی آن فیفا و مدیران فدراسیون فوتبال قطر بوده‌اند. این جلسات به پاس برگزاری اتفاق ماندگار در خاورمیانه تشکیل شده که اهداف متعالی آن، صلح و توسعه صنعت منطقه‌ای است. رئیس کنگره فیفا در سخنرانی خود به 211 عضو این گروه گفت: از تمامی ابرقدرت‌های جهان خواستار هستم تا جنگ‌های منطقه‌ای و تحریم‌های سرسام‌آور را در خاورمیانه متوقف کنند و به پیشرفت و توسعه این کشورهای ارزشمند میدان بدهند.

این قطعنامه همچنین تأکید کرد، ورزش و بویژه فوتبال به لطف محبوبیت جهانی، نقش مهمی در ارتقای صلح و توسعه، احترام به حقوق بشر، برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان و دختران دارد. موقعیت دشواری برای این کشورهای ستم‌دیده به‌وجود آمده که حالا بهترین فرصت برای جبران خسارات است. این فرصت برای رساندن صدای مردم محروم به گوش تمام جهان خواهد بود که با قدرت فوتبال به‌عنوان یک ابزار برای درک متقابل، تحمل، پذیرش و صلح می‌توان این کار را انجام داد.

علاوه‌براین، متن ابراز حمایت از شروع جام جهانی قطر 2022  ایجاد موقعیت برای مطرح شدن ورزش، سلامت و همکاری با سازمان بهداشت جهانی و دولت قطر است. این همکاری اهداف متعددی دارد که برای جلب اطمینان از این مسابقات، رویداد سالم و ایمن را پیش گرفته‌اند و اقدام به ترویج مسائل آموزشی و سیاسی شده است. این اقدامات عبارت‌اند از: تدابیر پیشگیری از Covid 19، ترویج یک شیوه زندگی سالم و ایجاد یک طرح برای حفاظت سلامت در هر مرحله از ورزش و فوتبال است.

قطعنامه فیفا با سازمان ملل متحد

سخنگوی فیفا تاکید کرد، میزبانی قطر برای جام‌جهانی 2022 فقط برای این کشور مهم نیست، بلکه برای کل منطقه نیز مهم است و نباید چنین فرصتی از خاورمیانه صلب شود! همچنین اضافه کرد: من فکر می‌کنم یکی از بزرگترین تجربیات برای جام‌جهانی 2022 این است که فرصتی برای مردم یک کشور در حال توسعه مهیا شده. درواقع بخشی از جهان که از این پیشرفت‌های منطقه‌ای خاورمیانه غافل‌اند، را باید دید و به آن توجه کرد.

قطر و کل شورای همکاری خلیج‌فارس برای ارائه خود به جهان، تلاش می‌کند تا تاریخ و فرهنگ غنی جهان عرب را به همه جهان نشان دهند. در عین حال از تجهیزات خوبی در این کشور استفاده کرده‌اند تا مورد تأیید جهانیان قرار گیرند. آقای Infantino همچنین تاکید کرده است که این مسابقات یک هشدار برای قطر بوده است تا قوانین کار خود را با احترام به حقوق کارگران و حقوق بشر اصلاح کند و برای جبران خسارات روحی و جانی، مسئولیت بپذیرد.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.