ستارگان فوتبالی که در جام جهانی حاضر نبوده اند

جام جهانی قطر

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بازیکنان بسیار مشهوری در فوتبال بوده اند که فرصت حضور در جام جهانی را نداشته اند. از آن جا که مسابقات جام جهانی فوتبال قطر 2022 نزدیک است، تصمیم گرفتیم تا به معرفی این بازیکنان بپردازیم. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همینطور برای خرید تور جام جهانی قطر 2022 می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

زمان زیادی تا شروع این تورنمنت جذاب باقی نمانده است.  اگر به طور دقیق تر بخواهیم بررسی کنیم تنها 95 روز باقی مانده است. جام جهانی فوتبال فرصت مناسبی است تا بازیکنان مطرح جهانی در یک دوره مسابقات نفس گیر دور هم جمع شوند و توانایی های خود را به همگان نشان دهند.

با این حال گاهی هم تیم های بزرگی به همراه بازیکنان ماهر خود فرصت شرکت در جام جهانی را از دست داده اند. برای مثال در جام جهانی امسال تیم فوتبال ایتالیا شرکت ندارد. همین مورد باعث می شود تا بخواهیم نگاهی به دیگر ستارگانی بی اندازیم که در طول مسابقات پیشین در جام جهانی فوتبال حضور نداشته اند. برای اطلاع از پکیچ جام جهانی قطر کلیک کنید.

ژرژ وه‌آ

ژرژ وه‌آ

در آینده هنگامی که تیم های موجود در جام جهانی بیشتر شوند، آفریقا بیشترین بهره را از این موضوع خواهد برد. تیم های آفریقایی بسیار قدرتمند هستند و بازیکنان بسیاری از آن ها شایستگی حضور در جام جهانی را دارند.

ژرژ وه‌آ یکی از بازیکنان درجه یک آفریقایی در سال های گذشته بوده که در زمان اوج خود به وسیله مربی یکی از تیم های فرانسوی وارد اروپا شد. این بازیکن به زودی به عنوان گلزنی مشهور در دنیا شناخته می شود.

در آن زمان ژرژ موفقیت هایی را در پاری سن ژرمن کسب کرد و موفق شد توپ طلا را از آن خود کند. سپس او به تیم میلان منتقل شد که در آن سال ها یکی از تیم های قدرتمند اروپا بوده است. در واقع این بازیکن تنها فردی در آفریقا است که توپ طلا را از آن خود کرده است.

از آن جا که این بازیکن میلیتی لیبریایی داشته نتوانسته است، تا در زمینه ملی کاری کند، با این حال ژرژ تنها فردی است که موفق شده از کشور خود به جهانیان معرفی گردد و همین طور در سال های اخیر دوران بازی خود بود که موفق شد در جام جهانی حضور یابد اما به دلیل اینکه موفق نشد امتیاز کافی را کسب کند از شرکت در مسابقات نهایی بازماند.

در حال حاضر این بازیکن رئیس جمهور کشور خود است و در نظر دارد که کارهای زیادی برای فوتبال سرزمین خود انجام دهد. همین طور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم، از آن جا که سهمیه تیم های شرکت کننده بیشتر شده است، پس می توان در آینده انتظار حضور تیم لیبریا را هم در مسابقات فوتبال داشت.

جورج بست

جورج بست

بسیاری از بازیکنان مشهور جهانی به عنوان سلبریتی هم شناخته می شوند و تعدادی هم شهرت بسیار بالایی در میان عموم مردم دارند. اما بست نخستین کسی است که به عنوان سلبریتی در میان مردم شناخته شده و عکس او روی مجله های مختلف رفته است. در آن زمان به او لقب پنجمین بیتل را داده بوده اند.

این بازیکن در ایرلند متولد شده و حرفه فوتبال را از تیم منچستر یونایتد آغاز کرده است و به همراه دو بازیکن دیگر خطوط حمله این تیم را تشکیل می دهد. در آن زمان به آن ها مثلت یونایتد می گفته اند. در حال حاضر مجسمه این سه بازیکن در بیرون از ورزشگاه ساخته شده است. در سال 1968 تیم بست موفق به دریافت جام اروپا شد، اما بعد از آن این شهرت باعث شد تا وی دچار مشکلاتی شود و در عیاشی غرق گردد.

با این حال تا زمانی که او 36 سال داشت، همچنان جزو بازیکنان فوتبال بود. سپس در سال 1986 هنگامی که ایرلند شمالی به مرحله پایانی مسابقات جام جهانی رسید، این بازیکن به تیم ملی دعوت نشد، زیرا سرمربی معتقد بوده که بست دیگر شبیه به دوران اوج خود نیست.

وی سرانجام در سال 2005 به خاطر مصرف بالای الکل درگذشت. می توان گفت که این مرگ پایانی غم انگیز برای ستاره ای مشهور بوده که می توانسته موفقیت های بیشتری در زندگی خود کسب کند.

رایان گیگز

رایان گیگز

گیگز یکی از بازیکنان بی ادعا در زمینه فوتبال است که تمام مدتی که مشغول بازی بوده، تنها روی وظیفه خود تمرکز کرده است، ولی هیچ گاه به دنبال شهرت و معروفیت نبوده است.

این موضوع باعث شد تا وی در حدود بیست سال در منچستریونایتد افتخارات متعددی را کسب نماید. در مدت فعالیت گیگز تیم وی سیزده بار به قهرمانی لیگ برتر رسید و همین طور دو بار هم در لینگ قهرمانان پیروز شد. وی در هر فصل از بازی های فوتبال حداقل یک گل برای تیم خود به ثمر رسانده است.

به طور کلی می توان گفت که گیگز رکوردی را ثبت رسانده است که احتمال شکسته شدن آن چندان بالا نیست. با این حال به دلیل اینکه والدین وی ولزی بوده اند، گیگز تنها می توانسته در سطح جهانی برای تیم ولز هنرنمایی کند و در طی 16 سال در 64 بازی تیم ملی کشور خود حضور داشته است.

تیم ولز یکی از تیم های ضعیف در سطح بریتانیا محسوب می شده است. اما همچنین توانست تحت عنوان کاپیتان تیم خود در مسابقات المپیک حاضر شود، اما هیچگاه جزو بازیکنان حاضر در جام جهانی فوتبال نبوده است.

یان راش

یان راش

یان راش هم از دیگر بازیکنان فوتبال است که دارای ملیت ولزی بوده و همین قضیه باعث شده تا نتواند در مسابقات جام جهانی فوتبال نقش آفرینی کند. این فرد بیشتر زمان فعالیت خود را در تیم لیورپول بازی کرده است. تیم مورد نظر یکی از رقبای سرسخت تیم منچستر یونایتد بوده است.

این بازیکن به مدت 16 سال عضو ثابت تیم لیورپول بوده است و تنها در یک بازه کوتاه دو ساله در ایتالیا بازی کرده است. یان موفق شد تا رکورد بینظیر 346 گل را در تیم لیورپول به نام خود ثبت کند. همچنین به دلیل بازی بینظیر او بوده که تیم وی موفق شده تا پنج جام قهرمانی انگلیس و دو کاپ اروپا را از آن خود کند.

از جمله موفقیت های وی می توان به بالاترین میزان گل در تیم مرسی ساید بین لیورپول اشاره کرد. همچنین در فینال فینال اف اَی کاپ هم پنج گل را به ثمر رسانده است.

شاید جالب باشد که بدانید وی یکی از جنجالی ترین سبیل ها را هم در میان بازیکنان فوتبال داشته است. همچنین راش توانست تا با به ثمر رساندن 28 گل در تیم ملی فوتبال کشور خود رکوردی ویژه را ثبت کند تا اینکه رکورد وی توسط بازیکن دیگری شکسته شد. راش به مدت 16 سال در تیم لویورپول حضور داشته و در این مدت تیم ملی کشور او موفق نشده تا در مرحله پایانی جام جهانی فوتبال شرکت کند.

آلفردو دی استفانو

آلفردو دی استفانو

استفانو یکی از بازیکنان ارزشمندی است که می توان وی را جزو بازیکنان تاثیرگذار در کنار پله به شمار آورد. در  این میان بازیکنان سرشناس دیگری هم هستند که موفقیت خود را مدیون بازی در مسابقات جام جهانی هستند اما استفانو موفق شد تا بدون حضور در این بازی ها به شهرت برسد.

وی در کشور آرژانتین زندگی می کرده است و هنگامی که جنگ جهانی به پایان رسید، چندین بار در تیم ملی این کشور حاضر شده است. بعد از آن در تیم ملی کلمبیا هم هفت بازی انجام داد، سپس به کشور اسپانیا نقل مکان کرد.

در همین هنگام بود که وی به اوج شهرت خود رسید و توانست به عنوان بازیکن افسانه ای در رئال مادرید شناخته شود و در طی سال ها در این تیم بازی کرده است. تیم استفانو پنج بار در بازی های نهایی فینال کاپ اروپا حضور داشته و این بازیکن موفق شده تا در تمامی موارد برای تیم خود گلزنی کند.

استفانو سرانجام به شهروندی کشور اسپانیا در آمد، اما تیم این کشور نتوانست تا در آخرین مرحله جام جهانی حاضر شود، در نتیجه وی از مسابقات جام جهانی در سال 1958 باز ماند. چندین سال بعد هنگامی که این بازیکن 36 ساله بود، استفانو می توانست شانس بازی در جام جهانی را به دست آورد، اما به دلیل مصدومیتی که رخ داد دنیای فوتبال را ترک کرد و به همین ترتیب این اسطوره هیچ گاه موفق نشد تا در این تورنمنت شرکت کند.

اریک کانتونا

اریک کانتونا

این بازیکن که ملیت فرانسوی دارد، در منچستر به مدت پنج سال ایفای نقش کرده است، با این حال در همین مدت زمان کم توانست تا عنوان پادشاه را از آن خود کند. وی در سال 2018 بود که بعد از گذشت بیست سال دوباره در میادین حاضر شد و در یکی از بازی های خیریه نقش آفرینی کرد، همین موضوع باعث شد تا تماشاگران زیادی به تشویق وی بپردازند.

در سال 1986 تیم کشور او در جام جهانی مقام سوم را از آن خود کرد اما بعد از آن بود که طی بیست سال موفق نشد تا به مسابقه دیگری در این زمینه راه یابد. زمانی که تیم فرانسه در شرایط افول خود قرار داشت، کانتونا در زمان اوج خود بود، به همین دلیل این بازیکن هیچ گاه نتوانست تا به مسابقات جام جهانی فوتبال برود.

با این حال حتی اگر تیم فرانسه در جام جهانی هم شرکت می کرد امکان حضور این بازیکن در پاره ای از ابهام قرار داشت، به دلیل اینکه کانتونا رابطه خوبی با سرمربی تیم خود نداشت. در سال 1997 بود که وی از دنیای فوتبال کناره گیری کر،د اما قصد داشت تا در صورت راه یافتن تیم ملی کشور به جام جهانی دوباره در دنیای فوتبال نقش آفرینی کند. اگرچه در سال 1995 بود که وی به بازیکن دیگری حمله ور شد در نتیجه از بازی در تیم ملی کشور کنار گذاشته شد و زین الدین زیدان جای او را گرفت و با به ثمر رساندن دو گل موفق شد تا تیم خود را به جام قهرمانی جام جهانی برساند.

لاژلو کوبالا

لاژلو کوبالا

این بازیکن نامدار نیز از دیگر افرادی است که موفق به حضور در جام جهانی نشده است. کوبالا یکی از بازیکنان مشهوری است که در تیم بارسلونا بازی می کرده است، همین طور در تیم های دیگری از مجارستان و اسپانیا هم حضور داشته است. با این حال وی هیچ وقت در مسابقات جام جهانی فوتبال  حضور نداشته است.

از سایر بازیکنانی که موفق به بازی در این مسابقات نشدند، می توان به دانکن ادواردز بازیکن انگلیس اشاره کرد. این فرد در طی سقوط هواپیما که در حال انتقال بازیکنان تیم منچستر بود در گذشت. همین طور می توان از لیام بریدی بازیکن تیم ایرلند نام برد که او هم در جام جهانی حضور نداشته است.

ستارگان مشهور جهانی که موفق به حضور در جام جهانی نشده اند کدامند؟

ژرژ وه‌آ، جورج بست، آلفردو دی استفانو، اریک کانتونا، رایان گیگز، لاژلو کوبالا، آلفردو دی استفانو و ….


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.