بودن یا نبودن کیروش؛ مسئله این است

کارلوس کیروش در راه ایران

این بار شاهد یک شایعه بزرگ از سایت عربی تبار، الکوره بودیم که مدعی شد، کارلوس کیروش از طرف ایران، برای مربیگری تیم ملی در جام جهانی قطر 2022 پیشنهاد ویژه‌ای دارد! این خبر توانست بسیاری از اذهان را به خود درگیر کند و لحظاتی را به پرداختن این حاشیه پر کرد. به نقل از سایت الکوره که سایت مصری است، کارلوس کیرش پس از اتمام قرارداد خود با تیم ملی مصر، چهار پیشنهاد ویژه از طرف کشورهای مختلف دارد که یکی از آن‌ها، از طرف ایران است. این پیشنهادات از کشورهای استرالیا، عراق، تونس و ایران مطرح شده است. از سوی سایت خبری الکوره، کارلوس کیروش به پیشنهاد استرالیا و ایران نگاه ویژه‌ای دارد؛ زیرا استرالیا در هر مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی 2022 به مصاف امارات خواهد رفت و ایران هم به قطر راه‌یافته است.

پس از گمانه‌ زنی‌های متعدد درباره تیم آینده کیروش، حسن کامرانی فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران،گزارش‌هایی رسانه عربی را که کارلوس کیروش از سوی ایران پیشنهاد مربیگردی دارد را رد کرد.

مربی پرتغالی طولانی ترین مربی خدمت کرده در تاریخ تیم ملی ایران است و تقریبا هشت سال مهم تاریخ فوتبال، بین سال‌های 2011 تا 2019 را رهبری و مدیریت کرده است، اما در فوتبال ایرانی جایی نخواهد داشت.

کیروش نقش خود را به عنوان مربی مصر پس از انجمن فوتبال مصر ترک کرده است و قرارداد خود را با رضایت متقابل خاتمه داد. او هفت ماه در تیم ملی مصر فعالیت داشته و تیم ملی مصر را به مرتبه نایب قهرمانی جام ملت‌های آفریقا و چهارمین مقام جام اعراب فیفا رساند که نقش درخشانی در کارنامه مصر داشته است. البته کیروش برای رساندن مصر به قطر موفق نشد و فرعون‌ها برای جام جهانی 2022 ناکام ماندند.

خبر بازگشت کیروش به ایران تکذیب شد و قراردادش با مصر به اتمام رسید

در ابتدای این مسابقات، تیم مصر در اولین دور گروه D از جام حذفی کشورهای آفریقایی از دست داد. مصر بازی گینه بیسائو را با گلی که محمد صلاحبه ثمر رساند، را پیروز شد تا اینکه در مراحل نهایی، زمانی که مصر پیروزی را پس از ضربه پنالتی به سنگال از دست داد از جام جهانی جا ماند.

کیروش چندین جایزه را به‌عنوان مربی در سطوح مدرن به‌دست آورده است و در سطوح ارشد و باشگاه‌ها، عمدتا به عنوان مدیر دستیار الکس فرگوسن موفق بوده است. در سال 1998، او گزارشی را منتشر کرد، که برنامه‌های دقیقی برای افزایش توسعه فوتبال در ایالات متحده را ارائه می‌دهد.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.