افزایش سهمیه قاره‌ها در جام جهانی 2026

با اعلام فیفا جام جهانی 2026 با 48 تیم برگذار می‌شود. جام جهانی 2026 قرار است در قاره آمریکا برگذار شود، کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک سه کشوری هستند که در سال 2026 باهم بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا را برگزار می‌کنند. با این کار سهمیه قاره‌ها در جام جهانی افزایش چشم گیری پیدا می‌کند.

این خبر به شدت در نشریه‌های فوتبالی بازتاب داشته، یکی از نشریه‌های قطری در این باره مطلب جالبی منتشر کرده، نشریه استاد الدوحه نوشته است با افزایش تعداد تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی سهم آسیا به شدت در جام جهانی افزایش پیدا می‌کند. به‌همین دلیل تیم‌های آسیایی به راحتی می‌توانند به جام جهانی 2026 صعود کنند.

سهمیه قاره‌ها در جام جهانی 2026‌

اروپاآفرقاآسیاآمریکای جنوبیآمریکای شمالیاقیانوسیهتورنمنت 6 تیمه
   16    9      8    6    6    1     2

با این تفاسیر به ترتیب اروپا، آفریقا، آسیا، آمریکای جنوبی، آمریکای  شمالی و اقیانوسیه بیشترین سهمیه را در جام جهانی 2026 دارند. قرار است دو تیم باقی مانده را با یک تورنمنت 6 تیمه معلوم کنند. یعنی 6 تیم از هر قاره در یک تورنمنت باهم رقابت می‌کنند و دو تیم اول به جام جهانی صعود می‌کنند.

برای اطلاع از پکیج های جام جهانی قطر کلیک کنید.

اول از همه باید دید تیم ملی ایران در جام جهانی قطر چه نتیجه‌ای می‌گیرد و بعد به چهار سال بعد فکر کنیم، ولی کار تیم ملی ایران در جام جهانی 2026 بسیار راحت است چون باید در جمع 4 تیم اول گروهش باشد تا بتواند به جام جهانی 2026 صعود کند.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.