معرفی کشورهایی که بالاترین سود را از جام جهانی می کنند

دبی

جام جهانی قطر به زودی آغاز می شود و مسئولین قطری پیش بینی می کنند که 1 میلیون مسافر راهی قطر شوند. اطلاعات سایت ForwardKeys بازگو کننده این موضوع است که در حال حاضر تماشاگران از 31 کشوری که در رقابت های جام جهانی 2022 شرکت می کنند، پروازهایی را به سمت قطر رزرو کرده اند و در این میان هواداران زیادی کشور امارات را به عنوان میزبانی خود انتخاب کرده اند که باعث شده تا این کشور در صدر لیست قرار گیرد.

اطلاعات این سایت بر طبق بلیط های به فروش رسیده به سمت قطر است و در بازه های زمانی 22 مهر تا سی دی و همین طور سفرهای یک روزه در تاریخ 7 مهر ماه است.

همین طور از آن جا ویروس کرونا اخیرا کاهش یافته است، تعداد پروازها هم نسبت به قبل بیشتر شده است. در این میان مشخص شده است که امارات در این لیست بیشترین تعداد پروازها را دارد. از سال 2016 تا به الان این پروازها افزایش 103 درصدی داشته اند.

در ادامه این لیست کشورهای زیر قرار دارند:

مکزیک – 79 درصد

آرژانتین – 77 درصد

اسپانیا – 53 برابر

ژاپن 46 برابر

همین طور یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده تا کشور امارات مقصد تماشاگران باشد کمبود محل های اقامت است. در نتیجه عده زیادی راهی دبی شده اند و فقط برای روزهای مسابقات به قطر سفر می کنند.

طبق آمارها بنظر می رسد که میزان سفرهای یک روزه به قطر چهار درصد از این پروازها را شامل می شود که از این میزان 85 درصد آن ها کسانی هستند که در امارات ساکن می شوند.

با وجود اینکه همچنان مشکلات کرونا در جهان وجود دارد و همین طور برای ورود به قطر باید نتیجه آزمایش منفی هم نشان داده شود، اما با این حال به خاطر اینکه افراد زیادی علاقمند به تماشای این مسابقات هستند، در سال اخیر جستجوهای زیادی در خصوص رزرو پرواز و … صورت گرفته است.

رقم این جستجوهای اینترنتی شامل 6 درصد از آلمان، هفت درصد از اسپانیا و هند، 12 درصد از امارات و آمریکا و 6 درصد از انگلیس می شود.

دبی

از آن جا که قطر کشور بسیار کوچکی است، مسئولین تصور می کنند که عده زیادی از مسافران برای دیدن جاذبه های گردشگری به سایر کشورها هم سفر کنند، در نتیجه وب سایت ForwardKeys اظهار داشته است که پرواز به سمت کشورهای اطراف خلیج فارس به میزان شانزده درصد بیشتر شده است و همین طور این میزان در مرحله نخست رقابت ها هم تا 61 درصد افزایش یافته است.

سایر اطلاعات هم نشان می دهد که تماشاگران رقابت های جام جهانی 2022 هم به اندازه ای که در قطر اقامت می کنند در کشورهای نزدیک خلیج فارس هم اقامت دارند. اگر بخواهیم دقیق تر نگاهی به آمارها داشته باشیم، باید بگوییم که 65 درصد از رزروها متعلق به دبی است و سایر کشورها شامل ابوظبی با 14 درصد، جده با هشت درصد، مسقط با شش درصد و مدینه با سه درصد می شوند.

اما درباره آمارهای تماشاگران 26 درصد از آن ها از سمت آمریکا، ده درصد از کانادا، نه درصد از انگلیس و اسپانیا و پنج درصد هم از فرانسه و مکزیک هستند. در این میان سی و دو درصد از آمریکایی ها به طرف دبی می روند.  یازده درصد از مسافران استرالیا هم راهی ابوظبی می شوند.

افزایش صنعت گردشگری در جام جهانی فوتبال

معاون این وب سایت تصور می کند که جام جهانی باعث می شود تا گردشگران زیادی به قطر و کشورهای اطراف آن جذب شوند، در نتیجه نه تنها قطر می تواند از سود بالایی بهره مند شود، بلکه سایر کشورها هم از منافع آن بهره مند می شوند.

همین طور باید خاطرنشان کرد که در این بازه زمانی مطمئنا ترافیک هوایی به قطر هم صورت می گیرد. زیرا در حالت معمولی میزان پروازها به این کشور فقط سه درصد است و بیشتر از قطر به عنوان یک ترانزیت برای سفر به کشور دیگری استفاده می کنند، اما در جام جهانی 27 درصد از مقصد اصلی تماشاگران به خود کشور قطر است.

کشور امارات از آن جا که دارای هتل های زیادی است و دو فرودگاه اصلی هم دارد می تواند به خوبی پاسخگوی پروازهای روزانه مسافران باشد. پس بالاترین سود نصیب کشور امارات و شهر دبی خواهد شد.

برای خرید تور جام جهانی 2022 کلیک کنید.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.