هنر نزد ایرانیان است و بس!

بار دیگر هنرمند ایرانی برای ایران افتخار کسب کرد و محبوب طرفداران فوتبال شد. سید حسین اجاقی، دیزاینر انیمیشن کاراکتر جام جهانی 2022 قطر است که از سوی فیفا برگزیده شد. این توافق بین فدراسیون قطر، فیفا و جناب اجاقی صورت گرفت و پس از تلاش‌های فراوان به نتیجه مطلوبی رسید.لعیب کاراکتری شیرین و محبوبی است که در دل‌های مردمان بومی قطر جاگرفته بسیار مورد تأیید جمعیت طرفداران فوتبال است. ظاهر او که یادآور سنت و پوشش عربی است باعث شده تا نماد توانایی و پیشرفت جامعه خاورمیانه باشد و این ویژگی را به تمام جهان عرضه کند. در زبان عربی به معنای بازیکن حرفه ایست که تمام تکنیک‌های فوتبال را اجرا می‌کند و ستاره زمین چمن خواهد بود.

انتخاب و طراحی لعیب به دست یک طراح ایرانی صورت گرفت که سال‌های قبل هم در طراحی بی‌نظیر بوده است اما تغییر مسیر فیفا باعث شد تا این موفقیت نصیب طراح خوش ذوق ما شود. در دوره‌های قبل مانند جام جهانی برزیل و روسیه، فیفا فراخوان طراحی انیمیشن را اجرا می‌کرد و از بین شرکت کنندگان، سه طرح را که متناسب با استانداردهای فیفا و فضای جام جهانی در کشور مورد نظر بودند، را به عموم معرفی می‌کرد. پس از بررسی و تأیید نظرات در مورد سه طرح انتخابی، رأی‌گیری صورت می‌گرفت و یک طرح نهایی برای جام جهانی همان سال برگزیده می‌شد و تا اتمام دوره مسابقات، تولید و تبلیغ می‌شد. این بار در جام جهانی قطر، حدود یک سال و نیم پیش، ایمیل درخواست همکاری برای جناب اجاقی از سوی فیفا ارسال شد و حاوی این پیام: ما نمونه کارهای شما را بررسی کرده‌ایم و خوشحال می‌شویم با شما همکاری کنیم، اگر تمایل دارید طرح پیشنهادی خود را برای جام جهانی 2022 قطر بکشید و به عنوان نماد برای ما ارسال کنید. این درخواست توسط اجاقی اجرا شد و پس از گذشت مدتی، فیفا نماد اولیه را تأیید کرد و خواست تا بیشتر در مورد آن کار شود و استانداردهای مدنظرشان رعایت شود. پس از ارسال دوم طرح، اجاقی منتظر خبر بود که حدود دو ماه طول کشید و سپس رد شد. این ناامیدی برای اجاقی اتفاق افتاد اما طی پیامی از سمت سرپرست بخش برندینگ کمیته عالی برگزاری جام جهانی، درخواست رسمی امیر قطر برای شروع دوباره مطرح شد.

طراحی نماد جام جهانی به دست طراح ایرانی

این طرح بنا به گفته اجاقی بسیار سخت و پر از چالش بود. امیر قطر شخصاً نظر داده بود که دست و پا برای لعیب اجرا نشود و همین طرح چفیه، هدف دست و پا را دنبال کند و این نکته هم محقق شد.

در نهایت اجاقی از صعود تیمش به جام جهانی بسیار خشنود شد و اعلام کرد هنوز بخش‌هایی از طرح لعیب، جای کار دارد و برای روز موعود آماده خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت تور جام جهانی قطر کلیک کنید.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.