تعهد ارزی ایران در جام جهانی قطر 2022

جام جهانی قطر

همان طور که می دانید امسال رقابت های جام جهانی فوتبال 2022 در کشور قطر برگزار می شود و فقط چند ماه به آغاز این رقابت ها باقی مانده است. کشور ایران تمام تلاش خود را کرده است تا بتوانید سهمی در این خصوص داشته باشد اما با وجود تمام اقدامات انجام شده ایران تنها قرار است تا محصولاتی مانند خشکبار، مواد غذایی، میوه، صنایع دستی و فرش را در میان تعهدات ارزی با قطر داشته باشد.

رئیس سازمان توسعه و تجارت اعلام داشته است که صادر کردن این محصولات از شهریور ماه آغاز شده و تا 30 آبان ادامه دارد و همین طور فقط هفتاد درصد تعهد ارزی برای آن در نظر گرفته شده و باید در شش ماه بازگشت ارز برای این کالاها صورت گیرد.

ایران یکی از کشورهای نزدیک قطر است و پیشنهادات بسیاری به این کشور در خصوص مسابقات جام جهانی قطر داده است اما سایر کشورهای عربی مانند عربستان، عمان و … توانسته اند تا از ایران پیش گرفته و فرصت ها را از آن خود کنند.

در این زمینه میزان بسیاری از پروازهای مسابقات به سایر کشورها اختصاص داده شد و ایران به دلیل اینکه ایرلاین های کافی در این زمینه نداشته است نتوانست از این فرصت استفاده کنید. همین طور در زمینه اقامت تماشاگران هم موفق نشد کاری از پیش ببرد و سرانجام تنها صادارات برخی از کالاها به ایران رسید.

علیرضا پیمان پاک در این راستا توضیحاتی ارائه داده است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

با توجه به ضرورتی‌که در این موضوع وجود دارد و نظر به تاکید بر توسعه روابط تجاری در سفر امیر قطر به تهران و سفر رئیس جمهور به قطر، مشوق‌هایی برای 5 گروه کالایی در نظر گرفته شد.

پیمان پاک در زمینه راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی از بندرعباس به بندر قطر اعلام کرده است که:

با هماهنگی سازمارن بنادر این خط راه‌اندازی شده و تجار می‌توانند از طریق اداره کل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت و سازمان بنادر اطلاعات بیشتر را کسب کنند.

همچنین درباره چگونگی بازگشت ارز پیمان پاک بیان داشته است که:

در خصوص بازگشت ارز هم ترتیباتی اتخاذ شده تا با پیاده شدن یک سیستم مالی، از ارز حاصل از صادرات به قطر، صادرکنندگان بتواند در جایی‌که نیاز دارند، از حواله استفاده کنند. در این خصوص هم میز قطر و اداره کل آغرب آسیای سازمان توسعه تجارت می‌تواند تجار را راهنمایی کند.

مسافران سفر به قطر می توانند برای خرید بلیط هواپیما قطر به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنند.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.