جهانبخش: می‌خواستم انگلیس را در فینال ببینم

بازیکن سابق برایتون قول داد که تیم ملی در تابستان امسال باعث افتخار کشورش شود. ایران در رده بیست و یکم جهان قرار دارد و در مسابقات مقدماتی آسیا با قطر در صدر جدول قرار دارد. ایالات متحده آمریکا و اسکاتلند، ولز یا اوکراین تیم آخر گروه انگلیس همراه ایران هستند. شاگردان گرت ساوت‌گیت با تیم هافبک سابق برایتون، آمریکا و اسکاتلند، اوکراین یا ولز در گروه B قرار گرفتند و انگلیس و ایران در دومین بازی این مسابقات به مصاف هم خواهند رفت. جهانبخش که تابستان گذشته سه فصل در ورزشگاه آمکس گذراند، اذعان داشت که گروه “دشوار” خواهد بود اما ایران آماده به مسابقات خواهد رسید.

وقتی از او پرسیده شد که آیا می‌خواهد با تیم گرت ساوت‌گیت همراه شود یا خیر، به اسکای اسپورت نیوز گفت: راستش بگویم نه! انگلیس آخرین تیمی بود که من انتخاب می‌کردم، اما این اتفاق افتاد!

انگلیس درحال حاضر به‌راحتی می‌تواند سه تیم برتر در جام جهانی داشته باشد، آن‌ها واقعاً سرمربی و سازماندهی خوبی دارند. زمان زیادی با هم کار کرده‌اند و استراتژی خود را می‌دانند.

بدیهی است که ایالات متحده تیم قدرتمندی است، آن‌ها اکنون نسل خوبی دارند و اکثر بازیکنان آن‌ها در اروپا بازی می‌کنند. و ما هنوز باید منتظر تیم سوم باشیم، اما باید به اسکاتلند، ولز و اوکراین احترام بگذاریم. درباره اوکراین چیزهای زیادی نمی‌دانم اما دو تیم دیگر قدم‌های زیادی برداشته‌اند.

ایران و هم گروهی‌هایش در جام جهانی

جهانبخش افزود: از یک طرف این یک جام جهانی بسیار منحصر به‌فرد خواهد بود. برای اولین بار در خاورمیانه برگزار خواهد شد. افراد زیادی از کشورهای مختلف و کشورهای سردسیر گرد هم می‌آیند و رفتن به قطر تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد.

برای کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی، از نظر دما شرایط متفاوتی وجود دارد و آن‌ها باید به‌خوبی آماده شوند. برخی بازیکنان با هوای سرد یا گرم مشکل دارند، اما جام جهانی است، شما نمی‌توانید آن را تغییر دهید. هر بهانه‌ای داشته باشید، شرایط یکسان است. ایران با کسب 25 امتیاز از 30 امتیاز ممکن در بازی‌های مقدماتی به جام جهانی راه یافت و تیم جهانبخش بالاتر از کره جنوبی که استعدادهای کلاس جهانی مانند سون هیونگ مین را در اختیار دارد، به جام جهانی راه یافت.

جهانبخش گفت: “من در مجموع می‌گویم ما تیم بسیار خوبی هستیم. ما افراد خوبی نیز داریم، اما در سه یا چهار سال گذشته، در آسیا در صدر بوده ایم، بنابراین در آنجا به خوبی مورد احترام هستیم.ما یکی از بهترین نسل‌های بازیکنان کشورمان را داریم، بنابراین فکر می‌کنم این تیم می‌تواند برای کشور ما افتخار کسب کند و ما را در کتاب‌های تاریخ ثبت کند. 

فکر می‌کنم 70 تا 80 درصد تیم ما در اروپا بازی می‌کنند. ترکیب بازیکنان جوان و مسن‌تر ما را قوی‌تر می‌کند و ما در پنج تا شش سال گذشته با هم بازی کرده‌ایم. این مزیت خوبی برای ما است و فکر می‌کنم می‌توانیم تیم خوبی برای جام جهانی آماده کنیم.

نویل: انگلیس میخواست از بازی جلوی ولز فرار کند

در همین حال، گری نویل معتقد است که سناریوی رویارویی با اسکاتلند یا ولز در مرحله گروهی جام جهانی قطر، سناریویی است که انگلیس می‌خواست از آن اجتناب کند.

نویل که از قطر صحبت می‌کرد، معتقد است که رویارویی 25 نوامبر با ایالات متحده آمریکا – دومین بازی انگلیس در گروه – سخت ترین بازی در مرحله ابتدایی مسابقات برای سه شیرهاست، اما می‌گوید حضور هواداران اسکاتلندی یا ولزی می‌تواند بازی را برای آن‌ها سخت کند.

نویل پس از قرعه کشی به اسکای اسپورت گفت: انگلیس می‌خواست از بازی جلوی کشوری در اروپا دوری کند . مطمئن نیستم که اسکاتلند و ولز بخواهند از آن اجتناب کنند، اما قطعا انگلیس خواستار این موضوع است. دلیل آنهم مشخص است. آنها همیشه تیم سختی هستند.

نویل افزود: ما می‌دانیم که بازی مقابل انگلیس برای ولزی و اسکاتلند چه معنایی دارد. این غرور نیست، فقط می‌دانیم که بازی بزرگی است. این بازی برای انگلیس نیز هست، اما به نظر نمی‌رسد که این بازی دارای آن نوع نفرت باشد که همراه با تب ولزی یا اسکاتلندی به سمت انگلستان است. البته روابط در سطح دولت بین ایران، انگلیس و آمریکا در 20 تا 30 سال گذشته همیشه عالی نبوده است. بنابراین علاقه زیادی در مورد آن بازی وجود خواهد داشت.

گری نویل:”من مشتاقانه منتظر بازی‌های گروهی هستم؛ اما آن‌ها بازی‌های دشواری از نظر احساسی هستند تا فوتبال. این یک مشکل برای انگلیس تلقی می‌شود.

انگلیس میخواهد هر سه بازی جام جهانی را با موفقیت پشت سر بگذارد باید ببینیم این هدف محقق میشود یا نه به نظر شما نتیجه جنگ لفظی تیم‌های ایران و انگلیس در واقعیت به کجا ختم می‌شود؟


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.