نظر مربی های بزرگ درباره قرعه جام جهانی

قرعه کشی نهایی جام جهانی فوتبال قطر 2022 در دوحه برگزار شد و شاهد گروه بندی تیم‌های راه یافته به این جام بودیم. بازی‌های جذاب و مهیجی در راه است که نظر بسیاری از مربیان و ستارگان را به خود جلب کرده. این نظرات را باهم بررسی می‌کنیم:

سیدبندی تیم های جام جهانی

لوئیس انریکه، سرمربی اسپانیا

اگر آلمان را به‌عنوان تیم سرسخت در نظر بگیرید، گروه قدرتمندی داریم، اما تیم ما به دلیل شایستگی‌هایمان و باتوجه به تجربه‌ای که در سال‌های اخیر به‌دست آوردیم، رتبه اول را دارد. در مورد بقیه گروه، من به شما دروغ نمی‌گویم – تقریباً هیچ چیز نمی‌دانم. اکنون زمانی است که برای بررسی تیم‌ها وقت بگذارید و به فکر کردن و اعتماد به آنچه که به عنوان یک تیم هستیم، ادامه دهیم. ما نحوه بازی خود را چه در جام جهانی و چه دوستانه تغییر نمی‌دهیم. سبک ما کاملا مشخص است و بازی مقابل ما بسیار سخت خواهد بود.

لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین

ما خوب هستیم و به تیم‌مان ایمان دارم. ما نمی‌توانیم از تساوی گله کنیم، اما نمی‌توانیم راضی باشیم. مکزیک رقیبی است که ما می‌شناسیمش، لهستان با شکست سوئد (در مرحله پلی‌آف یوفا) توانست رقابت‌های مقدماتی بسیار خوبی را انجام دهد. گروه سختی است، اما من به مردم می گویم: آرام باشید و از جام جهانی لذت ببرید. امیدوارم برد با آرژانتین در فینال تمام شود.»

کسپر هیولمند، سرمربی دانمارک

“این عالی نیست. ما دوست داشتیم از فرانسه دوری کنیم، زیرا مطمئن هستم آن‌ها یکی از بهترین تیم‌های جهان با استعداد باورنکردنی هستند. اگر پرو از مرحله پلی آف عبور کند، در آن‌جا نیز با یک تیم فوق‌العاده قدرتمند روبه‌رو خواهیم شد. اگر می‌خواهیم به میدان برویم، باید تونس را شکست دهیم.»

تیته، سرمربی برزیل

«این نه (گروه) مرگ است و نه زندگی. همه چیز یکسان است (گروه برزیل در روسیه 2018) – تنها چیزی که گم شده بود کاستاریکا بود! ما در مورد سوئیس و صربستان صحبت می‌کنیم، تیم‌هایی که ایتالیا و پرتغال را متوقف کردند و همچنین تیم کامرون که در مدرسه آفریقا بسیار قوی است. ما باید بازی خودمان را بالا ببریم.»

دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه

می‌توانیم به دانمارک اشاره کنیم و در مورد کارهایی که آن‌ها در یورو انجام دادند، به نیمه نهایی رسیدند و اینکه آن‌ها در رده بندی فیفا یازدهم هستند صحبت کنیم. آن‌ها جزو بهترین‌های اروپا هستند. ما قهرمان جهان هستیم، اما این چهار سال پیش بود. هیچ فشاری را احساس نکنید – فقط شادی است. البته (مقام قهرمانی ما) انتظارات بیشتری را در ذهن مردم ایجاد می‌کند، اما من همچنان آرام و بی‌سروصدا هستم. بدون فشار – فقط آدرنالین و هیجان دارم برای آنچه در این جام جهانی رخ می‌دهد.

سرمربی فرانسه با خوشحالی از سالن خارج شد

جان هردمن، مربی کانادا

این فرصت دیگری خواهد بود تا نشان دهیم که ما تیمی جدید هستیم. ما بدون ترس وارد می‌شویم، زیرا می‌دانیم قبلاً فرهنگی بر پایه عزم و اراده ساخته‌ایم. ما باهوش خواهیم بود، اما نمی‌ترسیم.»

لوئیس فن خال، سرمربی هلند

این‌ها حریفانی هستند که ما از آن‌ها چیزی نمی‌دانیم. حداقل من این کار را نمی‌کنم و فرض می‌کنم تحلیل‌گران ما هم این کار را نمی‌کنند، بنابراین در دوره آینده کارهای زیادی برای انجام دادن دارند. در سال 2014 در سخت‌ترین گروه قرار گرفتیم، اسپانیا قهرمان جهان، شیلی که آن زمان تیم شماره سه آمریکای جنوبی بود و تیم مبارز استرالیا. در مقایسه با آن زمان، این گروه مطلوب‌تر است – حتی اگر باید مقابل قهرمان آفریقا بازی کنیم.

گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی آمریکا

ما فکر می‌کنیم که گروه خوبی است. ما می‌دانیم که هر حریفی در جام جهانی دشوار است، اما با انگلیس قطعا یک مسابقه هیجان انگیز خواهیم داشت. من و گرت (ساوتگیت، سرمربی تیم ملی انگلیس) از گذشته در ارتباط بوده‌ایم. او مردی است که من به او نگاه می‌کنم و همیشه کنار من بوده و به من توصیه کرده است. وقتی کار را گرفتم با او تماس گرفتم و از او پرسیدم که آیا علاقه دارد در مورد فوتبال بین‌المللی بیشتر به من بگوید. من به‌عنوان یک مربی واقعی به او نگاه می‌کنم و از آن زمان تاکنون با هم در تماسیم.

هانسی فلیک، سرمربی آلمان

این یک گروه هیجان انگیز و جالب برای همه ما است. ژاپن یکی از تیم های گروه است که بازیکنان زیادی در بوندسلیگا دارد، بنابراین کیفیت بالایی دارند. کاستاریکا اولین بازی ما در سال 2006 بود و ما خاطرات خوبی از آن بازی داریم. همه این تیم‌ها پیشرفت کرده‌اند. ما فقط باید مطمئن شویم که پیروز می‌شویم.»

وحید هلیل هوزیچ، سرمربی مراکش

قرعه‌ بسیار سختی با کرواسی، بلژیک و بهترین تیم آمریکای شمالی داریم. در برزیل (سال 2014) با الجزایر، تقریباً به یک شاهکار بزرگ برابر آلمان دست یافتم (یک شکست سخت 2-1 پس از وقت اضافه در مرحله یک هشتم نهایی)، بنابراین سعی خواهم کرد همین کار را با مراکش انجام دهم. همه چیز ممکن است – شما باید به اعتقادتان ایمان داشته باشید.

مورات یاکین، سرمربی سوئیس

این‌ قرعه‌ها چالش‌های بزرگ، تیم‌های بزرگ، ملت‌های بزرگ و بازیکنان بزرگی هستند. برزیل و صربستان را از جام جهانی 2018 می‌شناسیم و کار را برای آن‌ها آسان نخواهیم کرد. کامرون نیز تیم بسیار جالبی دارد. از قرعه کشی راضی و مشتاقانه منتظر رویارویی با هر سه حریف هستیم.»

روبرتو مارتینز، سرمربی بلژیک

این قرعه کشی به دلایل مختلف واقعا چالش برانگیز است، اما تیم‌های فوق العاده ای وجود دارند که باید منتظر بازی با آن‌ها باشیم. واضح است که ما مراکش بازیکنان بزرگی داریم. بازیکنانی مثل مانند مروان فلینی و ناسر چادلی داشته‌ایم که ریشه در این کشور دارند. کانادا در بازی‌های مقدماتی کار بزرگی انجام داده است، این نتیجه نوید مسابقه ای جذاب می‌دهد. ما کرواسی را خوب می‌شناسیم، آن‌ها بی‌دلیل سال 2018 نایب قهرمان نشدند.

قرعه کشی جام جهانی

فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال

گروه ما مثل نیمه پر و نیمه خالی لیوان است. اگر به جام‌های جهانی قبلی نگاه کنیم، اروگوئه محبوبیت خواهد داشت. اگر به رده بندی نگاه کنیم، پرتغال محبوب خواهد بود، اما نباید غنا و کره جنوبی را فراموش کرد که بازیکنان قدرتمندی دارند. پائولو بنتو، (سرمربی پرتغالی جمهوری کره) کار بسیار بزرگی در فوتبال کره جنوبی انجام داده است. او کسی است که برایش احترام زیادی قائلم.»

گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی انگلیس

با دو تیم اول (ایالات متحده و ایران) مدت زیادی است که بازی نکرده‌ایم. سومی (ولز یا برنده اسکاتلند-اوکراین) کاملا ناشناخته اند، اما احتمالا بازی تمام انگلیسی می‌شود. ما می‌دانیم که آ‌ن‌ها چه تیمی هستند! وقتی شما به مرحله نهایی رسیدید، این مزیت را خواهید داشت که شش یا هفت تیم بزرگ را شکست دهید، اما تیم‌های خوبی با رتبه‌ بالا در سید 2، به ویژه ایالات متحده، وجود دارند. من گرگ برهالتر را کاملاً می‌شناسم، ما چندبار ملاقات کرده‌ایم و در مورد چیزهایی گفتگوهای طولانی داشته‌ایم. آن‌ها بازیکنان بسیار خوبی دارند و ما می‌دانیم که آن‌ها به عنوان یک ملت چه توانایی‌هایی دارند.”

نظر سرمربی‌های مختلف درمورد قرعه‌هایی که به هرکدام افتاده است متفاوت و جالب است. امیدواریم بازی‌های جام جهانی از همان اول جذاب و دیدنی باشد، خصوصا با موفقیت تیم ملی ایران برابر انگلیس، آمریکا و…


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.