قطر برای پیشگیری اپیدمی کرونا، آماده می‌شود

رهبران قطر و فیفا موافقت خود را به‌منظور ارتقاء سلامت در جام جهانی فیفا Qatar 2022 موافقت کردند. به عنوان بخشی از یک مشارکت جهانی منحصر به‌فرد برای ارتقای سلامت، رهبر ارشد سازمان بهداشت جهانی WHO  دولت قطر و فیفا امروز، طیف وسیعی از اقدامات را که در جام جهانی امسال 2022  برای حفاظت از آن انجام خواهد شد، اعلام و سلامت را اولویت دولت قطر برای توریست‌ها قرار داد.

سران INS وزارت بهداشت عمومی قطر، FIFA و کمیته عالی برای مشارکت در این طرح متعهد شد به:

  • حفاظت از سلامت همه کسانی که در جام جهانی فیفا قطر 2022 شرکت کردند.
  • استفاده از فرصت ویژه جام جهانی FIFA Qatar 2022 به عنوان یک پلت‌فرم برای ترویج شیوه زندگی سالم:

این مسابقات میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان کنار هم جمع می‌کند. از جمله یک کمپین جهانی برای افزایش آگاهی از مزایای بهداشتی و فعالیت بدنی فعال خواهد بود. دولت قطر همچنین همکاری 3 ساله را با WHO برای بهبود دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و ترویج شیوه زندگی سالم در سراسر کشور امضا کرده است.

توافق اقدامات ویژه سلامتی جام جهانی بین قطر و WHO

در جلسات امروز، رهبران کمیته فرماندهی، طیف وسیعی از مناطق عملیاتی را برای جام جهانی 2022 و رویدادهای آینده را مطرح کردند:

  • آمادگی اورژانسی بهداشتی و اطمینان از حفظ اقدامات احتیاطی، توسط دولت قطر تضمین می‌شود.
  • ارائه گزینه‌های غذایی سالم در داخل استادیوم‌ها و مناطق اطراف.
  • افزایش پیشگیری از دخانیات در استادیوم‌ها.

اولین توافقنامه توسط رئیس فیفا به اجرا رسید

مهم است که اولین جام جهانی FIFA در خاورمیانه، سلامت‌ترین جام جهانی را باشد. در اینجا، ما تلاش‌های خود را با همکاری این مشارکت نوآورانه برای ترویج سلامت به شیوه‌ای متفاوت، با استفاده از قدرت فوتبال برای برقراری ارتباط پیام‌های خاص، قرار دادیم. شما باید آنچه را که می‌توانید برای محافظت از سلامت خود و کسانی که در اطراف شما هستند، انجام دهید. این بخشی از آموزش سلامت است و به همین دلیل ما افتخار می‌کنیم که بخشی از این تیم باشیم. ما به سلامتی برای فوتبال نیاز داریم و برای سلامتی فوتبال نیاز داریم.

حسن الحادی، دبیر کل سازمان سلامت قطر، گفت: به‌عنوان میزبان جام جهانی فیفا، قطر تلاش کرده است تا اهمیت خروج از بیماری کووید-19 و تحول اجتماعی را که زندگی را بهبود بخشد، در منطقه ما و در سراسر جهان، تاکید داشته باشد. این همکاری برای ما مهم است، زیرا ما برای میزبانی جهان در پایان سال جاری در زمینه پاندمی آماده می‌شویم که بسیاری از زندگی‌های سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

دکتر احمد المدریاری، مدیر منطقه‌ای برای مدیترانه شرقی، تعهد این سازمان را تقویت کرد تا سلامت را برای همه در منطقه تقویت کند و گفت که مشارکت بین WHO و قطر از پیشرفت‌های فعالیت بدنی، سلامت روان و ورزش‌های سازمان یافته حمایت می‌کند. به نظر می‌رسد که در ماه‌های آینده WHO  با قطر به توافق می‌رسد تا از پلتفرم بهداشتی استفاده کند که رویدادهای ورزشی ارائه دهند تا مردم را با هم متحد کنند و همبستگی را تقویت کنند که هسته‌ای از دیدگاه سلامت را بررسی کند تا عواملی چون یک تماس فیزیکی و واگیری ویروس و ازدحام جمعیت رخ ندهد. ترویج عادات سالم، رژیم غذایی به فعالیت بدنی، برای افراد در تمام سنین، جنس‌ها و فرهنگ‌ها اجرا می‌شود و روی آن برنامه ریزی خواهد شد.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.