هزینه های میلیادری قطر برای جام جهانی 2022

استادیوم 974 قطر

آمارها نشان می دهد که قطر برای جام جهانی که در پاییز برگزار می شد تاکنون در حدود 200 میلیارد دلار هزینه کرده است. این هزینه بیست برابر پولی است که روسیه در جام جهانی 2018 خرج کرده بود.

البته برزیل در جام جهانی 2014 هزینه ای برابر با 15 میلیارد دلار خرج کرده بود. در جام جهانی 2006، 4.3 میلیارد دلار هزینه شده بود، در جام جهانی آفریقا 3.6 میلیون دلار، در جام جهانی 2002، هفت میلیارد دلار و در جام جهانی 1994، نیم میلیارد دلار هزینه شده بود.

برای اطلاع از قیمت تور قطر جام جهانی کلیک کنید.

تماشاگران انگلیسی هم به خاطر اینکه محل های اقامتی زیادی در قطر وجود ندارد ناراضی هستند. تا ماه های اخیر فقط 300 هزار اتاق در هتل ها در در دسترس بوده اند که با وجود یک میلیون تماشاگری که قرار است به این کشور سفر کنند، بسیار کم بنظر می رسد. همین طور از آن جا که فیفا هشتاد درصد این اتاق ها را رزرو کرده است در نتیجه مشکلات بیشتری برای علاقمندان ایجاد شده است.

از آن جا که استادیوم های قطر پاسخگوی نیازهای جام جهانی 2022 نبوده اند، به همین دلیل هفت ورزشگاه جدید در آن ساخته شده که امکانات ویژه ای دارند. قطر برای مشکل اسکان خود از سایر کشورهای عربی نزدیک کمک گرفته است، به این صورت که تماشگران می توانند در دبی، عمان، عربستان و کویت اقامت کنند و برای تماشای مسابقات وارد قطر بشوند.

فرودگاه ها هم در اختیار هواداران هستند تا روزانه آن ها را جابه جا کنند. در این راستا امارات امیدوار است تا در حدود یک میلیون گردشگر وارد این کشور شود. البته تنها 6.5 میلیون دلار برای ساخت ورزشگاه ها و بقیه مجموعه ها هزینه شده است. مدیر اجرایی ارتباطات این رقابت ها بیان داشته است که:

قطر به چشم انداز وسیع تری در سال 2030 می اندیشد. در واقع دولت در نظر دارد تا امکانات شهری و بهداشتی را توسعه بخشد.

بسیاری از بخش هایی که برای جام جهانی آماده شده یعنی جاده ها، مترو، هتل و سایر بخش ها در واقع پیش از اینکه ما میزبانی جام را برعهده بگیریم در برنامه های ما قرار داشته است. پس در هر صورت ما این پروژه ها را انجام می دادیم اما وجود جام جهانی 2022 سبب شد که انجام این پروژه ها سریعتر انجام شود. سپس او ذکر کرده است که ما اطمینان داریم که همه کسانی که در قطر حاضر می شوند شگفت زده خواهند شد.

همین طور قسمتی از هزینه ها برای ساخت فرودگاه و بخش های حمل و نقل صرف شده است. مترو دوحه در سال 2019 بهره برداری شد و مبلغی به اندازه 36 میلیارد دلار برای آن هزینه شده است. برای ساخت فرودگاه بین المللی دوحه هم 16 میلیارد دلار هزینه کرده اند.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.