لیست بازی های مقدماتی جام جهانی در 4 و 5 فروردین

مقدماتی جام جهانی

بازی های مقدماتی جام جهانی که متوقف شده بود در هفته پیش رو نفسگیر و سخت ادامه دارد تا لیست 17 تیم باقی مانده مشخص شود. از تمام قاره ها تیم های مختلف خود را آماده صف آرایی مقابل حریفان کرده اند تا شاید یکی از بلیط داران حضور در قطر باشند. لیست بازی ها به ترتیب تاریخ و قاره از 4 تا 9 فروردین در آسیا اروپا و آفریقا ادامه دارد. در ادامه لیست بازی های امروز را آماده کرده ایم.

دور اول هفته سوم مقدماتی آسیایی

اولین روز بازی‌های مقدماتی جام جهانی آسیا از ساعت 13:40 دقیقه (به وقت ایران) 4 فروردین آغاز و تا حدود 12 شب ادامه دارد.

گروه A و B مقدماتی آسیا جام جهانی 2022

بازی اول استرالیا – ژاپن ساعت 13:40 دقیقه: به‌جرئت می‌توان گفت این بازی یکی از مهمترین دیدارهای هفته نهم از بازی‌های مقدماتی در آسیاست. استرالیا اگر پیروز بازی باشد صعودش قطعی است و در غیر اینصورت در پلی آف آسیا حاضر خواهد شد. گراهام آرنولد که مربی استرالیا است احتمالا با صعود هم از این تیم اخراج میشود، اما حداقل می‌تواند خاطره خوشی از حضورش در تیم ملی استرالیا به یادگار بگذارد.

بازی دوم ایران – کره جنوبی 15:30 دقیقه: بازی تیم‌های اول و دوم گروه A مرحله سوم مقدماتی است. هر تیمی که پیروز این مسابقه شود شانس بیشتری برای صدر نشینی در گروه و قرعه‌های ساده‌تر در مسابقات اصلی یعنی جام جهانی دارد. با اینکه ایران ستاره‌های نامداری مثل جهانبخش، طارمی، قدوس و کریم باقری به‌عنوان مربی را در نیمکت خود ندارد، اما شانس پیروزیش با وجود ذخیره‌های نامداری مثل حاج صفی، محرمی، خلیل زاده و… بسیار زیاد است.

بازی سوم لبنان – سوریه 16:30 دقیقه: سومین بازی آسیا به تیم‌های لبنان و سوریه رسیده است. بازی اهمیت بسیار زیادی برای لبنان دارد و با برد مقابل سوریه و باخت امارات برابر عراق شانس زیادی برای صعود به جام جهانی به‌دست می‌آورد. بازی چهارم همزمان با این بازی بین ویتنام و عمان برگزار خواهد شد.

بازی پنجم چین – عربستان ساعت 19:30 دقیقه: این بازی هم مثل مسابقه ایران برای صدر نشینی است. در گروه B دور سوم مسابقات مقدماتی عربستان و ژاپن به ترتیب اول و دوم گروه خود هستند. عربستان با برد برابر چین صعود خود را قطعی می‌کند و جنگ برای صدر نشینی به مسبقه بعد برابر استرالیا می‌رسد.

بازی ششم عراق و امارات ساعت 21:30 دقیقه: مسابقه بعدی و آخر اولین روز از بازی های مقدماتی در آسیا بین این دو تیم برگزار می‌شود. عراقی‌ها با اینکه در ورزشگاه بی‌طرف به مصاف امارات می‌روند، اما خود را شیر در هر بیشه نامیده‌اند و امید زیادی برای صعود از طریق پلی آف دارند. شانس آنها فقط با پیروزی در مسابقات پیش رو بیشتر می‌شود.

ادامه بازی های آسیایی از روز 9 فروردین آغاز می‌شود.

پلی آف مقدماتی جام جهانی اروپا

بازی‌های پلی آف مقدماتی قاره اروپا فردا (5 فروردین) به وقت ایران 00:15 دقیقه بامداد بین تیم‌های پرتغال – ترکیه، ایتالیا – مقدونیه، سوئد – جمهوری چک، ولز – اتریش شروع می‌شود. این‌که یکی از تیم‌های پرتغال یا ایتالیا به جام جهانی قطر صعود می‌کنند، تراژدی بسیار بزرگ این دوره از مسابقات است که هنوز نتیجه‌اش مشخص نیست و با شروع این بازی‌ها دوباره اخبارش داغ می‌شود.

هفته 17 مقدماتی جام جهانی آمریکای جنوبی

فردا هفته هفدهم مقدماتی جام جهانی آمریکای جنوبی از ساعت 4:00 بامداد آغاز می‌شود. سوت بازی تیم‌های برزیل – شیلی، کلمبیا – بولیوی، پاراگوئه – اکوادور و اروگوئه – پرو همزمان به‌صدا در می‌آید تا ببینیم در این قاره چه تیم‌هایی به جام جهانی 2022 صعود می‌کنند.

بازی های مقدماتی جام جهانی آفریقا

در این قاره بازی‌ها از 5 فروردین دوباره آغاز می‌شود. تیم‌هایی که در این روز به مصاف یکدیگری می‌روند مراکش – کنگو، مالی – تونس و الجزایر و کامرون هستند. دو تیم بسیار مهم این قاره یعنی مصر و سنگال که بازیکنان سرشناس بسیاری مثل صلاح ادوارد مندی و مانه دارند. باید دید تا 10 فروردین که بازی های آفریقا تمام می‌شود کدام تیم جواز سفر به قطر را به‌دست می‌آورند.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.