افزایش نرخ پاداش جام جهانی قطر

جام جهانی 2022

با توجه به نرخ‌های گذشته در جام جهانی‌های پیشین، جوایز میلیون دلاری به تیم‌ها اهدا می‌شد و بخش اعظم آن برای بازیکنان مورد استفاده قرار می‌گرفت. رقم پاداش برای جام جهانی روسیه (2018) 400 میلیون دلار، برای جام جهانی 2014 برزیل رقم 358 میلیون دلار، برای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی 348 میلیون دلار و برای جام جهانی 2006 آلمان، 260 میلیون دلار بود.

قطر اعلام کرد که ده درصد این پاداش صرف هزینه‌های لازم برای تیم خواهد شد و دیگر مقدار آن به شخص بازیکنان اهدا می‌شود.

رقم اعلامی از طرف فیفا برای جام جهانی قطر 440 میلیون دلار است که در هر مرحله از صعود به تیم‌ها اهدا خواهد شد. برای همه تیم های شرکت کننده در مسابقات جام جهانی، 1.5 میلیون دلار پاداش در نظر گرفته شده است. به محض صعود از مرحله نخست 9 میلیون دلار پرداخت خواهد شد.

نرخ پاداش جام جهانی 2022

در صورت صعود از مرحله یک شانزدهم، به تیم صعود کننده 13 میلیون دلار پرداخت می‌شود. 17 میلیون دلار نیز پاداش صعود از مرحله یک هشتم برای هر تیم است. به تیم‌های چهارم 25 میلیون دلار، سوم، 27 دلار و دوم هم 30 میلیون دلار جایزه پرداخت می‌شود.
تیم قهرمان هم 42 میلیون دلار جایزه مالی کسب می‌کند که تا کنون بیشترین رقم پاداش در تاریخ جام جهانی برای تیم قهرمان است.

این جوایز نقدی از راه‌های گوناگون از جمله فروش بلیط مسابقات جام جهانی، اسپانسرهای مالی، تبلیغات طی این مدت و حین برگزاری مسابقات، هدیه مالی، فروش حق پخش تلویزیونی مسابقات برای هر تیم ملی تامین می‌شود.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.