آیا قلعه نویی تیم ملی ایران را قهرمان آسیا می کند؟

امیر قلعه نویی

تیم ملی ایران تا به حال به دلیل مشکلات خاصی سال هاست که نتوانسته به قهرمانی جام ملت های آسیا دست یابد و تنها افتخارات وی مربوط به دهه 1900 میلادی می شود که موفق شد سه بار به قهرمانی این رقابت ها در سال های 1968، 1972 و 1976 دست یابد. در حال حاضر این تیم با داشتن یک مربی از کشور خودمان امید زیادی برای قهرمانی دارد. در گذشته این تیم مربی های مختلفی داشته است، برای مثال کی روش که در دو دوره سرمربی این تیم بود موفق نشد، نتیجه مطلوبی برای ما به ارمغان بیاورد. این سرمربی همواره فوتبال ایران را در جایگاه پایینی می دیده است و نگاهی نامناسب به فدراسیون و تیم های ورزشی ایران داشته است. بعد از آن اسکوچیچ توانست به نتایج مناسبی دست یابد، اما او هم بنا به دلایلی برکنار شد تا اینکه امیر قلعه نویی به سرمربی گری ایران دست یافت.

بعد از تساوری تیم ایران در برابر ازبکستان قلعه نویی چنین بیان کرد: تیم ملی باید با این شوک روبه رو می شد که متوجه شود، رقیب های آسیایی وی پیشرفت کرده اند و باید تمرین ها و تلاش های خود را افزایش دهد تا به این صورت بتواند، نتیجه بهتری در این مسابقات به دست آورد.

تغییر در روند تیم ملی ایران

یکی از کارشناسان فوتبال در این خصوص اعلام کرده است که:

تیم ملی ایران بدون شک از وضعیت خوبی برای حضور در جام ملت ها برخوردار است و در طی 47 سال گذشته به خاطر حوادثی نتواسته قهرمان این رقابت ها شود، اما با وجود یک مربی وطنی امید زیادی به پیروزی در این دوره از رقابت ها داریم.

این کارشناس همین طور درباره مسئله جوانگرایی در تیم خاطرنشان کرد که:

اگر هم اکنون با افراد کم تجربه و جوان تر در این رقابت ها حاضر شویم، به احتمال زیاد نتیجه ای نخواهیم گرفت، تغییرات باید در طی زمان رخ دهد وگرنه به پیروزی دست نخواهیم یافت. همین طور برخی از این فوتبالیست ها آخرین بار است که در این رقابت ها حاضر خواهند بود، پس امیدوار هستیم که بتوانیم به نتایج خوبی دست یابیم.

حفظ حسین عبدی در فدراسیون

طاهری درباره تیم فوتبال نوجوانان کشور هم نظر خاصی دارد و در این خصوص اعلام کرده است که:

حسین عبدی باید در فدراسیون ماندگار شود، به این صورت بازیکنان تا هنگام جوانی در کنار او خواهند بود و آشنایی فدراسیون با بازیکنان باعث می شود تا نتایج بهتری در دوران بزرگسالی کسب کنند.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.