پلیس انگلیس در جام جهانی قطر 2022 حضور خواهد داشت

تماشاگران فوتبال

دولت انگلیس نگران این است که تماشاگران انگلیسی در رقابت های جام جهانی 2022 در قطر با اعمال و حرکات خود پلیس قطر را تحریک کنند. به همین دلیل آن ها تصمیم گرفتند تا چندین افسر را برای حل کردن این گونه مشکلات راهی قطر کنند.

از آن جا که بین قطر و انگلیس تفاوت های فرهنگی زیادی وجود دارد و ممکن است باعث ایجاد سوءتفاهم هایی شود، در نتیجه انگلیس تصمیم گرفته تا افسران در تعامل با حامیان (SEO) را همراه با طرفداران به قطر ارسال کند تا اگر آن ها رفتار نادرستی انجام دهند به آن ها هشدار دهند.

مارک رابرتز که فرمانده پلیس فوتبال این کشور است اعلام کرده است که:

امسال جام جهانی در کشوری که فرهنگی متفاوتی با ما دارد، برپا می شود به همین دلیل من از این موضوع واهمه دارم که تماشاگران حتی اگر قصد توهین را هم نداشته باشند، ممکن است ناخواسته عملی انجام دهند که باعث ایجاد مشکل شود و این مورد باعث شود تا تصور غلطی در ذهن پلیس قطر یا حامی ترکیه ایجاد شود.

قطری ها برای کنترل کردن اوضاع در جام جهانی تاکنون تعداد زیادی از افراد پلیس ملی ترکیه را به قطر دعوت کرده اند و همین طور از افسران پلیس پاکستان هم استفاده شده است. یک بخش ویژه برای هواداران در ناحیه کورنیش فراهم شده است که در حدود چهل هزار هوادار می توانند در آن جمع شوند و پیش بینی می شود که فقط در نواحی اندکی از دوحه طرفداران حضور داشته باشند.

رئیس پلیس انگلیس گفته است که SEO ها توجه دارند که تماشاگران انگلیسی رفتاری خارج از عرف انجام ندهند. ما قرار است تا این موارد را برای آن ها توضیح دهیم و اگر احساس کنیم که قرار است تا مشکلی ایجاد شود با پلیس های قطری صحبت می کنیم و آن ها را آرام خواهیم کرد، سپس مردم عادی را هم از صحنه خارج می کنیم تا آرامش ایجاد شود.

رابرتز بیان داشته است که در واقع در هنگام برنامه ریزی برای مراسم های مختلف در قطر موضوع ارسال افسران بریتانیایی در جلسه مطرح شد و دولت قطر هم از این موضوع استقبال کرد. البته همچنان درباره چگونگی انجام این عملیات تردیدهایی وجود دارد.

در همین راستا تونی کانیفورد که رئیس امنیت اتحادیه فوتبال انگلیس است هم اعلام کرده که دست کم سه هزار طرفدار انگلیسی برای تماشای مسابقات در قطر حاضر خواهند شد. همچنین او از افسران پلیس درخواست کرده است که در هنگام تذکر رفتارهای تماشاگران به شهرت آن ها توجه نکنند.

وی در ادامه بازگو کند که بنظر من عامل موفقیت در این رقابت ها ارتباط است. چنانچه تماشاگران انگلیسی پیش از حضور در قطر به درستی آگاهی های لازم را کسب کنند، به فرهنگی جدیدی که به آن برخورد می کنند احترام خواهند گذاشت و پایبند خواهند بود.

من در هر کشوری که حاضر شده ام از آن ها درخواست کرده ام که تماشاگران انگلیسی را به خاطر کارهایی که قبلا انجام داده اند قضاوت نکنند، بلکه رفتار الان آن ها را در نظر بگیرند. من امید دارم که در این مسابقات هم به همین صورت عمل شود. محیط قطر کاملا برای ما تازگی دارد و مسابقات فوتبال هم قبلا در آن برگزار نشده است. در نتیجه تصور می کنم برای تماشاگران فوتبال هم هیجان انگیز باشد. من امیدوارم که مقامات قطری هم آماده باشند اما فقط هنگامی که به آن کشور برسم، متوجه این موضوع خواهم شد.

برای خرید تور جام جهانی قطر 2022 کلیک کنید.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.