نگرانی هواداران بابت گرانی‌های اقامت در قطر 2022

قطر 2022

در نوامبر سال 2022، شاهد مسابقات هیجان انگیز جام جهانی که هر چهار سال برگزار می‌شود، در کشور قطر هستیم. این کشور جزو منطقه خاورمیانه است که باب جدیدی برای صنعت فوتبال باز شده است. قطر از امکانات خارق‌العاده‌ای بهره مند شده است که با حمایت فیفا و دیگر شرکت‌های اسپانسر، به ویژه‌ترین کشور میزبان جام جهانی بدیل شده است. این امکانات، سر و صدای زیادی به پا کرده و از لحاظ اقتصادی، مخارج زیادی به این کشور وارد شده است.

طبق آمار اعلامی از سوی فیفا، افرادی که ویزای ورودی به قطر دارند، ویزای رایگان به ایران هم دارند تا آزادانه در رفت و آمد باشند و از مخارجی کمتر برای اقامت برخوردار شوند. در کل هزینه‌های اقامت در قطر نگران‌کننده هستند و افزایش 30 درصدی قیمت‌ها از جام جهانی قبلی، نسبت به جام جهانی کنونی وجود داشته است. هزینه هر شب اقامت در یک هتل متوسط در حومه ورزشگاه‌های مطرح قطر، 300 دلار به بالا است و برای تور ده روزه حدود 3000 دلار فقط برای اسکان هزینه خواهد شد که عدد قابل توجهی است.

دولت قطر باید بررسی‌های لازم را عمل ببخشد و به تعهداتی که در طی این مدت داده است، پایبند باشند. گرچه تلاش داشته تا شرایط اقامت و تفریح به بهترین شکل را عرضه کند اما برای کوتاه کردن روند ثبت نام بلیط، قرعه کشی و اسامی برندگان، اقدامات را بسیار کش داد که خارج از حوصله علاقه‌مندان به فوتبال شد. حال انتظار داریم در طی 6 ماه آینده، هرچه سریع‌تر به اطلاعات دقیق دست پیدا کنیم.

شرب الکل در قطر منعی ندارد

این هزینه‌ها طبیعتاً قابل پیش بینی بوده است اما قوانین دیگر در این کشور، امنیت خاطر را از مسافران خارجی گرفته است. این مشکلات برای عده‌ای بسیار حائز اهمیت است و جزو موارد مهم در طی تور خود به شمار میاید. به طور مثال شرب مشروبات الکلی برای مسافران اروپایی مورد نیاز است و در حالی که دولت قطر اطمینان داده‌اند که منعی وجود ندارد، باز هم تضمینی برای اطلاعات دقیق ماجرا در دسترس نخواهد بود. خبرنگاران فرانسوی به این معضل دامن زده‌اند و اعلام کرده‌اند جمعیت کمتری از توریست‌های فرانسوی در این سری از مسابقات جام جهانی 2022 حاضر خواهند شد.

همچنین جامعه رنگین کمانی، باب ابراز وجود و حضور فعال در این عرصه را بی‌ثمر دانستند و به فیفا اعتراضات خود را اعلام کرده‌اند. پس از زد و بندهای فیفا با دولت قطر، تصمیم بر این شد که افراد تراجنسیتی در ورزشگاه با پرچم‌های رنگین خود حاضر شوند و از تماشاچیان تیم محبوب خود باشند. این تصمیمات با پیگیری‌های فیفا ممکن شد و اذهان عمومی را مطمئن کرد.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.