همکاری جمهوری اسلامی ایران با قطر در جام جهانی 2022

همکاری ایران و قطر در جام جهانی

بعد از معلوم شدن گروه کشورمان در جام جهانی 2022 قطر خبرهای زیادی از دوحه به‌گوش می‌رسد. خبرها حاکی از همکاری کشورمان با ‌قطر در برگزاری جام جهانی است. همکاری که‌ هم از لحاظ ورزشی و‌ هم از لحاظ سیاسی برای ایران بسیار مهم و مفید است.

بعد از ارتباط تلفنی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان با امیر قطر خبر‌هایی از توافق بین دو طرف در میزبانی نصف و نیمه منطقه آزاد کیش و قشم در جام جهانی به‌گوش رسید. رئیس دفتر رئیس جمهور با گفتن چند نکته مهم ابهام زدایی انجام داد. سینا کلهر در خصوص ارتباط تلفنی رئیس جمهور ایران و امیر قطر اضافه کرد: بخش کوچکی از این قرار داد ورزشی است و این قرار داد در اقتصاد، اجتماع و سیاست تاثیر مستقیمی دارد. بخش ورزشی همکاری ایران و قطر مربوط به‌تماشاگران می‌شود. ایران متعهد شده است که در بحث اعزام تماشاگران، خرید و فروش بلیط استادیوم به‌تماشاگران و سازماندهی آن‌ها به صورت مستقیم به‌قطر کمک کند.

نکته خیلی مهم در این توافق وجود دارد. این نکته اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اسکان تماشاگران جام‌ جهانی است. اگر این اتفاق بیفتد باید حمل‌ونقل هوایی و دریایی جزیره دوست‌داشتنی کیش را ارتقاع دهیم تا دوست داران فوتبال به‌راحتی به‌دیدن بازی‌های جام جهانی بروند.

با اعلام وزیر ورزش آقای سجادی روز یک شنبه هفته جاری وزیر راه قطر برای ادامه مذاکرات به‌جزیره دوست داشتنی کیش سفر می‌کند و احتمال رسمی شدن قرارداد همکاری ایران و قطر در جزیره کیش وجود دارد.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.