کریستیانو رونالدو و بازی های او در جام جهانی

کریستیانو رونالدو

بعد از حضور کریستیانو رونالدو در جام جهانی 2018 عده زیادی تصور می کردند که این آخرین حضور وی در این دوره از مسابقات باشد اما قرار است تا رونالدو بار دیگر در جام جهانی حضور یابد.

این بازیکن تا به حال با حضور خود در جام های مختلف توانسته است تا جوایز متعددی را به دست آورد وی از سال 2006 تاکنون در همه بازی های جام جهانی حضور داشته است.

حضور رونالدو در جام جهانی 2006

در سال 2006 رونالدو اولین حضور خود را در جام جهانی رقم زد. اولین گل او در این دوره مربوط به تیم ایران می شود. وی موفق شد تا با پنالتی دروازه ایران را باز کند. در نتیجه در سن 21 سالگی اولین گل جام جهانی خود را به ثمر رساند.

سپس تیم ملی پرتقال به دیدار هلند رفت اما رونالدو در این بازی دچار مصدومیت شد و از زمین بیرون رفت. بعد از بهبودی در بازی تیم خود در مقابل انگلیس شرکت کرد. در این بازی هنگامی که خطایی روی یکی از بازیکنان تیم پرتقال انجام شد رونالدو به داور اعتراض کرده و موجب اخراج این بازیکن شد.

سپس او با یک گل موفق شد تا پرتقال را به مرحله نیمه نهایی برساند. پرتقال در بازی های آخر به تیم های فرانسه و آلمان باخت و در نتیجه مقام چهارم در جام جهانی را از آن خود کرد.

حضور رونالدو در جام جهانی 2010

این بازیکن در این سال توپ طلا را از آن خود کرد و قراردادی میلیون یورویی با رئال مادرید بست. با این حال در طی بازی های پرتقال موفق نشد تا گلی را به ثمر برساند. تا اینکه موفق شد تا دروازه تیم کره شمالی را در مرحله گروهی باز کند. در آن سال در مرحله یک هشتم نهایی بود که تیم پرتقال در مقابل حریف خود باخت و از رقابت ها خارج شد.

در دوره بازی های گروهی این بازیکن عملکرد خوبی در برابر تیم های برزیل، عاج و کره شمالی داشت با این حال فقط یک گل را وارد دروازه کرد و همین قضیه باعث شد تا از وی انتقاد شود.

رونالدو در جام جهانی 2014

در این سال رونالدو بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشته و دوباره موفق می شود تا توپ طلا را از آن خود کند. همین طور موجب قهرمانی در لینگ اروپا شود. او موفق به ثمر رساندن 4 گل به تیم سوئد شد اما متاسفانه در یکی از بازی ها دچار مصدومیت گشت.

با این حال او در مقابل تیم برزیل به میدان رفت. در بازی مقابل آمریکا یک پاس گل دارد و در دیدار مقابل تیم غنا یک گل به ثمر رساند که باعث شد تعداد گل های ملی او به 5 عدد برسد. با این حال تیم پرتقال به خاطر تفاضل گل موفق نشد تا به مرحله بعدی صعود کند.

رونالدو در جام جهانی 2018

در رقابت های سال 2018 در یکی از بازی های خود سه گل به ثمر رساند و نشان داد که هنوز ارزش زیادی دارد. سپس دروازه مراکش را هم باز کرد و سه امتیاز هم از این بازی به دست آورد.

سپس در مقابله با تیم ایران با از دست دادن پنالتی باعث شد تا به تساوی یک به یک برسند. بعد از آن بود که تیم فوتبال پرتقال به دلیل شکست در برابر اروگوئه از این دوره از رقابت ها خارج شد. حال باید دید که این بازیکن در جام جهانی فوتبال 2022 چه بازی را از خود به نمایش می گذارد.

برای خرید تور جام جهانی قطر 2022 کلیک کنید.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.