مارک لباس تیم ملی ایران در جام جهانی مشخص شد

تیم ملی ایران

لباسی که اعضای تیم های شرکت کننده در جام جهانی قرار است بپوشند مسئله مهمی است که پیش از حضور در رقابت ها باید بررسی شود. در سال های پیشین لباس تیم ملی ایران از مارک های خارجی بوده است.

برای اطلاع از قیمت تور جام جهانی 2022 می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

در طی دو دوره از رقابت های جام جهانی لباس تیم ایران از مارک آدیداس بوده است. در 2 دوره دیگر از برند پوما استفاده شده است و در یکی از دوره های جام جهانی هم از لباس های شرکت آل‌اشپورت استفاده شد. به دلیل وجود تحریم ها و همین طور موضوع همکاری نکردن شرکت های تولیدی مشهور جهانی تصمیم به برگزاری مزایده برای انتخاب لباس های تیم ملی شد.

در طی این جریانات بود که شرکت ایرانی مجید موفق شد با فدراسیون به توافق برسد. این شرکت در مرحله نخست جام جهانی هم فعالیت داشته است. البته طرح لباس ها هم باید توسط فدراسیون جهانی مورد تایید قرار بگیرد. به همین دلیل دبیرکل فدراسیون ایران و نماینده این شرکت ایرانی به همراه هم راهی سوئیس شده اند تا در جلسه فیفا حاضر شوند.

قوانین مشخصی از طرف فیفا برای لباس ها در نظر گرفته شده است. برای مثال اندازه شماره بازیکن، جای قرارگیری نماد فیفا، محل لوگو و همین طور استانداردهایی درباره طراحی لباس وجود دارد. با این حال تولید لباس های تیم ملی در دستان یک شرکت ایرانی قرار گرفته است در حالی که بیشتر کشورها ترجیح داده اند تا از برندهای معروف استفاده کنند.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.