امانوئل پتی به ایران امیدوار و به انگلیس نا امید

طرفداران فوتبال انگلیس با خاطره بد شکست انگلیس در یورو 2020 درحال حاضر با انتظارات و افتخار در مورد فرصت بعدی هیجان دارند و آینده روشنی برای جام جهانی 2022 می‌بینند. انگلیس که در نیمه نهایی جام جهانی 2018 در روسیه، جا ماند تنها راه موفقیت را مسابقات قطر میبیند. سه شیرها به عنوان یکی از تیم‌های مدعی در مسابقات قطر حاضر می‌شوند تا 21 نوامبر شاهد حضور موفق آن‌ها باشیم.

شانس انگلیس پس از آنکه در جواز حضور در جام جهانی قطر را به دست آورد، بالا رفت؛ اما هم گروهی با ایالات متحده، ایران و یکی از تیم‌های اسکاتلند، ولز یا اوکراین می‌تواند نگران کننده باشد. این نگرانی از طرف سرمربی تیم انگلیس بیان نشد ولی پیشکسوت فوتبال فرانسه، امانوئل پتی گفت: تیم انگلیس در جام جهانی ناکام خواهد ماند و امیدش به موفقیت تیم ایران را ابراز کرد!

پتی هافبک اسبق آرسنال، چلسی و بارسلونا متقاعد نشده است که امیدی به تیم انگلیس وجود دارد و باید این پیش‌بینی را جدی گرفت و روی حرف‌های پیشکسوت فرانسوی، حساب باز کرد. او افزود: این روند، همیشه برای انگلستان صدق می‌کند. شما همیشه آن‌ها را به‌عنوان مدعی قهرمانی قرار داده‌اید، اما آن‌ها همیشه فرصت‌های طلایی را از دست‌ داده‌اند.

من نمی‌دانم که آیا این معضل به خاطر مدیریت تیم یا به دلیل تاکتیک بازیکنان است، اما گاهی اوقات من فکر می‌کنم که آن‌ها نمی‌توانند فشار روحی یا جسمی دریافت شده از شکست‌ها را مدیریت کنند. هنگامی که آن‌ها به آخرین مرحله زمان بازی رسیدند، می‌توانید فشار بر برخی از بازیکنان را احساس کنید که قابل انکار نیست. هنگامی که من بازی‌ها را در جام جهانی گذشته و یورو 2020 به یاد می‌آورم، به‌راحتی می‌توانستم فشار را احساس کنم.

اظهارات امانوئل پتی درباره انگلیس

پتی برای رقابت فرانسه با انگلیس بسیار به تیم کشورش امیدوار است و نظر را اینگونه ابراز می‎کند: بسیار سخت است که بگویم چه کسی می‌تواند بازی های جام جهانی را برنده شود، اما من فکر می کنم که ما در برابر انگلستان رکورد خوبی داریم. مگر اینکه شاهد پیشرفت تیم انگلیس از لحاظ ذهنی، روانشناختی و فیزیکی باشیم!

برزیل در سال های 1958 و 1962 دو قهرمانی پیاپی در جام جهانی کسب کرد، اما فرانسه قصد دارد این رکورد را از آن خود کند و جام را بر دستان بازیکنانش ببیند. فراموش نکنید که این جام جهانی با دوره های قبل کاملا متفاوت است. آن‌ها در اواسط فصل به جام جهانی می‌آیند. احتمالا فقط چند هفته برای تمرین فرصت دارند و این مسئله بسیار مهمی است.

پدیده تیم فرانسه Kylian MBappe

امکان موفقیت تیم‌های کوچکی مثل قطر و ایران بیشتر است، زیرا آن‌ها زمان بیشتری برای تمرین و آماده سازی وقت دارند. من کاملا مطمئن هستم که آن‌ها از هفته‌ها قبل از شروع جام جهانی آماده خواهند شد و آمادگی جسمانی خواهند داشت.

این شرایط برای بیشتر بازیکنان اروپایی، وجود ندارند و فیزیک بازیکنان تحت فشار بازی‌های پیاپی است. به همین دلیل امیدی به بدن و جسم بازیکنان انگلیسی ندارم!

از پتی درباره امید تیمش سؤال شد و او پاسخ داد: شانس موفقیت فرانسه در این سری از مسابقات به احتمال زیاد به پدیده پاریسی، امباپه بستگی دارد. او در سن 23 سالگی،26 گل در 54 بازی به ثمر رسانده است که باعث شده تمام توجه تیم را به خود جلب کند.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.