دفاتر رسمی فروش تورهای جام جهانی 2022 مشخص شدند

قطر جام جهانی

از آن جا که تبلیغات زیادی درباره فروش تورهای جام جهانی قطر در سایت های زیادی منتشر شده است، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در جهت جلوگیری از هرگونه کلاه برداری یا فروش تور گران قیمت تصمیم گرفته تا پنج شرکت رسمی خدمات مسافرتی و گردشگری برای تور قطر را معرفی کند تا هواداران بتوانند با آرامش به خرید تور اقدام نمایند.

متن این بیانیه به صورت زیر است:

طبق اطلاعیه شماره یک از آن جا که به مسابقات جام جهانی 2022 نزدیک می شویم و تبلیغات زیادی توسط فضای حقیقی و مجازی انجام شده است در نتیجه ضروری است تا افراد علاقمند پیش از خرید هرگونه تور قطر به موارد زیر توجه داشته باشند.

بر طبق مصوبه ای که از کمیسیون تورهای خروجی ویژه جام جهانی قطر 2022 منتشر شده است، تنها 5 شرکت از شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری که شرایط لازم برای ارائه تور به کشور قطر را دارند، انتخاب شده اند که اسامی این شرکت ها در سایت اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی منتشر شده است.

بقیه شرکت هایی که در زمینه خدمات مسافرتی و گردشگری فعالیت می کنند، تنها در حالتی که قراردادی با یکی از این شرکت ها بسته باشند و همین طور عاملیت رسمی را دریافت کنند، می توانند تورهای جام جهانی را به فروش برسانند. در نتیجه مسافرانی که قصد سفر به قطر و تماشای مسابقات جام جهانی را دارند باید به صورت مستقیم به این 5 شرکت نام برده شده مراجعه کرده و یا از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که قرارداد عاملیت با این دفاتر دارند، برای خرید بسته سفر اقدام کنند.

برای اینکه از هرگونه کلاه برداری و سوء استفاده توسط افراد غیرمجاز جلوگیری شود باید این نکات رعایت گردند:

1 ـ اطمینان از مجاز و معتبر بودن فروشنده تور مسافرتی با مشاهده مجوز دفتر خدمات مسافرتی و قرارداد عاملی از دفاتر منتخب.

2 ـ ضرورت عقد قرارداد مُمهور و امضا شده توسط مقام مجاز دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری (مجری تور) و دریافت یک نسخه کامل از آن.

3 ـ پرهیز از واریز هرگونه وجه به حساب واسطه‌ها و اشخاص متفرقه و فاقد سمت مجاز.

4 ـ استعلام اعتبار دفتر فروش تور از ادارات کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان‌ها در صورت لزوم.

5 ـ توجه به قوانین فیفا که از سایت رسمی فیفا به آدرس www.fifa.com و اطلاعیه‌های صادره از فدراسیون فوتبال به آدرس www.fifa.ir است.

همچنین اطلاعیه‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی که متعاقباً از طریق روابط‌ عمومی و از درگاه وزارت از طریق آدرس الکترونیکی www.mcth.ir اعلام می‌شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هم قبلا بیان داشته است که بلیط هایی از طرف فیفا با توجه به سهمیه کشور ما به فدراسیون فوتبال ایران داده شده است که این بلیط ها به صورت انحصاری در اختیار مردم قرار نگرفته است. سپس عضو انجمن درباره بلیط های خصوصی که قیمتی معادل 250 تا 500 میلیون هم دارند صحبت کرده است.

همینطور او اذعان داشته است که پاره ای از مداخلات مخصوصا از طرف فدراسیون فوتبال سبب شده تا بازار سیاهی برای فروش بلیط ها ایجاد شود و در نتیجه نرخ تورهای جام جهانی افزایش یافته است.

برای اطلاع از قیمت تور جام جهانی کلیک کنید.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.