مسن ترین بازیکنانی که در جام جهانی حاضر بوده اند

عصام الحضری

در طور تاریخ فوتبال جام جهانی بازیکنانی بوده اند که سن بالاتر از 40 سال داشته اند و توانسته اند تا نقش مناسبی در این رقابت ها ایفا کنند، به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا مسن ترین بازیکنانی که در جام جهانی بازی کرده اند را به شما معرفی کنیم. اگر از طرفداران پر و پا قرص فوتبال هستید، این مقاله برای شما مناسب است

عصام الحضری با سن 45 سال

تیم ملی مصر نخستین بار بعد از 28 سال در جام جهانی 2018 حضور یافت اما موفق نشد تا چندان موفق عمل کند و در همین خصوص دو بازی اول خود را واگذار کرد و در بازی پایانی هم به شکست دو بر یک مقابل عربستان رضایت داد. در بازی تیم ملی مصر در برابر عربستان دروازه بان مسن این تیم یعنی عصام الحضری حاضر بود و باعث شد تا به عنوان مسن ترین بازیکن شناخته شود.

با این حال الحضری با گرفتن یک پنالتی نام خود را به عنوان اولین بازیکن آفریقایی که موفق به دریافت پنالتی شده است ثبت کرد. اما همان طور که اشاره کردیم این بازی با شکست دو بر یک تیم مصر خاتمه یافت. وی در سال 1996 بود که اولین بازی خود در سطح ملی را انجام داده است.

به طور کلی این بازیکن تا به حال 159 بازی انجام داده است که از این میان 4 بار به عنوان قهرمانی جام ملت های آفریقا رسیده است و 3 بار به عنوان بهترین دروازه بان شناخته شده است.

برای اطلاع از تور بازیهای جام جهانی قطر کلیک کنید.

فرید موندراگون با سن ۴۳ سال

فرید موندراگون

در یکی از رقابت ها هنگامی که سرمربی تیم کلمبیا از پیروزی و صعود به مرحله بعدی مطمئن بود موندراگون را در دقایق پایانی وارد بازی کرد. در نتیجه این بازیکن به عنوان مسن ترین بازیکن در آن زمان شناخته شد.

همین طور موندراگون پیش از این دوره در سال 1998 در بازی های گروهی جام جهانی حضور داشته است و این رقابت ها مربوط به 15 سال پیش از این بازی می شده است، پس می توان گفت که فاصله حضور او بین دو جام جهانی بسیار طولانی بوده است.

روژه میلا با سن ۴۲ سال

روژه میلا

میلا با سن 42 سال نه تنها در جام جهانی حضور یافت بلکه توانست دروازه تیم حریف را هم باز کند و در نتیجه به عنوان مسن ترین گلزن در طول تاریخ هم شناخته شد. در واقع عاملی که باعث حضور میلا در جام جهانی شد، اصرار رئیس جمهور این کشور بود، به همین دلیل وی در سال 1990 دوباره به میادین بازگشت. گلزنی او باعث شد تا تیم اش موفق شد تا به مرحله یک چهارم نهایی برسد. بعد از این جام جهانی وی دو فصل دیگر هم بازی کرد و سرانجام برای همیشه بازنشسته شد.

پت جنینگز با سن ۴۱ سال

پت جنینگز

این بازیکن در جام جهانی 1986 به عنوان مسن ترین بازیکن میدان حضور یافت. با این حال بدشانسی او این بود که مقابل تیم برزیل قرار گرفتد و در نتیجه دروازه او سه مرتبه باز شد. در واقع جنگیز در سال 1985 بازنشسته شده بود با این حال همچنان برای تیم ذخیره باشگاه بازی می کرد تا بدن خود را روی فرم نگه دارد.

وی از جمله بهترین دروازه بانان جهان بود که بیشتر از 1000 بازی انجام داده است. در یکی از مسابقات او از دروازه خود گلی تماشایی را به دروازه تیم رقیب وارد کرد.

پیتر شیلتون با ۴۰ سال سن

پیتر شیلتون

شیلتون اولین بار در سال 32 سالگی بود که در جام جهانی حاضر شد. در سال 1990 بود که تیم او به مقام سوم رسید و بعد از آن این بازیکن بازنشسته شد. از لحظات تماشایی این بازیکن می توان به گلی که به اسم دست خدا مشهور است و همین طور مهار پنالتی در برابر آلمان غربی اشاره کرد.

سرانجام در انتهای این مقاله می توانیم به مسن ترین بازیکن فوتبالی که قهرمان جام جهانی شده است، اشاره کنیم و او کسی نیست جز دینو زوف که در سن 40 سالگی در قهرمانی تیم ایتالیا شرکت داشت.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.