مخالفت عزاداران هواپیمای اوکراینی با دیدار دوستانه ایران کانادا

هواپیمای اوکراینی

با توجه به پیگیری‌های بازی دوستانه برای تیم ‌های جام جهانی توسط فیفا، دیدار دوستانه برای ایران و کانادا در نظر گرفته شد که حواشی متعددی را به همراه داشت. این دیدار در 15 خرداد در نظر گرفته شده است که در شهر ونکوور به مصاف هم خواهند رفت.

تا کنون، ایران سه بار با کانادا بازی کرده است که در سال های 1997 و 1999 به پیروزی یک بر صفر دست یافت و در سال 2001 مغلوب کانادا شد. کانادا بر این باور است که پس از بازی با ایران، رقیب یکی از تیم‌های اروپایی خواهد بود و آمادگی لازم را برای بازی در جام جهانی کسب خواهد کرد.

دیدار دوستانه ایران و کانادا

این خبر تا زمانی که به در رسانه‌ها پخش نشده بود، برای بازیکنان و دست اندر کاران فوتبال امیدوار کننده بود؛ اما به محض انتشار این خبر، اکثر هواداران فوتبال مخالف این دیدار دوستانه شدند. این مخالفت بیشتر به خاطر سوگ جان باختگان هواپیمای اوکراینی شکل گرفته و از لحاظ روحی، خواستار حمایت فوتبال از این حادثه شدند. این خبر بسیار حاشیه ساز شد و حمید استیلی از این جهت ابراز نگرانی کرد و گفت: این بازی برای ایران سود زیادی به همراه دارد و تمام شرایط اقامت و اسکان بازیکنان فراهم خواهد شد. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا همه جوانب بررسی شود و به نفع تیم ملی ایران باشد.

کمپین حمایت از عزاداران هواپیمای اوکراینی، پرواز پی اس 752 طی بیانیه خواستار لغو این بازی شدند و امید دارند که پیگیری شود اما هیچ عکس العملی از طرف فدراسیون فوتبال ایران ابراز نشده است.

تیم ایران در رده سی و یکم جهان قرار گرفته است و کانادا هم رده سی و هشتم را دارد که این بازی از طرف فیفا مورد تایید قرار گرفته است و در صورت تایید نهایی هردو کشور، در خاک کانادا برگزار خواهد شد.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.