پیش بینی یک ابر رایانه درباره پیروزی مسی در برابر رونالدو در جام جهانی

مسی و رونالدو

دستگاه ابر رایانه ای پیش بینی جالبی درباره برنده نهایی جام جهانی کرده است. بر طبق این دستگاه مسی در فینال از سد تیم پرتغال می گذرد و برنده نهایی رقابت های جام جهانی فوتبال 2022 خواهد بود.
این رایانه برای رسیدن به این نتیجه گیری از پردازش های مختلفی استفاده کرده است و طبق آن آرژانتین در برابر پرتغال قرار خواهد گرفت. شرکت BCA سازمانی است که در آن پیش بینی انجام شده است.
در واقع مجله فورفورتو از این شرکت درخواست کرده تا این تحقیق را انجام دهد و طبق آن پرتغال در ضربات پنالتی بازی را واگذار خواهد کرد.
یکی از نکات جالب درباره این جام جهانی این است که احتمالا این آخرین حضور مسی و رونالدو باشد. پس به همین دلیل می توان این امید را داشت که شاهد بازی تماشایی از آن ها باشیم.
یکی از کارمندان این شرکت بیان داشته است که: اگر کسی بخواهد بین این دو بازیکن یکی را انتخاب کند، شبیه به انتخاب بین موزارت و بتهوون و داوینچی و میکل‌آنژ خواهد بود. پس به طور کلی عاملی که باعث انتخاب شما می شود سلیقه شما خواهد بود که به کدام یک از آن ها بیشتر علاقه دارید.
برای خرید بلیط جام جهانی کلیک کنید.

شرکت مورد نظر برای انجام پژوهش خود از داده های مختلف و منابع متفاوتی استفاده کرده است. این داده ها شامل بازی های بازیکنان در جام های جهانی پیشین و سایر لیگ ها و مسابقات حذفی در جام های جهانی گذشته می شود.

پیش بینی برنده جام جهانی قطر

در این پژوهش بازی های مرحله گروهی را بررسی کردند و در آن ها نمرات میانگین بازیکنان و همین طور نحوه بازی آن ها در نظر گرفته شده است. بعد از این ابر رایانه مرحله حذفی را بررسی کرده و با در نظر گرفتن یک سری دیگر از پارامترها برنده نهایی را اعلام کرده است. از آن جا که عاملی به اسم نفرین برنده در این محاسبات لحاظ شده است، بنابرین برای تیم فوتبال فرانسه که پیش از این قهرمان این رقابت ها شده بود یک نمره منفی در نظر گرفته شده است.

شرکت BCA درباره اینکه این بررسی چقدر اعتبار دارد اعلام کرده است که پیش بینی صورت گرفته بر طبق ابزارهایی است که در اختیار داریم، البته تیم ملی آرژانتین پیش از اینکه با پرتغال روبه رو شود، حریف های قدرتمندتری در مقابل خود دارد. همین طور ما حدس می زنیم که این دو تیم مساوی می شوند، اما در فینال آرژانتین برنده خواهد بود.

دلیل اینکه این ابررایانه تصور می کند که آرژانتین برنده پنالتی است، این است که در جام های جهانی پیشین از 5 بازی که به پنالتی ختم شده است آرژانتین در چهار مورد برنده بوده است. پس آن ها توانسته اند تا 77 درصد از پنالتی ها را گل کنند. ولی تیم ملی پرتقال فقط یک بار موفق به پیروزی در پنالتی شده است. پس موفقیت این تیم در پنالتی شصت درصد بوده است.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.