قوانینی که برای سفر به جام جهانی باید بدانید

قوانین سفر به جام جهانی

مطمئنا اطلاعات کاملی در مورد قطر و جام جهانی ندارید زیرا به تازگی فیفا جزییات خرید بلیط و تور برای حضور در استادیوم های جام جهانی و شهر های دوحه را اعلام کرده است. در این مطلب از مجله جام جهانی یابکس قصد داریم جزییات مطرح شده از سمت فیفا را برایتان شرح دهیم تا با آگاهی کامل نسبت به خرید بلیط و توز قطر اقدام کنید.

شرایط ورود به قطر با کرونا

طبق دستورات قطر، هر مسافر غیربومی، باید یک نتیجه آزمایش  PCR به همراه داشته باشد که فقط 48 ساعت معتبر است. در صورتی که مسافران به صورت کامل واکسینه شده یا بهبود یافته باشند نیازی به قرنطینه یا ارائه مدرکی مبنی بر منفی بودن آزمایش آنتی ژن در بدو ورود نخواهند داشت.

بازدیدکنندگانی که واکسینه نشده و مصون نیستند باید برای پنج روز در هتل یا پنج روز قرنطینه خانگی (برای کسانی که اقوامشان در قطر خانه دارند) قرنطینه شوند. (صلاحیت اقامت و رابطه خویشاوندی مورد نیاز است). آن‌ها همچنین ملزم به انجام آزمایش آنتی ژن سریع در روز پنجم قرنطینه هتل یا خانه هستند و این موضوع قبل از اینکه اجازه پیدا کنند آزادانه در کشور بگردند باید دوباره بررسی شود.

جام جهانی قطر 2022

هتل‌های قطر چه شرایطی دارند؟

چندین گزینه مختلف برای بازدیدکنندگان در طول اقامتشان وجود خواهد داشت، از جمله دهکده‌های طرف‌داری، هتل‌ کشتی‌های کروز، هتل‌های استاندارد، آپارتمان‌ها و ویلاهای محلی که هر کدام بسته به نوع شرایط و امکانات در اولویت اجاره قرار دارند. اجاره و رزرو اتاق‌ها نباید هزینه غیرمعقولی داشته باشد، اما با توجه به افزایش تقاضا و جمعیت انتظار قیمت اندکی هم نباید داشته باشید.

شرایط اجاره ماشین در قطر 

شرکت‌های متعددی برای ارائه خدمت به بازدیدکنندگان آماده شده‌اند که باعث شده بسیاری از ماشین‌های لوکس و اتومات در لیست اجاره قرار گیرند.

معمولاً قیمت این ماشین‌ها از حدود 175 دلار در روز شروع می‌شود، اما نرخ‌ آن‌ها اغلب بر اساس طول مدت اجاره، تا عدد 132 دلار هم کاهش می‌یابد.

برخی از شرکت‌های اجاره خودرو که نرخ‌ معقولی دارند: 

  • یوروپکار قطر
  • شرکت اجاره اتومبیل الطائف
  • United Car Rentals قطر
  • Oasis Rent a Car
  • Auto Z اجاره ماشین
  • مجموع اجاره ماشین قطر
  • Al Saad Rent a Car Co Wll

سوالات رایج عمومی درباره سفر به قطر

چه لباسی بپوشیم؟

قطر کشوری اسلامی است و نگاه بسیار سنتی به زندگی دارد. باوجود اینکه هیچ مدل خاصی از لباس اجباری در این کشور وجود ندارد، بهتر است لباسی ساده و محافظه کارانه پوشیده می‌شود. مثلا برای مردان، پوشیدن شلوارک ممکن است ناپسند نباشد، ولی برای زنان، سعی کنید از تاپ یا دامن‌های کوتاه خودداری کنید. پیراهن‌های بدون آستین و لباس‌های بدون بند یا شفاف نیز مجاز نیستند. اگر به این قوانین پایبند نباشید ممکن است مجازات قانونی داشته باشد، بنابراین اگر قصد رفتن به هر استادیومی را دارید، بهتر است مراقب باشید. 

پوشش مناسب قطر

آب و هوا به چه صورت خواهد شد؟ 

هوا گرم خواهد بود و میانگین دما در ماه‌های نوامبر و دسامبر به ترتیب به 82 و 75 فارنهایت می‌رسد. بنابر این برای نوسانات احتمالی آب‌وهوا که می‌تواند به معنای افزایش شدید دما در این ماه‌ها باشد، آماده باشید. بعید است در این بازه زمانی باران ببارد و احتمالاً بدنتان تعریق دارد پس دئودورانت و ضد آفتاب خود را فراموش نکنید!

رانندگان در کدام سمت جاده در قطر رانندگی می‌کنند؟

رانندگی در قطر مثل کانادا و آمریکا برعکس ایران سمت راست خودرو و جاده انجام می‌شود. طبق گزارش‌ها دست‌فرمون قطری‌ها افتضاح است و پیشنهاد می‌کنیم مراقب رانندگی باشید. با سیستم حمل‌ونقل عمومی کامل و سریعی که قطر دارد پیشنهاد می‌کنیم از مترو یا اتوبوس‌های سریع‌السیر استفاده کنید.

آیا می‌توانم در قطر الکل بنوشم؟

بسته به موقعیت شما زمان ورود به قطر، این موضوع کمی پیچیده است اما درکل نوشیدنی های الکلی در این کشور غیرقانونی نیست. البته مصرف الکل در ملأعام ممنوع است و مست بودن غیرقانونی است. درحال حاضر باید 21 ساله باشید تا مجوز مصرف و خرید الکل در این کشور را به شما بدهند. هنوز تأیید نشده که این قوانین در جام جهانی هم اعمال می‌شود یا نه. پیش‌بینی می‌شود در رستوران‌های دارای مجوز و هتل‌های مجلل، امکان تهیه نوشیدنی‌های الکلی وجود داشته باشد. طبق قوانین این کشور، مجازات نوشیدن یک لیوان الکل (بدون شرایط گفته شده) 13 دلار است تا از بروز ناهنجاری فرهنگی، جلوگیری شود.

شماره‌های اضطراری قطر چیست؟

شماره اضطراری در قطر 999 برای کسانی است که نیاز به دریافت خدمات اضطراری دارند. این شماره را حتماً به یاد داشته باشید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به شما خدمت‌رسانی شود.

در قطر از چه ارزی استفاده می‌کنند؟

ارز ملی این کشور ریال است. 1 دلار آمریکا معادل 3.64 ریال قطر در نرخ ارز جاری خواهد بود که در تمام فروشگاه‌ها و درگاه‌های پرداخت قابل استفاده و یکسان است.

برای سفر به قطر طبیعتا نیازمند اطلاعات بیشتر و آگاهی کاملتری هستید. پیشنهاد می‌کنیم با شرکت‌های موفق در این زمینه مثل یابکس مشورت کنید تا در سفر لذت بخشی که دارید به مشکلی برنخورید.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.