32 مسافر قطر 2022 از کدام قاره‌ها هستند؟

سهمیه قاره ها در جام جهانی

سهمیه هر قاره در جام جهانی قطر ۳۲ تیم است که تقریبا نیمی از آن‌ها مشخص شده اند و نیمی دیگر در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

در این مسابقات قاره اروپا بیشترین سهمیه را دارد. تقریبا ۱۳ کشور می‌توانند سهمیه شرکت در این مسابقات را داشته باشند. درحال حاضر کشورهای بلژیک، سوییس، آلمان، انگلیس، کرواسی، اسپانیا، هلند، دانمارک، صربستان و فرانسه توانسته اند از این قاره به صورت قطعی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور پیدا کنند.

در قاره آفریقا کشورها برای گرفتن ۵ سهمیه تلاش می‌کنند. درحال حاضر تنها کشور سنگال موفق به کسب سهمیه این مسابقات شده است.

قاره‌ آسیا نیز مانند آفریقا ۵ سهمیه برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ اختصاص دارد که کشور قطر به‌عنوان میزبان و ملی پوشان کشورمان و کره جنوبی توانسته اند سهمیه ورود به جام جهانی را کسب کنند.

قاره آمریکا ۸ سهمیه دارد که ۴ سهمیه به آمریکا جنوبی، ۳ سهمیه به آمریکا شمالی و ۱ سهمیه به رقابت‌های پلی آف اختصاص داده می‌شود.

در حال حاضر از قاره آمریکا تنها از قسمت جنوبی آن دو تیم برزیل و آرژانتین سهمیه ورود به این مسابقات را کسب کرده‌اند. باید دید تا چند روز آینده ۱۶ تیمی که به جام جهانی قطر اضافه می‌شوند، کدام تیم‌ها هستند. همان طور که گفته شد به طور کلی ۱۰ تیم از قاره اروپا، ۳ تیم از قاره آسیا، ۱ تیم از قاره آفریقا و ۲ تیم از قاره آمریکا به‌صورت قطعی در این مسابقات حضور پیدا کرده‌اند.

به نظرتان سهمیه هر قاره در جام جهانی به چه تیم هایی می‌رسد؟ آیا قهرمان جام تاکنون جواز حضور در این مسابقات را به دست نیاورده است؟


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.