آیا ایران از جام جهانی قطر حذف می‌شود؟

فدراسیون فوتبال ایران

با توجه به فاجعه‌ای که روز سه شنبه برای بازی ایران و لبنان پیش آمد، شاهد خبرهای ناگوار و حواشی زیادی بودیم. زنانی که پس از سال‌ها در شهر مشهد برای بازی تیم ملی کشورشان، مشتاقانه برای خرید بلیت اقدام کردند، اما به در بسته برخوردند و در تماشای این مسابقه هیجان‌انگیز ناکام بودند.

پس از بروز مشکلات حضور زنان در ورزشگاه امام رضا (ع)، شایعاتی حول محور عدم حضور ایران در جام جهانی 2022 مطرح شد که سرمنشأ این شایعات، وب‌سایت‌های ایتالیایی بود. به همین جهت با جورجیو مارکتی دبیر کل ایتالیایی حاضر در قطر مصاحبه‌ای در این خصوص شکل گرفت.

مارکتی در پاسخ به این شایعه، اعلام بی‌اطلاعی کرد و گفت: من نمی‌توانم در این باره پاسخ دهم و تصمیم فیفا ربطی به کنفدراسیون ایتالیا ندارد. گرچه سهمیه‌های هر تیم در جام جهانی مشخص است و بعید می‌دانم ایتالیا جایگزین ایران شود؛ اما این موضوع تماماً به فیفا بستگی دارد.

جایگزینی ایتالیا به جای ایران

فیفا تمایل خود برای حضور ایتالیا در جام جهانی نشان داده و باتوجه به اینکه در دوره قبل، ایتالیا حضور نداشت، انتظار می‌رفت این بار ایتالیا همانند چندین دوره قبل در جام جهانی 2022 بدرخشد، اما از دریافت بلیط قطر جا ماند.

این شایعات برای ایران جز حاشیه پراکنی و دروغ، چیز دیگری نیست و ایران از سوی سایت‌های اروپایی بازیچه این میدان شده است. البته این اتفاق ناگوار در شهر مشهد هیچ توجیهی ندارد، اما ملت ایران باید به این اطمینان برسند که سفر ایران به قطر قطعی است.

با صحبت های جیانی اینفانتینو در همایش قطر این شایعه که ایران از جام جهانی کنار گذاشته میشود کاملا رد و کنار گذاشته شد اما نمیتوان احتمال تعلیق فدراسیون کشور را دورد دید. با توجه به اینکه ایران از سال 99 به فیفا تعهد کتبی داده که حضور تماشاگران زن در ورزشگاه را عملی کند باید خیلی زود منتظر بازخواست این نهاد از فدراسیون کشورمان باشیم.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.