وضعیت تیم های رقیب ایران در فیفا دی

تیم کره جنوبی

فیفا دی از روزهای شناخته شده بین فوتبال دوستان به شمار می رود. در این روز بازی های مختلفی توسط کشورهای متفاوت صورت می گیرد. در واقع بعد از اینکه تیم ملی بازیکن مورد نیاز خود را انتخاب کرد، باشگاه وظیفه دارند تا پیش از بازی، بازیکنان خود را به تیم های ملی بسپارد، در غیر صورت مجازات نقدی برای آن ها در نظر گرفته می شود. اما در زمان های دیگر باشگاه کاملا حق دارد تا از بازی بازیکن خود در تیم های دیگر جلوگیری کند.

پس به این صورت می توان گفت که کشورهای مختلف با استفاده از روزهای فیفا تلاش می کنند تا بازی هایی را برای تیم ملی خود تدارک ببینند و این قضیه پیش زمینه ای برای تقویت عملکرد تیم می شود. اما چنانچه تیم های داخلی مجبور شوند، در زمان فیفا دی مسابقات خود را تعطیل کنند، می تواند نشانه ای از فوتبال ضعیف آن کشور باشد. زیرا در کشورهایی که فوتبال آن ها توسعه یافته است، این مورد مشاهده نمی شود.

البته این قضیه در کشورهای مختلف بستگی به شرایط تیم های آن ها دارد. در کشورهای پیشرفته به طور معمول تیم ملی بازیکنان خود را از باشگاه های مختلفی انتخاب می کند، اما این موضوع در تیم های کشورهای توسعه نیافته کاملا برعکس است، زیرا آن ها مجبورند تا بیشتر بازیکنان خود را از چند تیم محدود انتخاب کنند و به این صورت این تیم ها در روزهای فیفا نمی توانند بازی های معمول خود را داشته باشند.

برای مثال در ایران هنگامی که لژیونرها راهی باشگاه های اروپا شدند، دیگر نتوانستند جایگاهی در بازی های وطنی خود داشته باشند. در این میان در روزهای فیفا دی پای تحیلگران فوتبال هم به بازی ها بازی می شود و آن ها می توانند با تحلیل دقیق تیم های رقیب به اطلاعات مناسبی دست یابند و این اطلاعات را به مربیان منتقل کنند.

حال که به رقابت های جام ملت های آسیا نزدیک هستیم، احتمال علاقه داشته باشید که از برنامه سایر تیم ها در روزها فیفا دی باخبر شوید. در ادامه به شرح بازی های رقبای ایران خواهیم پرداخت:

  • کره جنوبی تصمیم گرفته یک بازی دوستانه در برابر تونس انجام دهد و سپس به مصاف ویتنام می رود.
  • ژاپن که در گروه D قرار دارد، قرار است با کانادا و سپس با تونس بازی کند.
  • سپس نوبت به استرالیا می رود که یک بازی جالب توجه در مقابل انگلیس خواهد داشت و سپس در ادامه بازی ها به دیدار با نیوزلند می رود.
  • عربستان هم تصمیم گرفته است تا بازی در برابر پرتغال انجام دهد و سپس به نیجریه می رود.
  • در این میان ایران با تیم هایی مانند قطر، عراق و اردن به مقابله با یکدیگر خواهند پرداخت.

برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.