رونمایی از کاپ جام جهانی در برج میلاد

رونمایی از کاپ در برج میلاد

همان طور که در خبرهای پیشین هم به آن اشاره شد، مراسم نمایش کاپ جام جهانی قطر 2022 قرار بود که در ساعت 14 روز پنجشنبه برگزار شود اما با یک ساعت تاخیر به دلیل دیر رسیدن مهمانان برپا شد.

برای خرید تور جام جهانی قطر کلیک کنید.

افراد مشهوری مانند محمد پولادگر، مدیرهای بخش فدراسیون، علیرضا زاکانی، مهدی چمران و حسین اوجاقی در این مراسم حاضر بودند.

از سایر چهره های شاخص می توان به اکبر مالکی، وحید امیری، سعید فتاحی، حمید استیلی، علیرضا امامی فر، حسین شمس، ژوزه مورایس، ضیا عربشاهی، نیما نکیسا، محمدرضا منصوری، بهتاش فریبا، احمدرضا عابدزاده، حسن روشن، ابراهیم قاسمپور، روزبه نعمت اللهی، وحید امیری و … اشاره کرد.

نمایندگان فیفا به اسامی سارا اندی، آندره واشکوچ و کریس اکلی در این مراسم حاضر بودند.

در ابتدا عکاس ها و خبرنگران به طبقه دوم فرستاده شدند، اما با اعتراض آن ها دوباره به طبقه اول هدایت شدند.

رئیس فدراسیون مهدی تاج صحبت های دوستانه ای با اسکوچیچ و همین طور حمید استیلی داشته است.

زاکانی در این مراسم بیان داشته است که: ان‌شاالله فوتبال به عنوان نماینده ملت بزرگ ایران در جام جهانی می‌درخشد. امیدوارم تیم داوری ایران یعنی فغانی و دوستانش نیز درخشش ویژه داشته باشند. ضمن خیر مقدم به نمایندگان فیفا باید امیدوار باشیم بتوانیم با خلق افتخاری دیگر در جام جهانی، ملت‌مان را سرافراز کنیم. مدیریت شهری ناظر بر ورزش یک رسالت و مسئولیت بزرگ را برای خود قائل است.

اولین ویژگی توجه به ورزش، سلامت جامعه و فرد را به ارمغان می آورد. فرصت طلایی است. هرچه در ورزش سرمایه گذاری کنیم برای نشاط و سلامتی جامعه فرصت خلق کرده‌ایم. نکته دوم این است که مشارکت در ورزش، زمینه انسجام اجتماعی و وحدت ملی را به نیکی فراهم می آورد.

از این جهت مغتنم است و به آن توجه ویژه می‌کنیم. نکته سوم این است که ورزشکاران برای  یک ملت ورزش دوست، کسب افتخار می‌کنند و از این جهت به آن عنوان یک موهبت یاد می‌کنیم.

هر سه بخشی که گفتم در فوتبال در اوج قرار دارد. وقتی همین دلدادگی جوانان و ملت را به تیم ملی و فوتبالیست‌های عزیز می‌بینیم، متوجه می‌شویم خلق افتخار آن‌ها برای ملت چه قدر ارزش دارد‌. امیدوارم بابزرگداشت مجموعه ورزش کشور، گوشه‌ای از زحمات ورزشکاران را ارج بنهیم. در آستانه جام جهانی مردم ما در غرب آسیا آرامش دارند و این مدیون تلاش‌های امثال شهید سلیمانی است که امیدواریم روحشان با سالار شهیدان محشور شود و بتوانیم راهشان را دنبال کنیم.  امیدوارم خادمان خوبی برای ورزش باشیم.

سپس حاضرانی که در سالن بودند به حرف جواد خیابانی مبنی بر امیدواری او به برپایی جام جهانی در ایران خندیدند.

قرار است تا هشت فرش ویژه بافته شوند و در اختیار کاپیتان های رقیب ایران قرار داده شوند و به برخی از افراد دیگر هم هدیه داده گردند. علیرضا زاکانی یکی از گره های نخ فرش را می اندازد و سپس بیان می کند که اینکار سختی است.

در این مراسم از تابلو فرش هایی که نشان دهنده سرمربیان تیم های ملی در زمان های مختلف بوده هم رونمایی شد.

سپس محمد پولادگر هم در مراسم رونمایی از کاپ طی صحبت هایی اعلام کرد که:

برای اولین بار این اتفاق در کشورمان افتاده و همه مخصوصا بزرگان فوتبال ایران می‌دانیم که حضور تیم‌ ملی کشورها در جام جهانی بدون درنظر گرفتن هر نتیجه‌ای، یک افتخار بزرگ است. در تاریخ جام جهانی و ورزش جهان تنها حضور یک کشور در این رویداد بزرگ با توجه به محدودیت‌ها و پروسه سختش نشان از عظمت و اقتدار کشور است.

سر تعظیم فرود می‌آورم خدمت همه بزرگانی که برای اقتدار ایران در جهان جان خودشان را اهدا کرده‌اند. ارزشمندترین گوهره وجودشان است. برای جام جهانی ان‌شاالله همدل و همراه پیش برویم تا حضوری عزتمندانه در رویداد جام جهانی پیش رو رقم بخورد.

سپس از حضور تیم ملی ایران در دوره های گذشته جام جهانی فیلمی پخش شد.

جواد خیابانی برای تشکر از زحمات اسکوچیچ عنوان کرد که او همچون ناخدایی است که کشتی تیم ملی ایران را به ساحل رسانده است. سپس خداداد عزیزی هم صحبت هایی کرده است و پس از آن خیابانی از مخاطبان درخواست کرده است تا برای درگذشتگانی که در فوتبال ایران نقش آفرینی کرده اند دست بزند.

سپس یک جام جهانی در ورژن کوچک به نمایندگان فیفا به عنوان هدیه توسط فدراسیون فوتبال تقدیم شد.

در انتها کسانی که در مراسم جام جهانی حضور داشتند با جام عکس گرفتند که این شلوغی روی سن باعث شد تا نماینده فیفا عصبانی شود و پارچه ای را روی جام بی اندازد. سپس نماینده اعلام کرد تا زمانی که سن خلوت نشود هیچ کس نمی تواند عکس بگیرد.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.