فراپار اولین داور وسط زن بازیهای جام جهانی

اولین داور زن جام جهانی

استفانی فراپار متولد ۱۴ دسامبر ۱۹۸۳ در کشور فرانسه است. او در سن شش سالگی فوتبال را آغاز کرد و در سن ده سالگی وارد تیم آاس هربلی شد. فراپار در آن دوره با شمار ۱۰ چندباری توانست برای این تیم به میدان رفته و شرکت در جام حذفی فوتبال زنان در فرانسه را نیز تجربه کند.

او در دوره نوجوانی و جوانی توانست با یادگیری قوانین فوتبال و تحصیل در در رشته تربیت بدنی چند بازی در سطح منطقه‌ای قضاوت کند. استفانی می‌گوید حس می‌کردم شانس بیشتری در داوری داخل زمین فوتبال نسبت‌به بازی در آن داشته باشم؛ همین موضوع باعث شد که او در آستانه ۳۶ سالگی تبدیل به اولین داور زن در تاریخ باشد که یک بازی در مرحله انتخابی جام جهانی قضاوت می‌کند.

او بازی هلند و لتونی را در مرحله انتخابی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ با پیروزی هلند به پایان رساند تا این رکورد را برای کشور فرانسه به ثبت برساند.

ثبت رکورد‌های این داور فرانسوی اینجا به پایان نمی‌رسد، او در سوپر کاپ ۲۰۱۹ اروپا بازی چلسی و لیورپول را به‌خوبی قضاوت کرد. همچنین توانست دیدار تیم‌های یوونتوس و دیناموکیف را در لیگ قهرمانان قضاوت کند تا این افتخار را به عنوان اولین زن در کارنامه خود داشته باشد. او اولین زنی بود که توانست دیدارهای حساس جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قضاوت را کند، اما قطعا آخرین زن نیست، زیرا پس قضاوت او کاترینا مونزول داور زن اوکراینی نیز توانست دیدار اتیرش و جزایر فارو را به‌خوبی قضاوت کرده و این آغازی برای ورود خانم‌ها در این حوزه خواهد بود.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.