کره جنوبی صدر نشین گروه A

برد کره مقابل ایران

بازی ایران و کره جنوبی در سئول اصلا برای ما خوشایند نبود. تیم ملی ایران در جریان هفته نهم رقابت های مقدماتی جام جهانی برابر کره جنوی به میدان رفته بود. آن‌ها از سال‌ها پیروزی مقابل کرده جنوبی بالاخره بازی را به این غول بی شاخ و دم آسیایی واگذار کردند.

بازی ساعت 13:30 دقیقه به وقت ایران شروع شد و البته از همان اول عملکرد ایرانی ها افتضاح بود. تقریبا روی هر شروع از دروازه یا توپ گیری بعد از 3 تا 4 پاس توپ دست تیم کره می افتاد و ایرانی‌ها در لاک دفاعی می‌رفتند.

این عملکرد تا دقیقه 45 بازی توانسته بود دروازه ایران را بسته نگه دارد تا اینکه سونگ هیونگ مین بازیکن سرشناس کره جنوبی از پشت دروازه شوت سرکش و محکمی روانه دروازه امیر عابدزاده کرد.با دفع ناقص توپ و برخورد توپ با بدن عابدزاده اولین گل کره جنوبی به ثمر رسیده تا تیم ایران خوشحال به رختکن نرود.

با شروع نیمه دوم بازی هنوز دست کره‌ای‌ها بود، اما انتقال توپ از وسط زمین و مالکیت بهبود یافت. بهبود اوضاع تقریبا اثر مثبتی روی روند بازی نداشت و در بازی ایران و کره این کره‌ای ها بودند که با هوشمندی هافپک سمت چپش توانست خیلی ساده به محوطه شش قدم ایران برسد و گل دوم را هم به ثمر برساند.

با اینکه تیم ملی درکل روند مثبت و خوبی داشته، اما باید ببینیم آن‌ها می‌توانند در بازی بعدی خود مقابل لبنان عملکرد بهتری ثبت کند. البته لازم به ذکر است که در این بازی اغلب بازیکن‌های تاثیرگذار مثل طارمی، جهانبخش، قدوس و مربی تیم یعنی کریم باقری کنار اسکوچیچ نبودند و تقریبا نیمی از تیم بازیکن‌های نیمکت تیم ملی بودند.

ایران به جام جهانی صعود کرده و اگر بتواند بازی خود مقابل لبنان را ببرد و کره جنوبی هم از تیم امارات ببازد باز به صدر جدول برمی‌گردد و به‌عنوان تیم اول به قطر می‌رود. باید دید تقدیر چه چیزی برای تیم ملی ایران رقم می‌زند.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.