تا 26 بازیکن در نیمکت جام جهانی 2022

26 بازیکن

خبرگذاری فیفا، فدراسیون فوتبال جهانی اعلام کرد که حداکثر تعداد بازیکنان حاضر در جام جهانی 2022 برای هر تیم، 26 نفر است. این عدد هنگامی اعلام شد که پیش تر، مربیان برای تیم خود سقف 23 نفر را در نظر گرفته بودند ولی طبق تصمیم گیری جدید، می‌توانند تا 26 نفر را در تیم خود جای دهند.

فهرست بازیکنان برای هر تیم تا 23 نفر چیده شده بود و حالا هر تیم ملی قادر به اضافه یا حذف افراد دلخواه خود باشند اما این تصمیم گیری برای بازیکنان ناخوشایند به نظر می‌رسد. علت این اعتراض می‌تواند به این خاطر باشد که هر وظیفه برای تعداد بیشتر بازیکنان، به سختی تقسیم شود و افرادی در تیم حضور یابند که کمتر به کار آیند.

گرچه حضور در جام جهانی 2022 به خودی خود بسیار ارزشمند و حائز اهمیت خواهد بود ولی نا خدا آگاه ذهنیت ناکافی بودن برای هر پستی و بازیکن ایجاد می‌شود که تنها به کمک سرمربی عدالت برقرار خواهد شد. هر بازیکن باید بر این حقیقت واقف باشد که چه توانایی دارد و برای چه مهارتی به تیم انتخابی جام جهانی 2022 دعوت شده است؛ پس همکاری و همدلی در تیم ملی نیاز به روحیه تیمی و ایثار دارد.

26 بازیکن در جام جهانی 2022

پیش تر به دلیل همه گیری اپیدمی کووید-19، تماشاچیان حذف و تعداد بازیکنان حاضر در هر تیم، همان 23 نفر بوده است اما با شواهدی حاکم بر مدیریت این بیماری و ورزشگاه‌های مجهز قطر، سازمان بهداشت جهانی با موافقت کشور قطر به این نتیجه رسید تا با درخواست فیفا موافقت شود و حضور 26 بازیکن در هر تیم ملی را تثبیت کنند.

تبصره دیگری که از سوی فیفا ابلاغ شده، امکان تعویض 5 بازیکن در هر بازی برای تیم‌ها برقرار شده است. این درحالیست که برای کنترل وضعیت انتقال ویروس کرونا، فقط تا 3 بازیکن امکان جابجایی و تعویض داشتند اما این قانون برداشته شده و سرمربی تیم قادر به حداکثر 5 نفر را در هر بازی است.

در بیانیه سوم خبرگذاری فدراسیون جهانی، فیفا 26 نفر که حداکثر بازیکنان حاضر در جام جهانی هستند، شامل یازده بازیکن اصلی که حق نشستن روی نیمکت را دارند، ۱۵ نفر اضافه برای ذخیره و پزشک تیم خواهند بود.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.