درخواست کی روش در خصوص تغییر لباس های تیم ملی ایران

لباس تیم ملی ایران

کی روش همیشه روی لباس های تیم ملی ایران حساسیت زیادی داشته است. بنابرین تصور می شد که با انتخاب وی به عنوان سرمربی بار دیگر این موضوع مورد انتقاد قرار گیرد. کی روش در رقابت های پیشین هم ترجیح می داده است تا از برندهای خارجی استفاده کند.

اما این بار زمانی که کی روش به ایران وارد شد، فدراسیون قبلا از یک تولیدی ایرانی برای تهیه لباس های تیم ملی ایران استفاده کرده بود. قرارداد مورد نظر هم به وسیله ماجدی بسته شده بود. اما از آن جا که به تازگی لباس های تیم ملی آماده شده اند، امکان فسخ قرارداد با تولیدی مجید کمی بعید بنظر می رسد.

نگاهی به جام های جهانی پیشین

در جام جهانی 2014 هنگامی که کی روش با تیم ملی همکاری می کرد فدراسیون کشور ما با یک برند خارجی به نام شرکت آل اشپورت قرارداد بست. اما موضوع این است که کی روش بعد دیدن لباس ها معتقد بود که کیفیت لازم را ندارند و حاضر به استفاده از آن ها نشد. بنابرین جلسه ای با اعضای این شرکت خارجی برگزار شد و در این نشست شرکت آلمانی قول داد که که لباس هایی با کیفیت خوب برای تیم ملی ایران آماده کند، بنابرین در آن سال تیم با لباس های شرکت آل اشپورت در مسابقات حاضر شد.

اما در سال 2018 بود که کی روش دوباره لباس های این شرکت را مورد انتقاد قرار داد، بنابرین فدراسیون دست به کاری غیرمنتظره زد. شرکت های تولید لباس در رقابت های جام جهانی لباس های تیم های ملی را به صورت رایگان آماده می کنند و حتی مبلغی را هم به آن ها پرداخت می نمایند. اما فدراسیون ایران پیش از شروع این بازی ها لباس های تیم را از شرکت آدیداس خریداری کرد.

این موضوع به این دلیل است که از آن جا که کپی رایت در ایران رعایت نمی شود در نتیجه کمپانی های بزرگ حاضر نبودند تا کار خود را به صورت رایگان به تیم ایران تحویل دهند. در نتیجه فدراسیون مجبور شد تا لباس ها را خریداری کرده و سپس در جام جهانی شرکت کند.

شروع نارضایتی بازیکنان تیم ملی

البته باید خاطرنشان کرد که قبلا قرار بود ایران از برند آل اشپورت استفاده کند. قرارداد با این شرکت در زمان ریاست عزیزی خادم بسته شد، با این حال در زمان ریاست ماجدی و به دلیل بیماری کرونا، قرارداد به وسیله خود شرکت لغو شد.

به همین دلیل فدراسیون مناقصه ای برپا کرد و در آن شرکت های مختلف تولیدی شرکت کردند تا اینکه شرکت ایرانی مجید به عنوان برنده این مناقصه معرفی شد. شرکت مورد نظر لباس های تیم ملی را به صورت رایگان تهیه کرده و لباس های سایر تیم ها رو هم با تخفیف ارائه می کند.

از اسکوچیچ تا کی‌روش

اما ملی پوشان کشور با این تولیدی موافق نبودند و نارضایتی خود را از زمانی که در اردوی قطر بودند نشان دادند، به همین دلیل فدراسیون از شرکت مجید درخواست کرد که کیفیت لباس ها را بالاتر ببرد. اما در زمان اردوی اتریش باز هم نارضایتی بیشتری از سمت بازیکنان شنیده شد. حتی کی روش و کادر فنی هم عدم تمایل خود را به این لباس ها نشان دادند.

در نتیجه قرار است تا جلسه ای برای بررسی این موضوع برپا شود که البته در این میان محدودیت هایی برای تغییرات وجود دارد.

اولویت برند ایرانی

از آن جا که لباس های تیم ها در جام جهانی در معرض تماشای میلیون ها نفر هستند در نتیجه تصمیم بر آن شده تا از برند داخلی استفاده شود و هدف از این موضوع حمایت از تولید ملی است. بنابرین شانس تغییر شرکت تولیدی چندان بالا نیست. همین طور قنبرزاده هم در مصاحبه ای اعلام کرده است که تیم ملی فوتبال هم باید مانند سایر ورزش ها از برند داخلی استفاده کند.

برای خرید تور جام جهانی قطر کلیک کنید.

همین طور زمان زیادی هم به شروع رقابت ها نمانده است و تیم باید در زمانی کمتر از پنجاه روز در قطر حاضر شود. بنابرین این زمان برای انتخاب دوباره یک برند و طراحی لباس کافی نخواهد بود. همچنین لباس تیم ملی توسط فدراسیون فیفا هم تایید شده است.

فسخ قرارداد با شرکت مجید موجب غرامت می شود

از آن جا که شرکت داخلی مجید با فدراسیون قرارداد حقوقی بسته است در نتیجه حقوق شرکت هم باید به درستی رعایت شود. پس با لغو قرارداد فدراسیون مجبور می شود تا هزینه هنگفتی را به عنوان غرامت پرداخت کند.

کارتن های لباس به دست فدراسیون رسیده اند

تقریبا 25 کارتن لباس توسط این شرکت به دست فدراسیون ایران رسیده است. این لباس ها علاوه بر تیم ملی بزرگسالان به دست تیم های دیگر هم خواهند رسید.

آیا قرار است تا تغییری حاصل شود؟

با توجه به شرایطی که از آن ها صحبت کردیم قرار است تا یک جلسه دیگر با اعضای فدراسیون و مدیرهای شرکت تولیدی برگزار شود و در آن خواسته های بازیکنان و کادر ملی به گوش اعضای شرکت مجید برسد.

اما کی روش درخواست داده تا شرکت تولیدی لباس تغییر کند. او علاقه دارد که دوباره از شرکت آدیداس لباس های تیم ملی ایران را فراهم کنند. اما باید صبر کنیم و ببینیم که تصمیم رئیس فدراسیون یعنی مهدی تاج در باره این موضوع چه خواهد بود. زیرا فسخ قرارداد هزینه بر است و از طرفی خرید لباس از شرکت های معروف هم هزینه زیادی دارد.

برای اطلاع از قیمت تور جام جهانی قطر به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.