آیا پرچم رنگین کمانی در جام جهانی 2022 ممنوع است؟

زمانی که مقامات فیفا به قطر فرصت میزبانی جام جهانی 2022 را اعطا کردند، در مورد اقدامات محافظه کارانه‌ای که این کشور خلیج فارس برای شرکت کنندگان در نظر خواهد گرفت، اختلاف نظر وجود داشت .

اگرچه ازدواج همجنس گرایان در قطر جرم انگاری شده است ، سرلشکر عبدالعزیز عبدالله انصاری اظهار داشت که زوج‌های دگرباشان جنسی در طول جام جهانی پذیرفته خواهند شد. با این حال، قطر موضع کشورش را در مورد نمایش عمومی پرچم و نمادهای “دگرباشان جنسی” را به‌وضوح بیان کرد. گرچه، شیخ انصار مخالف “تبلیغ بیش از حد” پرچم های رنگین کمان LGBT+ است، اما سامان دهندگان فیفا و جام جهانی به صراحت اعلام کردند که همه با احترام کامل به تمایلات جنسی خود، از حضور در هشت استادیوم استقبال می‌کنند.

عبدلله انصاری افزود: اگر یکی از هواداران پرچم رنگین کمان را بلند کرد و من آن را از او گرفتم، به این دلیل نیست که واقعاً می‌خواهم آن را بگیرم یا واقعاً به او توهین کنم، بلکه برای محافظت از او است. اگر من نگیرم، ممکن است شخص دیگری در اطراف به او حمله کند. من نمی‌توانم رفتار کل مردم را تضمین کنم. و به او می‌گویم: “لطفاً، اقدامی به بالا بردن آن پرچم در استادیوم های جام جهانی، نکنید.”
انصاری مدیر فعلی اداره همکاری‌های بین المللی و رئیس کمیته ملی مبارزه با تروریسم در وزارت کشور است. او گفت: “شما می‌خواهید دیدگاه خود را در مورد وضعیت ( LGBT ) بررسی کنید، آن را در جامعه‌ای نمایش دهید که پذیرفته شده و مورد تایید جامعه قرار گرفته است. 

جیانی اینفانتینو، رئیس فعلی فیفا گفت: «همه خواهند دید که اینجا در قطر از همه استقبال می‌شود، حتی اگر درباره LGBTQ صحبت کنیم». علیرغم تمام اظهارنظرهایش، انصاری همچنین اعلام کرد که طرفداران LBTQ+ تحت پیگرد قانونی قرار نخواهند گرفت و از آنها دعوت کرد تا به جام جهانی بیایند و اوقات خوشی را سپری کنند.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.