دانمارک با روشی خاص بر علیه میزبانی قطر اعتراض کرد

لباس تیم ملی دانمارک

در زمان ساخت ورزشگاه های قطر افراد زیادی به دلیل ساعات کاری زیاد جان خود را از دست دادند، به همین دلیل دانمارک برای نشان دادن اعتراض خود از پیراهن سیاه رنگی استفاده کرده تا مخالفت خود علیه نقض حقوق بشری در این کشور را نشان دهد.

هومل که وظیفه طراحی را برعهده داشت، از این رنگ به اسم رنگ عزاداری یاده کرده و بیان داشته است که: ما همیشه از تیم ملی دانمارک حمایت خواهیم کرد، اما این حمایت شامل کشوری که جان چندین هزار آدم را خطر انداخته است، نمی شود.

برای خرید تور جام جهانی 2022 کلیک کنید.

در واقع سال پیش بود که فدراسیون این کشور قول داد تا لباس هایی برای تیم خود طراحی خواهد کرد که حاوی پیام انتقادی باشد. با اینکه در قوانین فیفا اجازه اعلامیه های سیاسی روی پیراهن های تیم های ملی را نمی دهد اما انتخاب لباس هایی به رنگ های سیاه، قرمز و سفید بدون هیچ کلمه ای می تواند به طور واضح بیان گر این موضوع باشد.

در این میان علامت تیم، نشان شرکت هومل و سایر علامت ها هم به رنگ لباس هستند اما می توان آن ها را دید.

طراح این شرکت اظهار داشته است که: لوگو دانمارک در حالت نامرئی است زیرا ما نمی خواهیم این لوگو در مسابقه ای که منجر به کشته شدن هزاران نفر شده است، قابل دیدن باشد. ما همیشه حمایت خود را از دانمارک نشان می دهیم اما این حمایت شامل کشور قطر نمی شود. ما اعتقاد داریم که ورزش باید باعث دور هم جمع شدن مردم شود اما اگر هدف عملی نگردد اعتراض خود را نشان می دهیم.

کشور دانمارک در رتبه دهم فیفا است و سال پیش هم به مرحله نیم نهایی قهرمانی اروپا رسید. این کشور همچنین به کمپین اروپایی که برای کاپیتان ها برپا شد محلق گشت تا در این رقابت ها از بازوبندهای به اسم One Love استفاده کنند.

همان طور که می دانید قطر برای ساخت هتل ها، ورزشگاه ها و جاده ها افراد زیادی را مخصوصا از آسیا استخدام کرده بود که این امر مورد انتقاد جامعه جهانی قرار گرفت. فدراسیون کشور دانمارک همچنین برای نظارت بر اصلاحاتی که از طرف قطر داده شد به فدراسیون های اروپایی ملحق شدند.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.