نکات مهم گردش در قطر

راهنمای گردش در قطر

چند سالی است که اعراب حوزه خلیج‌فارس سیاست‌های مختلفی برای کشورهایشان پیاده کرده‌اند و می‌خواهند با انجام کارهایی مانند ساخت ساختمان‌ها و شهرهای جدید، تعداد مسافران و گردشگران را افزایش دهند. با انتخاب قطر به‌عنوان میزبان جام‌جهانی 2022، برنامه‌ریزی‌های متعددی در این شهر ایجاد شد و با انجام‌ دادن آن‌ها این کشور پیشرفت زیادی کرد. ما می‌خواهیم در این مطلب شما را با مواردی مربوط به راهنمای گردشگری قطر آَشنا کنیم.

سفر به قطر

چند سالی است که قطر به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری در خاورمیانه تبدیل شده و افراد زیادی از سرتاسر جهان آن را برای سفر انتخاب می‌کنند. انتخاب این کشور به‌عنوان میزبان جام‌جهانی 2022، باعث شده که میزان تقاضا برای رفتن به قطر بسیار بیشتر از سال‌های قبل بشود.

قطر مساحت زیادی ندارد، اما در آن ساختمان‌های جذابی ساخته شده که چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. دلایلی مانند استفاده از تکنولوژی‌های بروز، ساختمان‌های منحصربه‌فرد، تفریحات آبی مختلف و… باعث شده که افراد زیادی این کشور را برای سفر انتخاب کنند.

گردش در قطر

قطر و جام‌جهانی 2022

سال 2010، قطر با 14 رای موافق به‌عنوان میزبان جام‌ جهانی 2022 انتخاب شد. البته بعد از انتخاب شدن این کشور، حواشی زیادی برای فیفا بوجود آمد که پس از بررسی‌های مختلف، همه شایعه‌ها از بین رفت و قطر آماده میزبانی شد. از آن سال تا امروز امیران و وزیران قطر برای میزبانی هرچه بهتر و کامل‌تر کارهای زیادی انجام داده‌اند.

قطر و جام جهانی

برای مثال در این کشور هتل‌های شناور موقت ساخته شده تا گردشگران بتوانند اقامتی متفاوت را در این کشور تجربه کنند. بسیاری از استادیوم‌هایی که قرار است میزبان مسابقات جام‌جهانی باشند به تازگی ساخته شده‌اند و دیدن این ورزشگاه‌‌های منحصربه‌فرد، شما را به وجد خواهد آورد. مکان‌های زیادی ازجمله، هتل، استادیوم، مرکز خرید، مجموه تفریحی و… در قطر ساخته شده تا گردشگران تور جام جهانی بتوانند سفری خاطره‌انگیز از این کشور داشته باشند.

جاهای دیدنی قطر

مهمترین مسئله برای راهنمای گردشگری قطر، شناختن جاهای دیدنی آن است. همان‌طور که گفته شد، بیشتر جاذبه‌های گردشگری این کشور در ساختمان‌ها مدرن خلاصه می‌شوند و ما می‌خواهیم تعدادی از پرطرفدارترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. نمی‌شود که فقط برای تماشای فوتبال به قطر سفر کرد، باید گشتی هم در برج‌های سربه‌فلک کشیده آن بزنید تا بتوانید سغری لذت‌بخش را تجربه کنید.

برای اطلاع از هزینه تور جام جهانی قطر کلیک کنید.

برج‌های برزان دوحه

دوحه پایتخت قطر است و بیشترین جاذبه‌های گردشگری این کشور در آن قرار دارد. این برج‌های سربه‌فلک کشیده، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند و بدون شک بعد از دیدن آن، ترغیب می‌شوید که داخل آن را هم تماشا کنید. با رفتن روی طبقه آخر برج، می‌توانید کل کشور قطر را از نمایی متفاوت ببینید. برج‌های برزان، یکی از بزرگترین ساختمان این کشور محسوب می‌شوند.

دژ دوحه

این مکان، جز قدیمی‌ترین سازه‌های قطر محسوب می‌شود و زمان ساخت آن به 19672 بازمی‌گردد. اکنون دژ دوحه یه یک موزه تبدیل شده و اشیای مختلفی مانند زیورآلات، وسایل ماهی‌گیریریال نقاشی‌های مختلف و چندین عکس در آن نگهداری می‌شوند. همه این اشیا از سال‌های قدیم به یادگار مانده‌اند و با مشاهده آن‌ها می‌توانید با آداب و سبک زندگی اهالی قطر آشنا شوید.

دژ دوحه

اگر می‌خواهید با رسم و رسومات اعراب حوزه خلیج‌فارس آشنا شوید، حتما بازدید از این مکان را در برنامه سفر خود قرار دهید. بدون شک جذاب‌ترین بخش این دژ، نمای بیرونی آن است که به‌تازگی مرمت شده. دیواره‌های این بنا بسیار عریض و محکم هستند و با مشاهده آن، متوجه می‌شوید که در زمان‌های گذشته، این مکان، دژی استوار برای جلوگیری از ورود دشمنان بوده.

موزه هنرهای اسلامی

موزه هنرهای اسلامی قطر، روی آب‌های این کشور ساخته شده و برای رسیدن به آن نیاز است که با استفاده از یک پل، مسیر خشکی تا این مکان را طی کنید. نمای این موزه تا حدودی شبیه ساختمان‌ها و چادرهای قدیمی اعراب است. این ساختمان سفید رنگ است و زیر نور خورشید جذاب‌تر از بقیه زمان‌ها می‌شود. شاید با تماشای نمای موزه هنرهای اسلامی قطر فکر کنید قرار است ساختمانی ساده را ببینید، اما این‌طور نیست. بخش‌های داخلی این ساختمان بسیار تو در تو و پیچیده بوده و بدون شک از تماشای آن لذت خواهید برد.

موزه هنرهای اسلامی قطر

جزیره مصنوعی مروارید

این جزیره زیبا نزدیک سواحل دوحه و در دهانه خلیج غربی آن ساخته شده. در جزیره مروارید ساختمان، ویلا و هتل‌های فوق لوکس زیادی ساخته شده که شاید مانند آن‌ها را در کمتر نقطه‌ای از جهان بتوانید مشاهده کنید. این جزیره شبیه مروارید ساخته شده و یکی از لوکس‌ترین مناطق قطر محسوب می‌شود. در مراکز خرید این جزیره مصتوعی می‌توانید اجناسی فوق‌لوکس را می‌بینید که با قیمت‌های نجومی به فروش گذاشته شده‌اند.

اگر به سفر لوکس علاقه‌مند هسنید، حتما به جزیره مروارید رفته و در آن گشتی بزنید. همچنین می‌توانید در رستوران‌های آن، غذای مورعلاقه‌تان را میل کرده و از آن لذت ببرید.

جزیره مصنوعی مروارید

بازارهای قدیمی

در همه شهرهای قطر چندین بازارچه قدیمی وجود دارد که فروشنده‌ها هنوز هم به سبک قدیم، اجناس مختلف را می‌فروشند. در این بازارها می‌توانید اجناس مختلف را از بومیان خریداری کنید. بازارهای قدیمی بهترین مکان‌ها برای گردش و خرید محسوب می‌شود. در این مکان‌ها، افراد خوراکی‌های محلی، دست‌سازه‌های سنتی و… به فروش می‌رسند. بازارهای قدیمی قطر طراحی شبیه بازارهای قدیمی خاورمیانه دارند و در آن چندین مغازه مختلف مشاهده می‌شود. در بازار قدیمی دوحه رستوران‌های ایتالیایی، عربی، یمنی، سوریه‌ای، تایلندی و ایرانی وجود دارد.

بازارهای قدیمی دوحه

چطور سفری راحت به قطر داشته باشیم؟

فکر می‌کنیم توانسته باشیم شما اطلاعاتی کامل درمورد راهنمای گردشگری قطر به شما داده باشیم، اما بد نیست که به چند نکته هم اشاره کنیم. یکی از مواردی که می‌تواند به شما برای سفر به قطر کمک زیادی بکند، گرفتن هایا کارت است. با این کارت می‌توانید به‌راحتی هزینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی، استادیوم، بازدید از جاهای دیدنی و… را بپردازید.

این کارت چندین کاربرد مختلف دارد و با استفاده از آن می‌توانید سفری راحت‌تر به قطر داشته باشید. در مطلب هایا کارت چیست می‌توانید اطلاعاتی کامل از این تکنولوژی را مطالعه کنید. می‌توانید برای رزرو تور جام جهانی با قیمت مناسب، یابکس را انتخاب کنید. این شرکت چندین تور مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهید و می‌توانید نسبت به شرایطتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.