اولین حریف تدارکاتی ایران مشخص شد

طبق رده بندی فیفا در جام جهانی، تیم ملی ایران در رده بیست و یکم جهان قرار گرفته است. پس از مشخص شدن قرعه کشی جام جهانی و سید بندی، گروه‌های هر تیم که قرار است در دوحه به مصاف هم بروند، اعلام شد. از این رو ایران چهار بازی دوستانه تا قبل از برگزاری جام جهانی 2022 دارد که اولین تیم مشخص شد.

تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه خردادماه، در دوحه قطر به مصاف نیوزلند می‌رود. این بازی یکی از چهار مسابقه تدارکاتی تیم ملی ایران خواهد بود. حمید استیلی، مدیر تیم ملی فوتبال ایران پیش از این گفته بود که اردوی تدارکاتی دو هفته‌ای را ماه ژوئن در دوحه برگزار خواهند کرد. ایران در گروه B با انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا بین اسکاتلند، اوکراین و ولز هم‌گروه است.

اولین بازی تدارکاتی ایران با نیوزلند قبل از قطر 2022

نیوزلند قرار است در 14 ژوئن در پلی آف بین‌قاره‌ای با کاستاریکا بازی کند. ایران اولین تیم آسیایی بود که جواز حضور در جام جهانی 2022 قطر را کسب کرد و در رده بندی جهانی فیفا بسیار بالاتر از تیم‌های ژاپن و کره جنوبی در صدر آسیا قرار گرفت. تیم نیوزلند در رده بندی فیفا، رتبه صد و یکم دنیا را کسب کرده برای دیدار دوستانه با ایران در حال آماده شدن است.

تیم ملی فوتبال نیوزلند در 13 مسابقه مقدماتی جام جهانی بین سال‌های 1970 تا 2018 شرکت کرده است و به دو جام جهانی فوتبال راه یافته است. جام جهانی فوتبال 1982 اسپانیا و جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، میزبان حضور نیوزلند بوده‌اند. نیوزلند با پیروزی در مسابقات مقدماتی اقیانوسیه به مرحله پلی آف جام جهانی فوتبال 2022 قطر رسید. نیوزلند پس از قهرمانی در مسابقات مقدماتی کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه (OFC) در پلی آف بین کنفدراسیونی برای جام جهانی فوتبال شرکت خواهد کرد. اگرچه جام جهانی بیش از یک قرن است که میزبان نیوزلند است، موفقیت بین المللی برای این کشور دست‌نیافتنی بوده است. اما در سال 1982، فوتبال نیوزلند، امید کشور را به خود جلب کرد، زمانی که تیم ملی – معروف به سفیدپوشان – بهترین‌ها را در فینال جام جهانی اسپانیا از آن خود کردند، این آرزو برای مردمان نیوزلند برآورده شد.
وینتون رافر به عنوان بهترین بازیکن فوتبال نیوزلند شناخته می‌شود. رکورد 224 گل او در بیش از 500 بازی باشگاهی در نیوزلند و خارج از کشور بعید به نظر می‌رسید که هیچ نیوزلندی دیگری به آن برسد. این تیم توسط هیئت حاکمه فوتبال در نیوزلند اداره می‌شود، فوتبال نیوزلند (NZF) که در حال حاضر عضو فیفا و کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه (OFC) است. نام مستعار رسمی این تیم «تمام سفیدها» است. همچنین، نیوزلند پنج بار قهرمان OFC شده است که افتخار این تیم همیشه می‌ماند.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.