بازی‌ های تدارکاتی ایران با آمریکایی‌ ها شروع و تمام می‌شود

بازی‌های تدارکاتی تیم‌های منتخب از سوی فیفا اعلام شده است که در دو پنجره زمانی، برگزار خواهد شد. اولین بازه زمانی در روزهای 9 تا 24 خرداد و دومین بازه زمانی، از 28 شهریور تا 5 مهر مشخص شده‌اند. تا قبلا از برگزاری بازی‌های اصلی جام جهانی، تیم‌ها باید بازی‌های تدارکاتی را پشت سر بگذارند و برای اردو آمادگی تیم شرکت کنند. ایران باید با دو تیم اروپایی و چهار تیم کونکاکاف به مصاف بازی تدارکاتی برود، اما با ضیق وقت و ناهماهنگی روبه‌رو شده است که فدراسیون فیفا درحال پیگیری است.

با این حال امکان بازی با نمایندگان آمریکای جنوبی فراهم شده و تنها معضل، فاصله زیاد تیم‌ها از هم است. این امکان وجود دارد که بتوانیم با پرو یا برزیل و یا حتی آرژانتین در این برهه زمانی و در کشور قطر به بازی تدارکاتی برویم. گرچه پرو با برنده دیدار استرالیا و امارات در پلی‌آف جام جهانی دیدار خواهد داشت، اما می‌تواند گزینه خوبی برای بازی تدارکاتی با ایران باشد. آرژانتین، اروگوئه، اکوادور و پرو باید در پلی‌آف جام جهانی به مسابقه با تیم‌های آسیایی بروند که باز هم نشان دهنده موقعیت خوب برای بازی با ایران خواهد بود.

از گروه تیم‌های آفریقایی، سنگال و غنا از پنجره خالی برخوردار هستند که باعث می‌شود به بازی با تیم آسیایی مثل ایران متمایل شوند. تیم‌های آسیایی هم موقعیت‌های مناسبی برای بازی تدارکاتی با ایران هستند، اما تیم‌های مطلوب مانند ژاپن، کره جنوبی، قطر و عربستان سعودی با زمان محدود و برنامه سختی مواجه شده‌اند، اما هنگام بازی‌ها همگی در قطر ساکن هستند و برای بازی، جزو موارد انتخابی روی میز.

6 بازی دوستانه ایران در قطر

قاره اقیانوسیه هم خالی از لطف نیست و می‌توان روی تیم استرالیا حساب باز کرد، اما باید در نظر داشت که استراتژی بازی تیم استرالیا به بازی انگلیس، اسکاتلند و ولز شباهت دارد و می‌تواند پیش زمینه خوبی برای آمادگی تیم ایران باشد.

بازی ایران-انگلیس برای تیم ایران بسیار حساس است و بازی با استرالیا موقعیت خوبی برای کسب تجربه بازیکنان خواهد بود. رقابت ایران در قطر برای بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های کشورهایی چون پرو، استرالیا، امارات، کاستاریکا، نیوزیلند، اسکاتلند، اوکراین، ولز و حتی احتمالاً برزیل و آرژانتین امکان پذیر است که همگی به نوبه خود دارای زمینه مناسبی برای کسب تجربه هستند.

تمام بازی‌های دوستانه و اصلی این سری از مسابقات جام جهانی 2022 در کشور قطر برگزار خواهد شد. می‌شود برای اقامت بازیکنان در قطر و استفاده از ورزشگاه‌ها امیدوار بود تا به بهترین نحو، آمادگی لازم برای تیم ملی ایجاد شود. به گفته حمید استیلی، مدیر تیم ملی ایران، هیچ یک از بازی‌های ایران در کشور دیگری جز قطر برگزار نمی‌شود. همه مناسبات بازی‌های دوستانه و دیگر بازی‌های اصلی به تصمیمات فدراسیون فوتبال ایران و فیفا بستگی دارد که باید درباره آن انتظار کشید.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.