همکاری ایران و قطر در جام جهانی از زبان وزیر راه

6 ماه دیگر تا شروع جام جهانی قطر زمان مانده است. از سال 1399 اخبار‌های ضد و نقیضی از کمک ایران به‌ قطر در برگزاری جام جهانی به‌گوش می‌رسید. حالا در سال 1401 این خبر‌ها به‌واقعیت تبدیل شد. 21 اسفند سفیر کشور قطر برای کامل کردن قرار داد پشتیبانی ایران از قطر در برگزاری جام جهانی 2022 به‌ ایران آمده و در جزیره کیش درحال رایزنی درباره شرایط است است.

رستم قاسمی امروز بعد از دیدار با سفیر قطر در کیش مصاحبه‌ای انجام داد و در این مصاحبه برنامه پشتیبانی ایران را از قطر در جام جهانی اعلام کرد. رستم قاسمی برنامه ایران در کمک به‌ برگزاری جام جهانی را اینصور شرح داد: (بعد از سفر رئیس جمهور ایران به‌ قطر اعلام شد که ایران به‌نوعی در برگزاری جام جهانی به‌قطر کمک می‌کند. در این دیدار قرار شد ایران از طریق منطقه آزاد کیش در حوزه‌ اسکان مسافران، حمل‌ونقل هوایی و زمینی به‌کشور قطر کمک کند.

آقای قاسمی اضافه کرد: مسافرانی که قصد دارند به‌دیدن بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا در قطر بروند می‎‌توانند از امکانات فراهم شده در کیش استفاده کنند، نه فقط جزیره کیش، بلکه تمام مناطق نزدیک به‌قطر می‌توانند در این زمینه به‌ ما کمک کنند. ما بحث‌هایی با وزیر وررزش، وزیر گردشگری و رئیس منطقه آزاده کیش کرده‌ایم و در این جلسات درمورد پشتیبانی ایران از قطر در جام جهانی صحبت می‌کنیم.

رستم قاسمی در جواب به‌سوال خبرنگار درمورد امکانات هوایی و دریایی کیش داد: فاصله ایران و قطر بسیار کم است و ما از نظر حمل‌ونقل دریایی می‌توانیم بسیار کمک کنیم. از ایران در همین لحظه حدود 26 هواپیما به‌قطر می‌روند و از قطر هم همین تعداد هواپیما به‌ایران می‌آید که تعداد خوبی است. ما قصد داریم تا آبان ماه تمام ناوگان حمل‌و نقلمان را توسعه دهیم که مسافران با خیالی راحت به‌دیدن بازی‌ها بروند.

آقای قاسمی گفت: تعداد مسافرانی که ما تخمین زده‌ایم از ایران به‌قطر می‌روند تا شاهد جام جهانی باشند بیش از 500 هزار تماشاگر است. که ما‌ برای آسایش آن‌ها اقداماتی انجام می‌دهیم. امکان سفر مسافران خارجی برای بازدید از آثار تاریخی ایران از قطر زیاد است و ما امکاناتی برای رخ دادن این اتفاق فراهم کرده‌ایم.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.