سفیر ایران در قطر حمایت خود را از تیم ملی ایران اعلام کرد

بازیکن تیم ملی ایران

حمیدرضا دهقانی که در قطر به عنوان سفر ایران فعالیت می کند، اظهار داشته است که: ما به عنوان سفیر وظیفه داریم که تمام تسهیلات کامل برای تیم ملی و همین طور فدراسیون را آماده کنیم. هدف ما این است که پیش از ورود تیم ملی ایران به قطر، در زمان ورود، در حین بازی ها و به طور کلی تا زمانی که در این کشور حضور دارند، به آن ها خدمت کنیم.

در ادامه صحبت ها ایشان ذکر کرد که: قبلا هنگامی که تیم ملی ایران در قطر حاضر بود، درخواست هایی از ما کردند که ما آن ها را انجام دادیم و با تیم و همین طور اعضای فدراسیون صحبت کردیم. هدف ما این است که تیم ملی ایران در قطر نگرانی نداشته باشد تا بتواند تمام تمرکز خود را روی بازی ها داشته باشد. همین طور در تلاش هستیم که در صورتی که تیم هرگونه مشکلی درباره محل اقامت یا سایر امور داشته باشد با صحبت با قطری ها و فیفا آن را حل کنیم.

همچنین من به همه تماشاگران ایرانی که از ایران یا سایر کشورها به قطر می آیند، خوش آمد می گویم و امید دارم تا این بازی ها فرصتی برای نزدیک شدن به سایر کشورها باشد و ما بتوانیم با نتایج خوبی از قطر خداحافظی کنیم.

جام جهانی مورد نظر دارای تفاوت هایی با سایر دوره ها است. برای آمادگی بیشتر کشور قطر مکانی را برای همه سفارت خانه ها آماده کرده است که هر سفارت بتواند بخشی در آن داشته باشد تا به این صورت بتواند مشکلات تماشاگران را به خوبی برطرف نمایند.

از آن جا که قطر به ایران نزدیک است و همین طور روابط سیاسی مناسبی که با همدیگر داریم، ما انتظار داریم تا تماشاگران زیادی در این دوره از مسابقات حاضر شوند.

هوایی و دریایی به قطر

سپس دهقانی درباره سفر هواداران به قطر اعلام کرد که: با گفت و گوهای انجام شده با مسئولین بازی ها و همین طور وزارت امور خارج قرار شده است تا تماشاگران ایرانی بتوانند توسط کشتی یا هواپیما در روز بازی ها به قطر سفر کنند و سپس دوباره به کشور بازگردند. همین طور سایر تماشاگران هم می توانند برای اقامت یا بازدید از جاذبه های گردشگری به ایران سفر کنند.

همچنین او درباره سفر دریایی به قطر اظهار داشته است که:

در جلسه ای که مابین وزیر راه و شهرسازی ایران با وزیر قطر انجام شده است صحبت هایی درباره این موضوع درگرفت و توافقاتی حاصل شد. این توافقات شامل سفرهای هوایی هم می شوند. با این حال هنوز جابه جایی در مسیر بنادر رویس و حمد امکان پذیر نشده است.

از آن جا که این دو بندر از شهر فاصله دارند، کشور قطر اعلام کرده که شاید نتواند استفاده از این مسیرها را میسر کند. با اینکه توافق بین ایران و قطر در زمینه حمل و نقل دریایی انجام شده است، ولی به خاطر اینکه در زمینه حمل و نقل زمینی مشکلاتی وجود دارد، ممکن است که نتوانیم این کار را انجام دهیم.

در ادامه دهقانی درباره موضوع پروازهای داخلی و خارجی بیان داشت که:

کشور قطر همکاری خوبی درباره پروازهای قطر ایرویز با ما داشته است. همین طور آژانس های هواپیمایی ایرانی هم همکاری هایی با قطر درباره پروازها در طول جام جهانی فوتبال داشته اند و شرکت ایران ایر در این زمینه توافقاتی انجام داده است. قیمت پروازها پیش از این بسیار گران بود، اما در حال حاضر کاهش یافته است و بلیط هواپیما قطر با قیمت بهتری عرضه می شود.

حق پخش بازی های جام جهانی

سفیر ایران در پایان به موضوع حق پخش بازی های فوتبال اشاره داشت و گفت که: همکاران ما در صدا و سیما با وزیر امور خارجه صحبت هایی داشته اند. من به طور جداگانه یک جلسه با اعضای شبکه بین اسپورت داشتم. سپس مدیران صدا و سیما هم جلسه ای درباره این موضوع داشتند تا سرانجام قیمت نهایی حاصل شد و یک توافق نامه در این زمینه به امضا رسید.

در این توافق نامه دو موضوع حل شد. یکی از آن ها حق پخش بازی های جام جهانی 2022 بود و دیگری مربوط به حل موضوع بدهی صدا و سیما به جام جهانی قبلی می شود. در انتها نیز موضوع پخش بازی های جام ملت های آسیا که قرار است تا در سال آینده در قطر برپا شود، مورد گفت و گو قرار گرفت و در آینده مفاد آن امضا خواهد شد.

برای اطلاع از هزینه تور جام جهانی قطر کلیک کنید.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.