معرفی غذاهای قطری برای تماشاگران جام جهانی

مجبوس

تماشاگران زیادی قرار است تا به مناسبت برگزاری بازی های جام جهانی فوتبال در قطر حاضر شوند، به همین دلیل طبیعی است که آن ها علاقه داشته باشند تا غذاهای سنتی این کشور را امتحان کنند.

در سال 1950 بود که نخستین بار تعدادی کارگر و سرمایه گذار به این منطقه وارد شدند و شروع به ساخت این کشور کردند. در حال حاضر قطر با ابعاد 132 کیلومتر، کوچکترین کشور جهان و از جمله ثروتمندترین آن ها است.

در این کشور رستوران و کافه های زیادی هم وجود دارند که پاسخگوی نیاز هوداران جام جهانی 2022 باشند. در این رستوران ها انواع غذاها برای همه سلیقه ها موجود است.

در این غذاها ادویه هایی مانند فلفل سیاه، زعفران، دارچین و … که همه توسط تاجران به این کشور آورده شده اند، استفاده می شود. در ادامه به معرفی این غذاها می پردازیم.

برای رزرو هتل های جام جهانی قطر کلیک کنید.

مجبوس

مجبوس

مجبوس یکی از غذاهای ملی این کشور است که البته تعدادی از کشورهای همسایه هم این ادعا را کرده اند. با این حال هر کشوری در این غذا تغییرات اندکی داده است. مجبوس قطری به وسیله مرغ، شتر، ماهی، گوشت بره و برنج درست می شود، البته فقط یکی از این گوشت ها استفاده می گردد.

برای درست کردن این غذا ادویه هایی مانند سیر، زیره، زردچوبه، زنجبیل، دارچین، فلفل سیاه، گشنیز و … به همراه گوشت پخته می شوند. همین طور یک ماده مخصوص به اسم لومی هم به این ترکیبات اضافه می شود که مخصوص عمان است و باعث می شود غذا مزه ترشی پیدا کند. همین طور بعد از آماده شدن غذا هم از آب لیمو ترش برای مزه دار کردن بیشتر آن استفاده می کنند.

خوبس

این غذا در واقع یک نان پهن است که شکل کاغذی به خود می گیرد و مواد تشکیل دهنده آن از آرد و نمک و آب است. ابتدا خمیر را ورز داده و پهن می کنند، سپس آن را می پزند. این نان مخصوصا در غذاهای خیابانی هم سرو می شود. همچنین گردشگران می توانند آن را در یکی از رستوران های قطری هم همراه با تخم مرغ نوش جان کنند.

ثارید

ثارید

نام ثارید را از یک گلدان سفالی گرفته اند. در واقع از این گلدان برای پخت این غذا استفاده می کرده اند. غذای مورد نظر خورشتی است که از آب مرغ یا گوسفند به همراه پیاز، سبزیجات فصلی، سیب زمینی، سس گوجه فرنگی و نخود سرو می شود.

هریس

هریس

مهمترین ماده ای که در این غذا استفاده می شود، گندم است. برای پخت این غذا ابتدا گندم را روی آتش قرار می دهند تا تقریبا شش ساعت بپزد سپس مقداری بره یا مرغ به همراه دارچین، روعن زیتون و زیره به آن اضافه می کنند. قطری ها عادت دارندتا مقداری از این غذا را هم به بقیه همسایه های خود بدهند.

مادروبا

مادروبا یک فرنی است که همراه با ادویه پخته می شود. برای درست کردن آن برنج را در شیر و کره به مدت چند ساعت می پزند و سپس آن را با هل همراه می کنند تا شبیه به پودینگ شود. سپس گوشت و مرغ را هم به آن اضافه می کنند. در انتها حبوبات هم به بقیه ترکیبات افزوده می شود.

بلالیت

بلالیت

بلالیت را می توان برای صبحانه یا دسر آماده کرد. در این غذا از دارچین، گلاب، هل، زردچوبه و زعفران هم استفاده می شود.

لقمات

لقمات

غذای مورد نظر بیشتر در روزهای ماه مبارک رمضان و به عنوان یک شیرینی طبخ می شود. برای درست کردن آن از یک خمیر بدون شکر استفاده می کنند که روی آن یک شربت از شکر، خرما یا عسل ریخته می شود.  همچنین می توان هل یا زعفران را هم به آن اضافه کرد. لقمات شیرینی است که ترد و نرم است.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.