محدودیت های کرونایی برای تماشاگران جام جهانی برداشته شد

جام جهانی قطر

پیش از این قطر اعلام کرده بود که برای شرکت تماشاگران در مسابقات فوتبال جام جهانی 2022 باید نتایج تست منفی کرونا نشان داده شود و این موضوع شامل کلیه کسانی که سنی بالاتر از شش سال دارند می شده است.

نتیجه آزمایش باید 48 ساعت پیش از ورود به خاک قطر انجام شود و همین طور افرادی که سن آن ها بیشتر از 18 سال است باید اپلیکیشن تلفن ردیابی به اسم احتراز را دانلود کنند و در هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هم ماسک داشته باشند.

اما اخیرا قطر اعلام کرده است که کلیه این محدودیت ها برای تماشاگران برداشته می شود و آن ها می توانند به راحتی در مسابقات حاضر شوند.

بر طبق تصمیم جدید دولت قطر تماشاگران دیگر نیاز به نشان دادن نتایج منفی تست کرونا ندارند و همین طور دانلود اپلیکیشن احتراز برای حضور در وسایل حمل و نقل عمومی یا مراکز خرید الزامی نیست.

ارائه مدرک واکسیناسیون یکی دیگر از شرایط بود که این مورد هم توسط دولت قطر لغو شده است.

از آن جا که مشکلات ویروس کرونا کمتر شده و ابتلا به آن هم کاهش یافته است وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده است که شهروندان قطری بعد از بازگشت از خارج نیازی به گرفتن تست کرونا یا آنتی ژن ندارند.

در نتیجه همه کسانی که به قطر سفر می کنند که شامل تماشاگران، مسئولین، رسانه ها، بازیکنان و کارکنان می شود نیازی به انجام تست کرونا و سایر محدودیت ها ندارند. اما همچنان برای ورود به قطر تهیه هایا کارت الزامی است.

بعد از مشکلات به وجود آمده به وسیله ویروس کرونا، فیفا و قطر جام جهانی را بزرگترین رویدادی می دانند که بعد از این بیماری همه گیر برپا شده است و لغو محدودیت ها را نشانه ای برای عبور جهان از این ویروس بیان داشته اند.

اما وزارت بهداشت قطر اعلام کرده است که اگر دوباره این بیماری اوج بگیرد ممکن است تصمیم های جدیدی در این باره اتخاد کنند.

زدن ماسک در ورزشگاه های قطر الزامی نیست و در وسایل حمل و نقل عمومی هم می توان از آن ها استفاده نکرد.

برای اطلاع از قیمت تور قطر برای جام جهانی کلیک کنید.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.