تیر خلاص فیفا به ورزش روسیه، اخراج قطعی شد

اخراج روسیه از جام جهانی 2022

شاید این خبر بزرگترین شوک بعد از شروع جنگ روسیه و اوکراین به ورزش این کشور باشد. بالاخره پس از کشمکش بسیار زیاد مشخص شد که روسیه حق حضور در جام جهانی 2022 قطر را ندارد و دلیل آن چیزی جز اتحاد اروپایی ها مقابل سرکشی پوتین نیست.

پس از آغاز جنگ، تقریبا کل اروپا تصمیم به تحریم روسیه نه‌تنها در حوزه اقتصادی، بلکه در تمام حوزه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاسی گرفتند. تقریبا اخبار تحریم روسیه در حوزه‌های مختلف داشت عادی می‌شد که فیفا کارت آخر بازی خود را رو کرد و با اعلام اخراج روسیه از جام جهانی 2022 التهاب را به نقطه اوج خود رساند.

فیفا

بیانیه فیفا مبنی بر تصمیم گیری برای نامه کشور اوکراین:

روز 3 مارس فدراسیون فوتبال اوکراین به ما نامه‌ای مبنی بر ناتوانی در هماهنگ‌سازی شرایط فنی تیم و سازماندهی آن‌ها برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی داد. آن‌ها خواستار تعویق و تغییر زمان بازی‌های پلی آف بودند. ما بعد از مشورت با یوفا و تمام فدراسیون‌های حاظر در مسابقات پلی آف با درخواست اوکراین در اوج همبستگی موافقت کردیم.

به این ترتیب تمام بازی‌های اوکراین در پلی آف اروپا که برای ماه مارس یعنی همین چند روز برنامه ریزی شده بود به ماه ژوئن یعنی خرداد و تیر موکول می‌شود. یعنی بازی اوکراین – اسکاتلند در خرداد 1401 و بازی تیم‌های اتریش – ولز روز 24 مارس یعنی اول فروردین برگزار می‌شود.

فیفا اعلام کرده که تمام تصمیمات اتخاذ شده نهایی است و تصمیمات مربوط برای تیم‌های آسیب دیده در ماه مارس تطبیق داده می‌شود.

طبق تصمیم فیفا لهستانی که قرار بود در نیمه نهایی پلی آف مقابل روسیه بازی کند به دلیل استعفا همچنین امتناع جمهوری چک از بازی مقابل روسیه به‌صورت مستقیم به مسابقات نهایی پلی آف می‌رود.

خوشبختانه قدرت روسیه فعلا که به اتحاد اروپا نچربیده و تحریم‌های متعدد و اخراج روسیه از جام جهانی 2022، مردم روسیه را از وضعیت پیش آمده مایوس کرده است. نظر شما چیست یعنی روسیه می‌تواند تهدیدهای گفته شده خود را عملی کند؟


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.