اسکوچیچ انتظار احترام دارد

اسکوچیچ

دراگان اسکوچیچ مصاحبه ای با سایت وکرنیجی داشته است و طی آن درباره وضعیت خود در ایران و همین طور درباره جام جهانی فوتبال صحبت کرده است. از جمله صحبت هایی که در این مصاحبه مطرح شد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صحبت های زیادی درباره جدایی شما از تیم ملی ایران وجود داشت، اما مربی این تیم باقی ماندید و به‌زودی هم مقدمات سفر به قطر برای حضور در جام جهانی را آغاز خواهید کرد.

 – من انسان خوشیفته‌‌ای نیستم و بعد از به ثمر رساندن یک کار خوب انتظار ندارم تا برای من فرش قرمز پهن کنند، اما حداقل انتظار احترام دارم، چون مشخص است، من هم شایستگی حضور در جام جهانی را دارم. اشخاصی که منافع مختلفی را دنبال می کنند، کلیه کارهایی که تاکنون انجام داده ام را بی‌ارزش جلوه می دهند. وجه مشترک همه آنها این است که مقابل واقعیت‌ها مقاومت می‌کنند.

این افراد تلاش کردند تا با ایجاد تنش مشکلات موجود در تیم را افزایش دهند. اما این افراد نباید این مورد را فراموش کنند که این برد سریع ترین راهیابی به جام جهانی برای یک تیم آسیایی در تاریخ با بیشترین برد و بیشترین امتیاز بوده است.

پیش از رفتن به جام جهانی آیا قصد برگزاری اردوی تدارکاتی خواهید داشت و رقبای شما چه کسانی هستند و این اردو کجا برگزار می شود؟

– اگر برنامه ها تغییر نکنند، قرار است تا اردویی در شهر وین برپا شود و تیم های رقیب هم از اروگوئه و سنگال خواهند بود.

– به عنوان یک سرمربی شما موفق شدید تا تیم ایران را تنها تا چند بازی پیش از مسابقات جام جهانی به پیروزی برسانید، علت موفقیت شما در این زمینه چه بود، مخصوصا که هیچ مربی دیگری پیش از شما موفق به این کار نشده است.

– علت موفقیت من این بوده که من فقط روی کار خودم تمرکز دارم و عواملی که باعث حواس پرتی بازیکنان می شده است را از بین بردم. مربیگری در ایران کار راحتی نیست اما من متوجه شدم که شما باید انتقادات را نادیده بگیرید یا از آن ها برای ایجاد انگیزه در جهت اثبات خودتان استفاده نمایید. در همین خصوص من تلاش کردم تا به نظرات سایرین توجه نکنم و به همین دلیل با هیچ کسی وارد دعوا و جنگ نشدم.

همین طور کار خودم را با این تصور ادامه دادم که راضی نگه داشتن همه افراد غیر ممکن است. من همیشه خودم بودم و فکر می‌کنم که این موضوع در کنار ارائه کار باکیفیت، بسیار مهم بود.

– هنگامی که شما را به عنوان جانشین مارک ویلموتس انتخاب کردند تیم ملی ایران در وضعیت مناسبی قرار نداشت و عده زیادی تصور می کردند که هدایت تیم توسط شما نتیجه ای در بر ندارد در آن موقع رویکردی که نسبت به توانایی خود برای پیروزی ایران داشتید تا چه اندازه به شما فشار وارد کرد؟

– در ابتدا شرایط خیلی دشوار بود و تیم هم تحت فشار قرار داشت. به خاطر نتایج ضعیف پیشین باید در مسابقات بعدی امتیاز کسب می کردیم. بسیاری تصور می کردند که من اخراج خواهم شد. اما تصور من این است که شناخت من نسبت به بازیکنان و روحیه آن ها باعث شد تا بتوانم تیم را از شرایط استرس زا خارج کنم.

– با توجه به حساسیت سیاسی که در خصوص آمریکا وجود دارد چه انتظاری از این بازی دارید و چطور قصد دارید تا بازیکنان را برای این بازی آماده نمایید؟

– مطمئنا نمی توانم تا از اهمیت سیاسی این رقابت غافل باشم. اما تصور می کنم که بازیکنان انگیزه بالایی برای آن دارند زیرا اهمیت این بازی برای ایرانیان بسیار زیاد است. جنبه احساسی این رقابت بسیار بزرگ است و عامل موفقیت تیم ایران کنترل کردن نقش احساسات و تمرکز روی بازی خواهد بود.

– ایران تاکنون موفق نشده تا به دوره های بعدی جام جهانی صعود کند در این دوره هم شما با تیم هایی مانند انگلیس، ولز و آمریکا هم گروه هستید. آیا ایرانیان از شما انتظار دارند تا برای نخستین بار به مرحله بعدی جام جهانی صعود کنید و این موضوع باعث ایجاد فشار کاری روی شما خواهد شد؟

– مطمئنا این گونه انتظارات وجود دارد اما همان طور که به این موضوع اشاره شد ایران تا به حال به دوره های دیگر صعود نکرده است. من هم چنین انتظاری دارم. با این حال باید در این گونه انتظارات واقع بینی را هم در نظر گرفت. به این صورت قادر خواهیم بود تا به بالاترین سطح دست یابیم.

بعد از صعود تیم ایران به جام جهانی، اهداف ما تغییر کرد. من هم تمام تلاش خودم را می کنم تا کاری را انجام دهم که کسی موفق به انجام آن نشده است. با این که مطلع هستم که این کار چقدر دشوار است.

برای خرید تور جام جهانی می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

– در مدت زمان ده سال شما مسئولیت 4 باشگاه مختلف را برعهده داشته اید و نتایج خوبی را کسب کرده اید و همین قضیه باعث شده تا هدایت تیم ملی به شما پیشنهاد شود.

– اگر تصور به خودستایی نشود بنظرم توانسته ام تا در همه تیم ها به خوبی عمل کنم. اشخاصی در فدراسیون ایران بوده اند که این موضوع را تشخیص داده و به توانایی من ایمان داشته اند و تصور می کنم که جواب این اعتماد را داده ام.

همه انتظار یک نام بزرگ را برای هدایت تیم ملی داشتند و این برای من فشار کار را تشدید می‌کرد. هنگامی که من را به عنوان مربی انتخاب کردند، بعضی از مردم من را نادیده گرفتند و همین طور از من انتقاد داشتند که این موضوع باعث پیشرفت شد. من زمان زیادی را در ایران گذرانده ام و با اشخاص زیادی آشنا شده ام. امید دارم تا تعداد کسانی که من را تحسین می کنند بیشتر شوند.

– هم اکنون رابطه شما با رسانه‌های ایران به چه صورت است؟

– اخیرا در برخورد با رسانه های ایران کاملا محتاط عمل کرده ام که به این علت بوده که تصور می کردم تیم نیاز به آرامش دارد. در هر صورت من علاقه ای برای درست کردن دلهره برای رسانه ها و مردم ندارم.

من به سختی می‌توانم خودم را متقاعد کنم که چیزی که دیگران می خواهند بشنوند را به زبان بیاورم. من زمان زیادی را برای به دست آوردن جلب نظر بقیه صرف نمی کنم و البته می دانم که رسانه ها چه تاثیری دارند. شاید یکی از عیب های من همین موضوع باشد.

– اگر برای هدایت دینامو، هایدوک یا ریکا پیشنهاد داشته باشید، به کرواسی برمی‌گردید؟

– به صورت منطقی باید یک روز به فوتبال کرواسی بازگردم اما در حال حاضر به آن فکر نمی کنم و در میان باشگاه هایی که اسم آن ها را بردید، ریکا همیشه برای من چیز دیگری بوده است.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.