اقامت در دبی برای تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال

هتل Expat-Sport دبی

با اینکه مسابقات جام جهانی قرار است تا در قطر برپا شود، با این حال این کشور کوچک نتوانسته به خوبی آمادگی لازم برای اقامت مسافران را فراهم کند در همین خصوص بسیاری از تماشاگران برای اقامت راهی کشورهای اطراف قطر شده اند.

هنگامی که مسابقات فوتبال برگزار می شود، تماشاگران می توانند خود را از این کشورها به ورزشگاه ها برسانند. کشورهایی مانند دبی، عمان و عربستان از جمله این کشورها هستند.

کشور امارات توانسته در میان سایر کشورها پیشتاز باشد و بتواند اقامتگاهی لاکچری با 533 اتاق را برای مهمانان خود آماده کند. همچنین ورود به این کشور نیز برای تماشاگران آسان تر شده است. همین اقدامات امارات سبب شده است تا تقریبا نصف پروازها به سمت دوحه از این کشور باشد.

هتل امارات به اسم Expat Sport است. اگر اقامت شما به مدت چهار روز باشد باید 1290 دلار پرداخت کنید. اما در اقامت هشت شبه هزینه ای برابر با 2580 دلار خواهد داشت. در صورتی که بخواهید اقامتی ویژه با امکاناتی مخصوص داشته باشید که شامل صندلی VIP در ورزشگاه هم می شود، باید 4950 دلار را پرداخت نمایید.

برای خرید بلیط قطر جام جهانی کلیک کنید.

اما پکیج نهایی که شامل ناهار در ورزشگاه هم می شود قیمت بالاتری دارد و باید هزینه ای به اندازه 22450 دلار پرداخت نمایید.

از طرفی دیگر مدیر اجرایی فرودگاه ها هم اعلام کرده است که دبی تبدیل به دروازه اصلی برای ورود به جام جهانی می شود. طبق آمارها پیش بینی می شود که حدود یک میلیون تماشاگر برای دیدن جام جهانی به قطر سفر کنند.

قطر برای اینکه بتواند پاسخگوی نیازهای مسافران باشد، چادرهایی را برپا کرده است که امکاناتی شبیه به هتل ها دارند. همین طور دو کشتی کروز هم در بندر دوحه پهلو گرفته اند تا 69 هزار مسافر را در خود جای دهند. در کنار همه این ها قطر با استفاده از شاتل تلاش کرده است تا شهرهایی مانند جده، مسقط و کویت را به دوحه متصل نماید.

دو کشور دیگر یعنی عربستان و عمان هم تلاش کردند تا برای جلب نظر مسافران جشنواره هایی را آماده کنند. همین طور عربستان اعلام کرده است که مسافرانی که هایا کارت قطر را دارند، می توانند ویزای چند بار ورود رایگان دریافت کنند.

سازمان توریستی عمان هم اعلام کرده است که برپایی این مسابقات باعث بیشتر شدن مسافران توریستی به این ناحیه می شود و در آینده اثرات اقتصادی مفیدی خواهد داشت.

در مرحله گروهی این رقابت ها گاهی چهار بازی در حالت روزانه در استادیوم های دوحه برپا می شوند. بعضی از این ورزشگاه ها بسیار بهم نزدیک هستند و تنها ده دقیقه از هم فاصله دارند و بعضی دیگر در فاصله یک ساعته هستند. به همین دلیل این مسابقات را می توان یک تورنمنت فشرده از لحاظ مسافت در طی همه ادوار جام جهانی در نظر گرفت.

در جام جهانی قبلی که در کشور روسیه برپا شد ورزشگاه ها در یازده کشور بودند و در جام جهانی برزیل هم رقابت ها در 12 شهر برگزار شد. بنظر می رسد در سال 2026 رقابت ها به میزبانی سه کشور مکزیک، آمریکا و کانادا برگزار گردد.


برچسب ها :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای موردنیاز با * مشخص شده اند.